Tharsis, zee-riviervaart.

van: www.kustvaartforum.com
Jan Albert B.

Bericht door Jan Albert B. »

Goeienavond allemaal, hier even een korte update van ben en mij. We zijn gistermorgen om een uur of half 11 uit Groningen vertrokken met de auto en waren om ongeveer twee uur aan boord in Neuss. Het schip lag hier te lossen. Gisteravond om ong 6 uur waren we leeg en we zijn vannacht om 3 uur verhaald naar Sturzelberg waar we om 5 uur begonnen te laden.
Ongeveer 600 ton aluminiumrollen. Dit zat er om een uur of 9 in en zijn we in de afvaart naar Walsum waar we nu liggen te wachten. de heren op kantoor denken dat het een uur of 2 vannacht zal worden. Afwachten dus.

Ik ben vanmiddag met Ben een uur bezig geweest om verbinding te maken met internet wat nog niet zo makkelijk bleek te zijn omdat we tegen de grote hal in Walsum aanliggen. Jammer genoeg ook geen tv om dezelfde reden, maar Ben en mijn vader houden ons wel bezig met hun verhalen over scheepvaart in heden en verleden!! Een half uur geleden heeft Ben de moed opgegeven om nog wat op het forum te plaatsen en ik dacht dat ik het alvorens plat te gaan nog maar eens moest proberen. En ziehier...warempel verbinding. Morgenochtend als we geladen zijn gaan we direkt in de afvaart. Dan wordt is de GPRS verbinding vast en zeker beter en dan zullen we hier even een live-foto/reisverslag bijplaatsen.

Bestemming is voor ons (weer eens...) Goole. Ze geven noordwesten wind op, 5 tot 7. Niet echt ideaal maar dan kan Ben ook weer meemaken hoe dat ook alweer was:)
Ik ga maar eens liggen, We worden vannacht gebeld als we onder de hal kunnen, 1350 ton staalcoils laden.
Groeten en als het een beetje meezit tot morgen,

Jan Albert, Gerrit en Ben
aan boord MV Tharsis
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

De eerste foto, vrijdag gemaakt in Neuss, van het bijna lege laadruim:

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Vertrek van de terminal in Stürzelberg, waar we gisterochtend 600 ton rollen aluminium geladen hebben:

Afbeelding
Jan Albert B.

Bericht door Jan Albert B. »

Jolly, we hebben het even weggehaald want anders zijn we de chronologische volgorde kwijt.

Hier dus idd de kapitein, de loods Ben (zonder wit overhemd en donkerblauwe broek) en scheepshond Happy.
Gistermiddag 1500u naast de hal in Walsum.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een paar close-ups uit het ruim vanmorgen. We hebben hier ong. 1300 ton staalcoils geladen.

Afbeelding

Met een barcodescanner wordt bijgehouden welke coils er in het ruim staan.
Afbeelding

Vanmorgen om 11u zijn we vertrokken uit Walsum.
We zitten nu tussen de maasbruggen in Rotterdam. Altijd een prachtig gezicht in het donker. De jongens zijn alles zeevast aan het maken (zie ook bovenstaand weerbericht) en zetten de masten zo omhoog als we onder de Erasmus door zijn.
Tot aan de overkant.

Groeten vanaf de Tharsis...
Jan Albert, Gerrit en Ben
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

We passeren net de Wiltonhaven en hieronder is te zien wat ons te wachten staat:

Afbeelding
Chris

Bericht door Chris »

Nou, veel plezier dan met de golven ! Zet hem op.

Zeg maar wat zie ik daar nu op AIS,

GOUTUM
GRKUSTVRTFOR ??

:-)

gr, Chris.
Jan Albert B.

Bericht door Jan Albert B. »

Hier weer een teken van leven vanaf de Tharsis. We zijn vanmorgen weer binnengekomen onder leiding van supervisor Ben, na een reis met goed weer, 84 bakken koffie(Ben) en 26 sigaren (Ben). We hebben ong. 1940 ton draadrollen, rondstaal en aluminiumblokken in voor Neuss en Sturzelberg.

Foto genomen vanaf het achterdek afgelopen dinsdag in Goole, duidelijk niet alleen. De Ute S en de Pride of Braila lagen ook in het "dock"
Afbeelding

Gistermorgen om 0600u de Ocean Lock uitgevaren.
Locatie nu, hoogspanning Sliedrecht.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Voor een half uurtje zijn we in Neuss aangekomen om ca. 650 ton van de lading te lossen. Daarna varen we de Rijn verder op, ca. 1 1/2 uur, om de rest van de lading te lossen in Stürzelberg. Bijna zeker laden we hier morgen weer een volle bak voor Goole.
Helaas hebben we problemen met Imageshack, zodat foto's nog achterwege blijven.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Op volle zee testen Jan-Albert, hij is stuurman, en de matrozen de gasmaskers en zuurstofflessen vanwege sigaren rookoverlast:

Afbeelding

P.S. Mennojan, wij dachten dat jij aan boord was.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Afgelopen zaterdag vertrok de Tharsis om 16.00 van Stürzelberg weer geladen naar Goole en zondagochtend om 06.00 uur ben ik in Dordrecht "afgemonsterd". De bestelauto afgeleverd in Wedde en toen weer met de boemeltrein richting Goutum.
Ik heb veel foto's gemaakt, maar de kwaliteit valt me zwaar tegen. Hier is de eerste bijdrage: de shipspotter zelf.

Afbeelding
Plaats reactie