Peter, ik was wel eens eerder in Engelse havens geweest, maar was nooit in de gelegenheid de omgeving te verkennen. George Robinson bood mij deze gelegenheid. We zijn eerst richting York, daar niet geweest, richting Whitby gereden door een zeer heuvelachtig landschap en daar uitvoerig de haven bekeken, waar vroeger zoveel Nederlandse kusters kwamen. Op de terugweg ook nog in Scarborough geweest. Het was vrij koud, maar wel zonnig en dat heb ik gedurende de dikke week op de Tharsis wel anders meegemaakt. Regen, mist en wind. Dat maakt het fotograveren er al moeilijker op en als je foto's dan ook nog een paarse waas hebben, wat ik aan boord via de PC al snel constateerde, dan is het dik balen. Ter vergelijking eerst mijn foto en dan die van George van Whitby.
Tharsis, zee-riviervaart.
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Woensdagochtend 31 januari gingen we rond 05.00 bij hoogwater door één van de sluizen van Goole weer richting Nieuwe Waterweg. Fotograveren was de eerste uren niet mogelijk toen we de Humber afvoeren langs de Trent, Hull, Immingham en Grimsby. Om 11.00 werd voor de laatste keer Humber Radio opgeroepen. Er was weinig scheepvaart om te spotten, maar het lukte nog met de 12x zoom de Kliftrans vast te leggen:
trenthopper
Dag Ben en andere "meevaarders".
Leuk om de foto's weer terug te zien op het forum. We zijn op dit moment in de opvaart aan Gorinchem met als bestemming Dusseldorf en Neuss. Het is erg hoog water op de rivier dus zal het niet vroeg zijn voor we in Dusseldorf aankomen morgen.
Kaub 353
cm +53
14-02
13:00 Stand
Koblenz 457
cm +51
14-02
13:00 Stand
Andernach 530
cm +61
14-02
13:00 Stand
Oberwinter 472
cm +64
14-02
13:00 Stand
Keulen 577
cm +95
14-02
13:00 Stand
Dusseldorf 517
cm +112
14-02
13:00 Stand
Ruhrort 658
cm +122
14-02
13:00 Stand
Vorige week in Goole ben ik op de nieuwe Andrea geweest van Jan van Dam. Deze moest na lossing in Goole de volgende dag op de Trent laden voor Sint Petersburg.
Afgelopen reis hebben we 1850 ton staalplaten in de Moerdijk geladen voor Flixborough op de Trent. Een aantal keer per jaar doen we dit.
Hier wat foto's van het hoogwater afgelopen zondag terwijl we lagen te lossen. De Union titan ging naar buiten en de Galatea, RMS duisburg kwamen de rivier op.
Ben, ik hoop niet dat ik je fotoreportage in de war heb geschopt door even wat tussendoor te zetten.
Groeten Jan Albert Bosma en Jan Albert de Vries vanaf de THARSIS
Leuk om de foto's weer terug te zien op het forum. We zijn op dit moment in de opvaart aan Gorinchem met als bestemming Dusseldorf en Neuss. Het is erg hoog water op de rivier dus zal het niet vroeg zijn voor we in Dusseldorf aankomen morgen.
Kaub 353
cm +53
14-02
13:00 Stand
Koblenz 457
cm +51
14-02
13:00 Stand
Andernach 530
cm +61
14-02
13:00 Stand
Oberwinter 472
cm +64
14-02
13:00 Stand
Keulen 577
cm +95
14-02
13:00 Stand
Dusseldorf 517
cm +112
14-02
13:00 Stand
Ruhrort 658
cm +122
14-02
13:00 Stand
Vorige week in Goole ben ik op de nieuwe Andrea geweest van Jan van Dam. Deze moest na lossing in Goole de volgende dag op de Trent laden voor Sint Petersburg.
Afgelopen reis hebben we 1850 ton staalplaten in de Moerdijk geladen voor Flixborough op de Trent. Een aantal keer per jaar doen we dit.
Hier wat foto's van het hoogwater afgelopen zondag terwijl we lagen te lossen. De Union titan ging naar buiten en de Galatea, RMS duisburg kwamen de rivier op.
Ben, ik hoop niet dat ik je fotoreportage in de war heb geschopt door even wat tussendoor te zetten.
Groeten Jan Albert Bosma en Jan Albert de Vries vanaf de THARSIS