Veeschepen.
Nog drie
Volgens Ron:
Bison Express - IMO 9115949 - Van Diepen 1995/1039
Devon Express - IMO 9142590 - Van Diepen 1997/1040
Shorthorn Expess - IMO 9167318 - Van Diepen 1998/1043
De laatste twee zijn al op de tekening met zo'n 16 meter verlengd, de Bison Express is later alsnog met 22 meter verlengd.
Hartelijke Groet,
---Peter.
dat zijn deik meen dat in de periode 1993-1997 één of meerdere veeschepen voor Vroon bij Van Diepen in Waterhuizen gebouwd zijn.
Bison Express - IMO 9115949 - Van Diepen 1995/1039
Devon Express - IMO 9142590 - Van Diepen 1997/1040
Shorthorn Expess - IMO 9167318 - Van Diepen 1998/1043
De laatste twee zijn al op de tekening met zo'n 16 meter verlengd, de Bison Express is later alsnog met 22 meter verlengd.
Hartelijke Groet,
---Peter.
Ruud bedankt voor de foto. De naam Sahiwal Express is nog niet gevallen. Hier is een foto van haar. Zij werd in 1969 gebouwd als Franse Cabries, 1977 Engelse El Malek Faisal en door Vroon in 1981 aangekocht. In 1989 ging zij onder Filipijnse vlag en werd in 1998 gesloopt in India.ruud schreef:Een foto als Holland Express is zeer welkom.Kan het deze zijn,zo ja dan is wel wat vertimmerd?
Indus 1955
Moi Hank,
Hier een plaatje van de Indus van 1955.
Ik weet niet waar en wanneer die gemaakt is, maar dat moet voor 1983 geweest zijn, want toen werd ze omgedoopt in Karim.
Was wsch eigendom van Buitelaar en bij Vroon aan kantoor (1973?-1983).
Mooie raadhaven trouwens. - klik op de foto voor de originele grootte
Hartelijke Groet,
---Peter.
Hier een plaatje van de Indus van 1955.
Ik weet niet waar en wanneer die gemaakt is, maar dat moet voor 1983 geweest zijn, want toen werd ze omgedoopt in Karim.
Was wsch eigendom van Buitelaar en bij Vroon aan kantoor (1973?-1983).
Mooie raadhaven trouwens. - klik op de foto voor de originele grootte
Hartelijke Groet,
---Peter.
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 23 jan 2005 06:01
- Locatie: Melbourne
Cormo Express
Cormo Express
In augustus 2003 werd dit schip betrokken bij een affaire betreffende de 52000 "schaapjes" welke aan boord een "hondeleven" zouden hebben gehad op weg naar Saoudi Arabia.
Er is toen veel over geschreven, wereldwijde attentie etc, maar ik zal me verder niet inlaten met deze gigantische politieke zaak tussen Australie/Nederland en Saoudie.
Wel was in juli op dit schip vlak voor het vertrek naar Saoudie de laatste Nederlandse vlag op een veeschip van Vroon gestreken, dus vanaf het unieke moment dat ik deze fotos maakte bestonden er officieel geen Nederlandse vee schepen meer.
De Cormo Express was oorspronkelijk een ro/ro schip gebouwd in 1979 en in 1989 omgebouwd tot veeschip.
Fotos hierbij in de haven van Fremantle waar ze net die 52000 schaapjes
aan het laden waren.
Jan
de kapitein met de laatste Ned. vlag net gestreken.
Met de nieuwe vlag en thuishaven
In augustus 2003 werd dit schip betrokken bij een affaire betreffende de 52000 "schaapjes" welke aan boord een "hondeleven" zouden hebben gehad op weg naar Saoudi Arabia.
Er is toen veel over geschreven, wereldwijde attentie etc, maar ik zal me verder niet inlaten met deze gigantische politieke zaak tussen Australie/Nederland en Saoudie.
Wel was in juli op dit schip vlak voor het vertrek naar Saoudie de laatste Nederlandse vlag op een veeschip van Vroon gestreken, dus vanaf het unieke moment dat ik deze fotos maakte bestonden er officieel geen Nederlandse vee schepen meer.
De Cormo Express was oorspronkelijk een ro/ro schip gebouwd in 1979 en in 1989 omgebouwd tot veeschip.
Fotos hierbij in de haven van Fremantle waar ze net die 52000 schaapjes
aan het laden waren.
Jan
de kapitein met de laatste Ned. vlag net gestreken.
Met de nieuwe vlag en thuishaven