k-k schreef:De zeelieden waren er al jaren uit en het was een hotel met vergaderzalen geworden. De zeelieden kregen een kleiner onderkomen aand Oostkant van het hotel. Zo te zien was een paar weken geleden de inventaris er uit en is het terrein afgesloten met hekken. Ik weet niet beter dan dat het gebouw moet wijken voor de verbreding van de A 15. Gr. Klaas.
Hallo Klaas,
Het gebouw ligt binnen de veiligheidscontour van omliggende bedrijven. De aanwezigheid van het gebouw als hotel o.i.d. geeft een beperking bij uitbreidingsplannen van die bedrijven. Het wordt dus uit strategische overwegingen gesloten.
k-k schreef:De zeelieden waren er al jaren uit en het was een hotel met vergaderzalen geworden. De zeelieden kregen een kleiner onderkomen aand Oostkant van het hotel. Zo te zien was een paar weken geleden de inventaris er uit en is het terrein afgesloten met hekken. Ik weet niet beter dan dat het gebouw moet wijken voor de verbreding van de A 15. Gr. Klaas.
Hallo Klaas,
Het gebouw ligt binnen de veiligheidscontour van omliggende bedrijven. De aanwezigheid van het gebouw als hotel o.i.d. geeft een beperking bij uitbreidingsplannen van die bedrijven. Het wordt dus uit strategische overwegingen gesloten.
Groet,
Kees
Hallo Kees,
Bedankt voor je reactie. Is het weer helemaal duidelijk voor me. Groeten, Klaas.
Binnenvaarder schreef:Wel apart de laatste foto van de opening van De Beer. Het is sinds vorig jaar definitief gesloten en als ik goed geïnformeerd ben gaat het tegen de vlakte.
mvg
Geert
De sloop is gestart, noordwestelijke gevel ligt eruit en een klein kraantje raust van binnenuit de muren eruit.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Wat een nostalgische platen van Scheepswerf "Waalhaven" zeg !.
Op de linker foto zien we een Liberty van de V.S.S. aan het steiger liggen. Daar hadden ze er 10 van in de L-kerk serie. De de 1e werd in 1960 verkocht en de laatste in 1962.
Op de rechterfoto is de "Blankenburg",(2), van 1938 te zien. Deze Smit sleper werd in 1962 naar Italie verkocht en vaart nog steeds !.
Het schip aan het steiger moet een K.N.S.M. charterschip zijn, maar welke............ Ik kom er niet uit.