Rotterdam "toen"

van: www.kustvaartforum.com
falcon
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:22
Locatie: maassluis

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door falcon »

k-k schreef:De zeelieden waren er al jaren uit en het was een hotel met vergaderzalen geworden. De zeelieden kregen een kleiner onderkomen aand Oostkant van het hotel. Zo te zien was een paar weken geleden de inventaris er uit en is het terrein afgesloten met hekken. Ik weet niet beter dan dat het gebouw moet wijken voor de verbreding van de A 15. Gr. Klaas.
Hallo Klaas,

Het gebouw ligt binnen de veiligheidscontour van omliggende bedrijven. De aanwezigheid van het gebouw als hotel o.i.d. geeft een beperking bij uitbreidingsplannen van die bedrijven. Het wordt dus uit strategische overwegingen gesloten.

Groet,

Kees
Allen
Berichten: 629
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:44
Locatie: Tukkerlaand

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door Allen »

Oud Rotterdammer 2007 nr. 20

Afbeelding
Grtn @Allen
k-k
Berichten: 6029
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door k-k »

falcon schreef:
k-k schreef:De zeelieden waren er al jaren uit en het was een hotel met vergaderzalen geworden. De zeelieden kregen een kleiner onderkomen aand Oostkant van het hotel. Zo te zien was een paar weken geleden de inventaris er uit en is het terrein afgesloten met hekken. Ik weet niet beter dan dat het gebouw moet wijken voor de verbreding van de A 15. Gr. Klaas.
Hallo Klaas,

Het gebouw ligt binnen de veiligheidscontour van omliggende bedrijven. De aanwezigheid van het gebouw als hotel o.i.d. geeft een beperking bij uitbreidingsplannen van die bedrijven. Het wordt dus uit strategische overwegingen gesloten.

Groet,

Kees
Hallo Kees,
Bedankt voor je reactie. Is het weer helemaal duidelijk voor me. Groeten, Klaas.
Allen
Berichten: 629
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:44
Locatie: Tukkerlaand

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door Allen »

Oud Rotterdammer 2007 nr. 22

Afbeelding
Grtn @Allen
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door Ron H »

Binnenvaarder schreef:Wel apart de laatste foto van de opening van De Beer. Het is sinds vorig jaar definitief gesloten en als ik goed geïnformeerd ben gaat het tegen de vlakte.
mvg
Geert
De sloop is gestart, noordwestelijke gevel ligt eruit en een klein kraantje raust van binnenuit de muren eruit.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Allen
Berichten: 629
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:44
Locatie: Tukkerlaand

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door Allen »

Oud Rotterdammer 2007 nr. 24
Afbeelding


Oud Rotterdammer 2008 nr. 5
Afbeelding

Krantenknipsels bij DOR 2008 nr. 5
Afbeelding

Afbeelding


Oud Rotterdammer 2008 nr. 7
Afbeelding

Afbeelding
Grtn @Allen
Roy
Berichten: 4741
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door Roy »

Wat een nostalgische platen van Scheepswerf "Waalhaven" zeg !.
Op de linker foto zien we een Liberty van de V.S.S. aan het steiger liggen. Daar hadden ze er 10 van in de L-kerk serie. De de 1e werd in 1960 verkocht en de laatste in 1962.
Op de rechterfoto is de "Blankenburg",(2), van 1938 te zien. Deze Smit sleper werd in 1962 naar Italie verkocht en vaart nog steeds !.
Het schip aan het steiger moet een K.N.S.M. charterschip zijn, maar welke............ Ik kom er niet uit. :x

m.v.g., Roy
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door Ron H »

De laatste restanten van "De Waalhaven" waren tot een paar jaar geleden bij laag water nog zichtbaar in de vorm van de dwarshelling, zie foto.
Afbeelding
Bron: Bing Maps

Inmiddels zijn deze delen ook gesloopt, nadat het terrein door Kalmar/ Cargotec is betrokken.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
John 1001
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 jul 2005 22:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door John 1001 »

Onder de foto van Oud Rotterdammer 2008 nr. 5 staat (Op de achtergrond de Mathenesserdijk) maar ik zie geen Mathenesserdijk, of ik zie het verkeert :mrgreen:

Wie weet waar die foto is gemaakt :?: :?:

Gr John
Gruun't Uut grunn

Vroeger was alles beter .........

ALLES !!.........

Behalve De Toekomst !!......
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Rotterdam "toen".

Bericht door Ron H »

Misschien wel vanaf de Parkkade met op de achtergrond de Katendrechtsehaven en daarachter de vuilverbranding vande Brielselaan.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Plaats reactie