Tharsis, zee-riviervaart.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Tochtje

Bericht door Ben »

Peter, ik was wel eens eerder in Engelse havens geweest, maar was nooit in de gelegenheid de omgeving te verkennen. George Robinson bood mij deze gelegenheid. We zijn eerst richting York, daar niet geweest, richting Whitby gereden door een zeer heuvelachtig landschap en daar uitvoerig de haven bekeken, waar vroeger zoveel Nederlandse kusters kwamen. Op de terugweg ook nog in Scarborough geweest. Het was vrij koud, maar wel zonnig en dat heb ik gedurende de dikke week op de Tharsis wel anders meegemaakt. Regen, mist en wind. Dat maakt het fotograveren er al moeilijker op en als je foto's dan ook nog een paarse waas hebben, wat ik aan boord via de PC al snel constateerde, dan is het dik balen. Ter vergelijking eerst mijn foto en dan die van George van Whitby.

Afbeelding
Afbeelding
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding
Zo ziet je foto er ook al heel anders uit.
Met photoshop heb ik alleen AUTOMATISCH KLEUREN aangeklikt en toen werd de foto dus zo.

groeten
Evert Sikkema
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Mooie foto's...
Afbeelding
nu weet ik ook wat ongeveer de positie van de fotograaf is geweest die deze foto maakte...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Woensdagochtend 31 januari gingen we rond 05.00 bij hoogwater door één van de sluizen van Goole weer richting Nieuwe Waterweg. Fotograveren was de eerste uren niet mogelijk toen we de Humber afvoeren langs de Trent, Hull, Immingham en Grimsby. Om 11.00 werd voor de laatste keer Humber Radio opgeroepen. Er was weinig scheepvaart om te spotten, maar het lukte nog met de 12x zoom de Kliftrans vast te leggen:
Afbeelding
pluijm

Bericht door pluijm »

Whitby, als je erlangs vaart ziet het er zo uit;

de vuurtoren;

Afbeelding

Whitby High

Afbeelding

Klooster ruine

Afbeelding

Haven

Afbeelding

Het hotel

misschien had ik de plaatjes moeten bewaren voor Welke haven.
groeten
Jan van der pluijm
p.arendz
Berichten: 1124
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Bericht door p.arendz »

Whitby was al eens raadhaven geweest toch?
Vandaar dat ik dacht, dit ziet idereen :wink:
Mooi tochtje Ben. Ja Scarborough is ook heel apart.
Hartelijke Groet,
---Peter.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Afbeelding
Goole bij avond
Afbeelding
zonsopgang op de Humber
Afbeelding
Rotterdam om 05.30 uur
Jan Albert B.

trenthopper

Bericht door Jan Albert B. »

Dag Ben en andere "meevaarders".

Leuk om de foto's weer terug te zien op het forum. We zijn op dit moment in de opvaart aan Gorinchem met als bestemming Dusseldorf en Neuss. Het is erg hoog water op de rivier dus zal het niet vroeg zijn voor we in Dusseldorf aankomen morgen.

Kaub 353
cm +53
14-02
13:00 Stand
Koblenz 457
cm +51
14-02
13:00 Stand
Andernach 530
cm +61
14-02
13:00 Stand
Oberwinter 472
cm +64
14-02
13:00 Stand
Keulen 577
cm +95
14-02
13:00 Stand
Dusseldorf 517
cm +112
14-02
13:00 Stand
Ruhrort 658
cm +122
14-02
13:00 Stand

Vorige week in Goole ben ik op de nieuwe Andrea geweest van Jan van Dam. Deze moest na lossing in Goole de volgende dag op de Trent laden voor Sint Petersburg.

Afbeelding

Afgelopen reis hebben we 1850 ton staalplaten in de Moerdijk geladen voor Flixborough op de Trent. Een aantal keer per jaar doen we dit.
Hier wat foto's van het hoogwater afgelopen zondag terwijl we lagen te lossen. De Union titan ging naar buiten en de Galatea, RMS duisburg kwamen de rivier op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben, ik hoop niet dat ik je fotoreportage in de war heb geschopt door even wat tussendoor te zetten.

Groeten Jan Albert Bosma en Jan Albert de Vries vanaf de THARSIS
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Jan Albert's, jullie onderbreken mijn reportage beslist niet. Een update waar jullie nu zijn en met actuele foto's is altijd welkom. Op mijn foto's, die nog volgen is toch weinig te zien :?:
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

In de loop van donderdag werd het op de Rijn steeds mistiger:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie