Hoorneboeg 1963
Spliethoff's Bevrachtingskantoor N.V.
Ook in 1961 komt de Wedlooper in de vaart. Zij wordt opgeleverd door Bodewes Martenshoek No 460 Imo 5387219. Het schip is eigendom van de Weduwe H. de Looper te Hilversum en meet 920 deadweight. De voortstuwing is wederom uit de Werkspoor stal.
In 1971 wordt het schip aan Ripmeester verkocht als Efficia, 1976 wordt het de SUS I dan in 1976 La Paloma, 1981 Ken Ashby, 1984 Rhino S, 1985 Rhein, 1990 opgelegd te Papendrecht later te Leer als Daisy, 1996 CTS Trader in 1999 naar Venezuela als Alba Marina. In 2005 is zij nog geregistreerd.
In 1962 bouwde scheepswerf v. Diepen, Waterhuizen de Prinsenbeek. In 1971 werd zij voor fl. 580.000,-- verkocht naar Cyprus als Fulsea, in 1977 werd zij Agios Dionisios, 1985 Meropi, 1985 Georgios Maninis, 1990 Saronis, in 1999 Aurora, vlag Bolivia. Nog in de vaart onder deze naam, sinds 2002 Albanese vlag.
Foto: ©Foto Dijkstra.
Foto: ©Foto Dijkstra.
In 1962 komt de Lauriergracht in de vaart. Een produkt van Kerstholt Nummer 370. Van dit type schip zijn er ook enkelen gebouw o.a voor P.A.van Es. Het schip meet 935Deadweight en heeft ook een Werkspoor in de MK. Haar Imo nummer 5204120 Roepnaam PFNJ.
In 1972 verdwijnt zij naar Finland als Brita. Vervolgens in 1978 onder Cyprus vlag als Total
1982 komt de Panamese vlag er op als Carista dan Zeetor in 1989 en Isis Coaster in 1992.
Vorig jaar kwam zij nog voor in de boeken.
Fotos: Collectie Huib Schenkeveld
lauriergracht
De Total, ex Lauriergracht, werd op 6 juni 1980 in Rotterdam aangehouden en aan de ketting gelegd. Zij had 500 kilo hasj aan boord ter waarde van 12 miljoen gulden!
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Foto mv.Caristra (ex Lauriergracht bjr.'62) van Capt.H.Stott
Deze man wist te vertellen dat het schip ergens in de buurt van Panama spoorloos was verdwenen..veel later op de Bonavista Rivier te
Colombia onder een andere naam verlaten teruggevonden..
Jaartallen wist de man niet te vertellen...de foto schijnt 1990 genomen te zijn.
Mvrgr Roelof