Goeienavond allemaal, hier even een korte update van ben en mij. We zijn gistermorgen om een uur of half 11 uit Groningen vertrokken met de auto en waren om ongeveer twee uur aan boord in Neuss. Het schip lag hier te lossen. Gisteravond om ong 6 uur waren we leeg en we zijn vannacht om 3 uur verhaald naar Sturzelberg waar we om 5 uur begonnen te laden.
Ongeveer 600 ton aluminiumrollen. Dit zat er om een uur of 9 in en zijn we in de afvaart naar Walsum waar we nu liggen te wachten. de heren op kantoor denken dat het een uur of 2 vannacht zal worden. Afwachten dus.
Ik ben vanmiddag met Ben een uur bezig geweest om verbinding te maken met internet wat nog niet zo makkelijk bleek te zijn omdat we tegen de grote hal in Walsum aanliggen. Jammer genoeg ook geen tv om dezelfde reden, maar Ben en mijn vader houden ons wel bezig met hun verhalen over scheepvaart in heden en verleden!! Een half uur geleden heeft Ben de moed opgegeven om nog wat op het forum te plaatsen en ik dacht dat ik het alvorens plat te gaan nog maar eens moest proberen. En ziehier...warempel verbinding. Morgenochtend als we geladen zijn gaan we direkt in de afvaart. Dan wordt is de GPRS verbinding vast en zeker beter en dan zullen we hier even een live-foto/reisverslag bijplaatsen.
Bestemming is voor ons (weer eens...) Goole. Ze geven noordwesten wind op, 5 tot 7. Niet echt ideaal maar dan kan Ben ook weer meemaken hoe dat ook alweer was:)
Ik ga maar eens liggen, We worden vannacht gebeld als we onder de hal kunnen, 1350 ton staalcoils laden.
Groeten en als het een beetje meezit tot morgen,
Jan Albert, Gerrit en Ben
aan boord MV Tharsis
Tharsis, zee-riviervaart.
Jolly, we hebben het even weggehaald want anders zijn we de chronologische volgorde kwijt.
Hier dus idd de kapitein, de loods Ben (zonder wit overhemd en donkerblauwe broek) en scheepshond Happy.
Gistermiddag 1500u naast de hal in Walsum.
Hier een paar close-ups uit het ruim vanmorgen. We hebben hier ong. 1300 ton staalcoils geladen.
Met een barcodescanner wordt bijgehouden welke coils er in het ruim staan.
Vanmorgen om 11u zijn we vertrokken uit Walsum.
We zitten nu tussen de maasbruggen in Rotterdam. Altijd een prachtig gezicht in het donker. De jongens zijn alles zeevast aan het maken (zie ook bovenstaand weerbericht) en zetten de masten zo omhoog als we onder de Erasmus door zijn.
Tot aan de overkant.
Groeten vanaf de Tharsis...
Jan Albert, Gerrit en Ben
Hier dus idd de kapitein, de loods Ben (zonder wit overhemd en donkerblauwe broek) en scheepshond Happy.
Gistermiddag 1500u naast de hal in Walsum.
Hier een paar close-ups uit het ruim vanmorgen. We hebben hier ong. 1300 ton staalcoils geladen.
Met een barcodescanner wordt bijgehouden welke coils er in het ruim staan.
Vanmorgen om 11u zijn we vertrokken uit Walsum.
We zitten nu tussen de maasbruggen in Rotterdam. Altijd een prachtig gezicht in het donker. De jongens zijn alles zeevast aan het maken (zie ook bovenstaand weerbericht) en zetten de masten zo omhoog als we onder de Erasmus door zijn.
Tot aan de overkant.
Groeten vanaf de Tharsis...
Jan Albert, Gerrit en Ben
Hier weer een teken van leven vanaf de Tharsis. We zijn vanmorgen weer binnengekomen onder leiding van supervisor Ben, na een reis met goed weer, 84 bakken koffie(Ben) en 26 sigaren (Ben). We hebben ong. 1940 ton draadrollen, rondstaal en aluminiumblokken in voor Neuss en Sturzelberg.
Foto genomen vanaf het achterdek afgelopen dinsdag in Goole, duidelijk niet alleen. De Ute S en de Pride of Braila lagen ook in het "dock"
Gistermorgen om 0600u de Ocean Lock uitgevaren.
Locatie nu, hoogspanning Sliedrecht.
Foto genomen vanaf het achterdek afgelopen dinsdag in Goole, duidelijk niet alleen. De Ute S en de Pride of Braila lagen ook in het "dock"
Gistermorgen om 0600u de Ocean Lock uitgevaren.
Locatie nu, hoogspanning Sliedrecht.
Voor een half uurtje zijn we in Neuss aangekomen om ca. 650 ton van de lading te lossen. Daarna varen we de Rijn verder op, ca. 1 1/2 uur, om de rest van de lading te lossen in Stürzelberg. Bijna zeker laden we hier morgen weer een volle bak voor Goole.
Helaas hebben we problemen met Imageshack, zodat foto's nog achterwege blijven.
Helaas hebben we problemen met Imageshack, zodat foto's nog achterwege blijven.
Afgelopen zaterdag vertrok de Tharsis om 16.00 van Stürzelberg weer geladen naar Goole en zondagochtend om 06.00 uur ben ik in Dordrecht "afgemonsterd". De bestelauto afgeleverd in Wedde en toen weer met de boemeltrein richting Goutum.
Ik heb veel foto's gemaakt, maar de kwaliteit valt me zwaar tegen. Hier is de eerste bijdrage: de shipspotter zelf.
Ik heb veel foto's gemaakt, maar de kwaliteit valt me zwaar tegen. Hier is de eerste bijdrage: de shipspotter zelf.