Nadat de mist was opgetrokken kwamen we op weg naar Neuss nog de Orade tegen:
Zaterdagochtend werd aan de terminal in Stürzelberg de rest gelost en weer geladen voor Goole. Wat een drukte met binnenschepen:
Deze tankerreus, ik meende 16.20 breed en 6500 ton kwam ook even langs:
Tharsis, zee-riviervaart.
Afgelopen zondag op maandag nacht zijn we leeg overgevaren naar Goole waar we bij aankomst op de RMS kaai "50 Electric" moesten liggen vanwege de drukte.
Dit terrein is 2 jaar geleden door RMS helemaal aangepast om als opslagterrein te dienen. In de toekomst zal hier waarschijnlijk ook een kraan neergezet worden om als los/laadplaats te dienen.
Op de achtergrond zie je het voor Goole zo karakteristieke "peper en zout". De twee watertorens die al van verre te zien zijn.
Onze 3 Fillipijnse matrozen, Archie, June en Tony die van de gelegenheid gebruik maken om de zij te soppen.
Dit terrein is 2 jaar geleden door RMS helemaal aangepast om als opslagterrein te dienen. In de toekomst zal hier waarschijnlijk ook een kraan neergezet worden om als los/laadplaats te dienen.
Op de achtergrond zie je het voor Goole zo karakteristieke "peper en zout". De twee watertorens die al van verre te zien zijn.
Onze 3 Fillipijnse matrozen, Archie, June en Tony die van de gelegenheid gebruik maken om de zij te soppen.
Terwijl we hier lagen kwam de Montis langs die vlak voor onze kop rond ging en achteruit de brug door het dok in. De man achter de brugbediening (aan boord) kon duidelijk goed met het schip overweg getuige de snelheid waarmee ze langs kwamen en het gemak waarmee gemanoeuvreerd werd. Leuk om te zien.
Op de achtergrond is trouwens het "werk"terrein van RMS te zien met links de gantry cranes waar meestal geladen wordt (Ook de Pride schepen lossen/laden hier de containers)en in het midden kijk je tegen de achterkant van Shed4 aan waar de gevoelige (lees alu-en staalrollen en evt. papier) gelost worden.
Grtn J.A.
Op de achtergrond is trouwens het "werk"terrein van RMS te zien met links de gantry cranes waar meestal geladen wordt (Ook de Pride schepen lossen/laden hier de containers)en in het midden kijk je tegen de achterkant van Shed4 aan waar de gevoelige (lees alu-en staalrollen en evt. papier) gelost worden.
Grtn J.A.
Dag Ben, aan de sigaren zal het vast niet liggen, maar had je misschien een bakkie koffie teveel op toen je die foto in het Kielerkanaal zag??
Voor de duidelijkheid, dit is de koffie van de dag voordat Ben weer van boord ging, de sigaren(doosjes) zijn het resultaat van een reisje Rijn-Goole-Rijn.
Zelfs aan boord van het "drijvende forum" kon Ben het niet laten even op het internet te kijken.
De auto mocht wel even gewassen worden voordat Ben er de volgende ochtend mee naar het noorden zou gaan. Hier zijn we afvarig onder de brug van Flehe. We hadden net geladen in Sturzelberg.
Grt. J.A.
Voor de duidelijkheid, dit is de koffie van de dag voordat Ben weer van boord ging, de sigaren(doosjes) zijn het resultaat van een reisje Rijn-Goole-Rijn.
Zelfs aan boord van het "drijvende forum" kon Ben het niet laten even op het internet te kijken.
De auto mocht wel even gewassen worden voordat Ben er de volgende ochtend mee naar het noorden zou gaan. Hier zijn we afvarig onder de brug van Flehe. We hadden net geladen in Sturzelberg.
Grt. J.A.
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Een citaat uit het onderwerp: Nieuws
Geplaatst: Wo Feb 21, 2007 9:00 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Rokende zeeman krijgt het nog zwaar.
Maar ook op zijn schip mag al lang niet overal meer worden gerookt, niet op het laaddek, in de machinekamer of tijdens het afmeren. Alleen nog in de hutten, de messroom en op de brug.
Op de Tharsis was het rookbeleid kort, maar krachtig. Wil je roken Ben, dan doe je dat maar buiten. Kun je tegelijk de hond even op het achterdek uitlaten. Wel even de rotsooi opruimen van Happy.
Geplaatst: Wo Feb 21, 2007 9:00 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Rokende zeeman krijgt het nog zwaar.
Maar ook op zijn schip mag al lang niet overal meer worden gerookt, niet op het laaddek, in de machinekamer of tijdens het afmeren. Alleen nog in de hutten, de messroom en op de brug.
