Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

lossen van papierhout.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Bron: tijdschrift Het Schip 1931.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

wapensmokkel met de coaster Otter.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Dit schreef Huug in een ander topic over de Otter:
Kwam in 1963 in de vaart als Valkenier van rederij Marlot. Gebouwd door scheepswerf de Hoop te Lobith
In 1966 verkocht aan Sodeca te Duinkerken als Topaze
Op 12 december 1967 slaat het vaartuig los van de Kade ( Algiers)en loopt omhoog. Vervolgens verkocht voor de sloop.
Het schip wordt vlot gebracht en doorverkocht naar Mogadisco als BABABRAHAM en wordt naar Palma de Majorca gesleept voor reparatie. In 1970 wordt het schip weer naar Duinkerken verkocht en krijgt de naam Kernoa tot 1973.
In 1973 komt zij weer onder Nederlandse vlag in eigendom van G.Schoorl te Sassenheim. In 1976 naar Avismark te Zaandam als Demark. In 1980 naar Stru-Jag te Rotterdam als Amie. In 1982 openbare verkoop. De scheepshypotheek bank wordt de gelukkige eigenaar die haar als Vlotter in de vaart brengt bij Maatschappij Ewout April 1983 komt zij in aanvaring met de Baltiskiy 66 en loopt aanzienlijke schade op.
In 1984 verkocht als Otter naar Otter Shipping / Malta

Reactie:Ter aanvulling op wat Huug hierboven schrijft over de OTTER:
1985: Reef Nav. Co., St. Vincent: REEF MOON - 198. Island Shipping Co., St. Vincent: zelfde naam - 12 april 1988 aankomst Gadani Beach voor de sloop.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.

Bericht door Ben »

Roy schreef:Wat de "Vlieree" betreft lag dat erg simpel. Ik woonde gedurende haar ombouw tijd in Zwolle. Die scheepswerf heette Scheepswerf Kunst en lag naast de werf van Poppe. Mogelijk was dat terrein vroeger de werf Van Goor & Spiekman geweest. Maar dat weet ik beslist niet zeker.Hoe dan ook; Scheepswerf Kunst heeft het niet lang volgehouden en is failliet gegaan.
@Roy, een krantenartikel over scheepswerf contra scheepswerf Welgelegen met als onderwerp de Vlieree:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roy-

Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.

Bericht door Roy- »

Leuke bijdrage Ben !.
Het was voor mij destijds een vrij intensieve periode. Hoe het dus uiteindelijk aan z'n eind gekomen is begint me nu een beetje duidelijk te worden.
Heb je het vervolg op dit verhaal ook nog op de plank liggen !?. Ik ben n.l. wel benieuwd hoor...........

m.v.g. Roy
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

KPM Civiele Dienst verbruik 1950.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Afbeelding
tonnugteren

Gaasterland

Bericht door tonnugteren »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

KHV kan met duizend man minder - 1986.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.

Bericht door Ben »

Het "uitvlaggen" naar de goedkope vlag van de Nederlandse Antillen kwam op gang in 1963:

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Veel investeringen in kruiplijn coasters.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.

Bericht door Ben »

Afbeelding
De Jool werd in 1966 bij scheepswerf Gebr. van Diepen, Waterhuizen gebouwd als MARAG SEA voor Deense rekening.
Plaats reactie