Even voorstellen.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

verplaatst bericht Richard 09-10-2007.

Bericht door Ben »

hoi maarten welkom op dit forum.
even een vraag ben jij fam van bas c spruit.
voormalig kapitein bij wagenborg.

groet richard
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

verplaatst bericht Maarten C 09-10-2007.

Bericht door Ben »

Bedankt voor het welkom.
Ja dat is een broer van mij..

Groet
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

verplaatst bericht Richard 09-10-2007.

Bericht door Ben »

hoi maarten
had al zo een vermoeden.
dus bas gaat nu van zijn pesioen genieten(of niet)
groet richard
mos

Bericht door mos »

Ik heb les van Bas Spruit op de zeevaartschool.Maar hij gaat wel weer varen geloof ik :D
Mark

Bericht door Mark »

Henk Jungerius schreef in een nieuw topic:

Ben nieuw op dit Forum lijkt een beetje op Ship Nostalgia mijn hobby is het verzamelen van maritieme boeken, het maken van geschiedenissen van rederijen met hun vlootlijsten en het maken van fotó's van schepen langs de NW.
zie deze link
https://www.mijnalbum.nl/Album=LXYMPJ43
Henk Jungerius

Henk, van harte welkom op het Kustvaartforum!
gerard tenerife

even voorstelen

Bericht door gerard tenerife »

Goeden avond, ik heb onlangs deze site gevonden via Ab Vriend ( samen gevaren op de gouweborg) op kombuispraat en vind de onderwerpen hier geweldig interesant.
Ik wilde mij daarom maar eens voorstellen aan alle andere deelnemers van het forum en mischien vind ik wel mensen waar ik mee gevaren heb of in ieder geval gemeenschappelijke intereses heb.
Mijn naam is Gerard Mulders en ben op 12 april 1940 geboren in Amersfoort. Van 1954 tot 1955 heb ik mijn matrozen opleiding genoten aan boord van het matrozen instituut Pollux in Amsterdam.
Heb gevaren als lichtmatroos en o/g by de rederij Amsterdam (amstelpark/amstelbrug) van 1955 tot 1957. Ben toen voor een aflos reisje bij wagenborg terecht gekomen en ben er min of meer gebleven tot 1979. Eerst als matroos (maasborg/martinistad/bevesier) van 1958 tot 1960.
Ben in September 1960 naar de zeevaart school in Amsterdam gegaan en slaagde in December 1961 met SK,SKA,RW en Rt. ( zie foto zeevaartschool amsterdam KHV klas 1960)
Mijn eerste schip als stuurman was de scheldeborg met kapitein theo horsten, tussen 1961 en 1968 heb ik als stuurman gevaren op de, scheldeborg, delfborg, fivelborg, gouweborg, merweborg, batavier, delfborg, ijsselborg, oranjeborg, spaarneborg en amstelborg. Daarna als kapitein op de lauwersborg, repeto, ingi en boekanier tot 1979.
Had toen genoeg van de zee en ben in engeland gaan werken, als export sales manager, voor parsons chain company, fabrikant van gelaste rond schalmige ketting voor container sjorringen, hijs werktuigen(kuplex) visserij (trawlex) en transport (Macgregor luiken en dekken)
Ben in 2003 gepensioneerd en in 2005 in Tenerife gaan wonen, waar ik absoluut niets anders doe dan in de zon zitten en alle andere dingen die er bij horen.
Afbeelding

Edit Mark: Bericht wederom verplaatst naar het bestaande topic Even voorstellen.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: even voorstelen

Bericht door Jan van der Doe »

Welkom op het forum Gerard en kijken wij wel uit naar verhalen en eventuele foto's.
Dat ook jij veel plezier mag hebben van het forum en de site.

(Een oud Amersfoorter)
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
gerard tenerife

Re: even voorstelen

Bericht door gerard tenerife »

hallo jan, geboren en gewoond in amersfoort? waar heb je gevaren?
zie verhaal : de kapitein wikt maar de reder beschikt
groetjes van tenerife
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: Even voorstellen.

Bericht door Harrie »

Welkom Gerard, hoop dat je je thuis voelt bij '"ons". 8)

Groeten, Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
gerard tenerife

Re: Even voorstellen.

Bericht door gerard tenerife »

Ik wil mij even voorstellen als een nieuw lid op dit forum. Mijn naam is Wim,
welkom geheten wim, van een oud wagenborg man 1958-1968 en dat je maar lang met ons van je pensioen mag genieten.
groeten van tenerife. gerard
Plaats reactie