Op de Tharsis was het rookbeleid kort, maar krachtig. Wil je roken Ben, dan doe je dat maar buiten. Kun je tegelijk de hond even op het achterdek uitlaten. Wel even de rotsooi opruimen van Happy.
rondgaan
Hallo allemaal,
"Ben" net weer een beetje bijgekomen , ontgiftigd van caffeïne en sigarenrook dus wil me ook even met de gang van zaken bemoeien.En dan wil Hans-Paul weten hoe we dat doen met het rondgaan, bedoel je op de Ouse of de Trent?
Op de Trent gaan we in principe rond zonder anker, natuurlijk met de kopschroef en graag niet met de kop in de "mud "Wij liggen niet altijd maximaal op diepgang dus dat lukt over het algemeen wel.
Flixborough en Grove Wharff willen we nog wel eens over BB rond, komt wat beter uit.Als je rond bent lig je gelijk voor de kant.
Voor Goole hebben we een heleboel mogelijkheden.Omdat de manoeuvre die de meeste schepen gebruiken om OceanLock in te varen , rondgaan en dan het schip naar binnen wringen op Middle Pier ons allen niet aanspreekt en teveel beschadigd en volgens mij ook gevaarlijk is, we moeten wel 88 meter de "knockle "omwringen hebben we meerdere manier uitgedacht.De simpelste is om de "Lock te runnen "alleen kan dat vanwege drukte lang niet altijd .De mooiste vind ik persoonlijk kopvoor afmeren op South Pier met gebruik van een kort achtertouwtje.We gaan dan kop voor BB langszij de muur Doordat Dutch River( voor de niet kenners, dit riviertje loop naast de invaart van OceanLock) naar binnen stroomt maken we daar gebruik van, in principe raken we dan niet.Ook kunnen we rondgaan en dan achter South Pier aanmeren, uit de stroom en dan achteruit de sluis in.Vanwege onze lengte kan dit precies.
Een alternatief waar ik nog wel eens om vraag is om door VictoriaLock te mogen schutten, ook een mooie aktie en als je het goed doet kom je daar ook binnen zonder de kant te raken.
Elke situatie is weer anders , mede gelet op de kracht van het tij, spring of doodtij, de hoeveelheid schepen en hoeveel haast er is, elke keer weer leuk.We varen al bijna vanaf het begin zonder een loods en doen het helemaal op onze manier.We kunnen dit allemaal omdat we een goed manoeuvreerbaar (binnen)schip hebben, 2 roeren en een goede kopschroef die ook redelijk werkt als het schip wat vaart maakt
groeten
"Ben" net weer een beetje bijgekomen , ontgiftigd van caffeïne en sigarenrook dus wil me ook even met de gang van zaken bemoeien.En dan wil Hans-Paul weten hoe we dat doen met het rondgaan, bedoel je op de Ouse of de Trent?
Op de Trent gaan we in principe rond zonder anker, natuurlijk met de kopschroef en graag niet met de kop in de "mud "Wij liggen niet altijd maximaal op diepgang dus dat lukt over het algemeen wel.
Flixborough en Grove Wharff willen we nog wel eens over BB rond, komt wat beter uit.Als je rond bent lig je gelijk voor de kant.
Voor Goole hebben we een heleboel mogelijkheden.Omdat de manoeuvre die de meeste schepen gebruiken om OceanLock in te varen , rondgaan en dan het schip naar binnen wringen op Middle Pier ons allen niet aanspreekt en teveel beschadigd en volgens mij ook gevaarlijk is, we moeten wel 88 meter de "knockle "omwringen hebben we meerdere manier uitgedacht.De simpelste is om de "Lock te runnen "alleen kan dat vanwege drukte lang niet altijd .De mooiste vind ik persoonlijk kopvoor afmeren op South Pier met gebruik van een kort achtertouwtje.We gaan dan kop voor BB langszij de muur Doordat Dutch River( voor de niet kenners, dit riviertje loop naast de invaart van OceanLock) naar binnen stroomt maken we daar gebruik van, in principe raken we dan niet.Ook kunnen we rondgaan en dan achter South Pier aanmeren, uit de stroom en dan achteruit de sluis in.Vanwege onze lengte kan dit precies.
Een alternatief waar ik nog wel eens om vraag is om door VictoriaLock te mogen schutten, ook een mooie aktie en als je het goed doet kom je daar ook binnen zonder de kant te raken.
Elke situatie is weer anders , mede gelet op de kracht van het tij, spring of doodtij, de hoeveelheid schepen en hoeveel haast er is, elke keer weer leuk.We varen al bijna vanaf het begin zonder een loods en doen het helemaal op onze manier.We kunnen dit allemaal omdat we een goed manoeuvreerbaar (binnen)schip hebben, 2 roeren en een goede kopschroef die ook redelijk werkt als het schip wat vaart maakt
groeten