Bij de Victory schepen gezocht; niet gevonden.
In de serie van 4 boeken From America to the States; ook niet gevonden.
Ik ben trouwens geen enkel nummer in de 3000 serie tegen gekomen................
How can !?.
m.v.g., Roy
Rotterdam "toen"
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rotterdam "toen"
Er zijn er ook gebouwd met een 44.. nummer Roy
maar dat waren tankers.
Het kan zijn, dat het een schip was, dat voor een Amerikanse rederij was gebouwd
en viel het er buiten.
HG
Jan.
maar dat waren tankers.
Het kan zijn, dat het een schip was, dat voor een Amerikanse rederij was gebouwd
en viel het er buiten.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rotterdam "toen"
Wat ik mij afvraag, waarom zou je in 1954 een hull=nr op die plek aanbrengen.
Grt.
Mario
Grt.
Mario
Re: Rotterdam "toen"
Ja, dat vraag ik me de hele tijd ook al af Mario !.
Maar wat hielt het nummer dan wel in ?.
Het lijkt wel "A million dollar guestion"..................
m.v.g., Roy
Maar wat hielt het nummer dan wel in ?.
Het lijkt wel "A million dollar guestion"..................
m.v.g., Roy
Re: Rotterdam "toen"
Ja Roy, daar ben ik ook bang voor. Had die vlag er maar niet opgestaan ! Of zet die ons op het verkeerde been ?
Grt
Mario
Grt
Mario
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rotterdam "toen"
Daar ben ik ook bang voor Mario.
Nederlandse rederijen hebben nog al wat schepen in dienst gehad
Gebouwd in de VS gedurende WW 2 en daar heb ik ook niets kunnen vinden.
Ook op de bouwlijsten van de op VS werven gebouwde schepen kom je er niet uit.
Google is ook niet medewerkend.
Kan het een schip zijn wat voor Amerikaanse redrij op en Engelse of Canadese werf gebouwd is. Dat is namelijk ook gebeurd.
HG
Jan.
ps waarom hebben die lui het nummer niet overgeverfd.
Nederlandse rederijen hebben nog al wat schepen in dienst gehad
Gebouwd in de VS gedurende WW 2 en daar heb ik ook niets kunnen vinden.
Ook op de bouwlijsten van de op VS werven gebouwde schepen kom je er niet uit.
Google is ook niet medewerkend.
Kan het een schip zijn wat voor Amerikaanse redrij op en Engelse of Canadese werf gebouwd is. Dat is namelijk ook gebeurd.
HG
Jan.
ps waarom hebben die lui het nummer niet overgeverfd.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rotterdam "toen"
Na de laatste plaatsing van Jan ben ik bij de "Laagkerk" van de V.N.S. gaan kijken.
Maar; "Helaas patron, ook hier ben ik in het ravijn gestort"..................................
m.v.g., Roy
Maar; "Helaas patron, ook hier ben ik in het ravijn gestort"..................................
m.v.g., Roy
Re: Rotterdam "toen"
Jan schreef; "ps waarom hebben die lui het nummer niet overgeverfd".
Ja Jan, daar zit ik ook allemaal aan te denken. Ik heb net nog in dat boek van C. Oliemans "De Victory schepen" gekeken. Daar staan een aantal kleuren foto's van Victory schepen van de "mottenballen vloot". Het zijn de kleuren foto's op de ongenummerde bladzijden.Op bladzijde 22 zie ik nu een foto staan, die wel wat weg heeft van de foto op dit forum. Ook diezelfde koker en dat hekwerk op de verschansing. Maar op al die foto's zie ik nergens die nummers (opgelaste ??) staan. Ik heb vrij veel foto's van Standaardschepen uit WO II, maar nergens zie ik zoiets. Verder is er aan al die schepen, in de loop der jaren veel verbouwd. Ook dat achterste dekhuis, waar mee je naar de stuurmachinekamer kon, is bij veel schepen aan gesleuteld. Bij die Victories van de KNSM hebben ze het overdekt en uitgebouwd. Bij de KJCPL id er een heel kippenhok opgezet. Ook die verschansing/railingwerk zijn niet bij allemaal hetzelfde.
Ik weet het ook niet meer. Gisteren nog gezocht in online archieven en kranten, maar niets. Maar ik blijf benieuwd.
Grt.
Mario
Ja Jan, daar zit ik ook allemaal aan te denken. Ik heb net nog in dat boek van C. Oliemans "De Victory schepen" gekeken. Daar staan een aantal kleuren foto's van Victory schepen van de "mottenballen vloot". Het zijn de kleuren foto's op de ongenummerde bladzijden.Op bladzijde 22 zie ik nu een foto staan, die wel wat weg heeft van de foto op dit forum. Ook diezelfde koker en dat hekwerk op de verschansing. Maar op al die foto's zie ik nergens die nummers (opgelaste ??) staan. Ik heb vrij veel foto's van Standaardschepen uit WO II, maar nergens zie ik zoiets. Verder is er aan al die schepen, in de loop der jaren veel verbouwd. Ook dat achterste dekhuis, waar mee je naar de stuurmachinekamer kon, is bij veel schepen aan gesleuteld. Bij die Victories van de KNSM hebben ze het overdekt en uitgebouwd. Bij de KJCPL id er een heel kippenhok opgezet. Ook die verschansing/railingwerk zijn niet bij allemaal hetzelfde.
Ik weet het ook niet meer. Gisteren nog gezocht in online archieven en kranten, maar niets. Maar ik blijf benieuwd.
Grt.
Mario
Re: Rotterdam "toen"
Heeft Jan misschien contacten met Amerikaanse maritieme forums ?.
Het lijkt me sterk dat die niet zouden bestaan.
Zie je hier brood in Jan ?.
m.v.g., Roy
Het lijkt me sterk dat die niet zouden bestaan.
Zie je hier brood in Jan ?.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rotterdam "toen"
Vandaag niet Roy want ik moet naar Hamilton.
Ik heb al heel wat Amerikaanse sites nagezocht en ook een foto gevonden
maar de Liberty's uit die tijd, WW 2, lijken allemaal op elkaar
en zeker de schepen in dienst van het leger.
Maar morgen zal ik verder gaan als er vandaag geen oplossing komt.
HG
Jan.
Ik heb al heel wat Amerikaanse sites nagezocht en ook een foto gevonden
maar de Liberty's uit die tijd, WW 2, lijken allemaal op elkaar
en zeker de schepen in dienst van het leger.
Maar morgen zal ik verder gaan als er vandaag geen oplossing komt.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet