Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.
wapensmokkel met de coaster Otter.
Dit schreef Huug in een ander topic over de Otter:
Kwam in 1963 in de vaart als Valkenier van rederij Marlot. Gebouwd door scheepswerf de Hoop te Lobith
In 1966 verkocht aan Sodeca te Duinkerken als Topaze
Op 12 december 1967 slaat het vaartuig los van de Kade ( Algiers)en loopt omhoog. Vervolgens verkocht voor de sloop.
Het schip wordt vlot gebracht en doorverkocht naar Mogadisco als BABABRAHAM en wordt naar Palma de Majorca gesleept voor reparatie. In 1970 wordt het schip weer naar Duinkerken verkocht en krijgt de naam Kernoa tot 1973.
In 1973 komt zij weer onder Nederlandse vlag in eigendom van G.Schoorl te Sassenheim. In 1976 naar Avismark te Zaandam als Demark. In 1980 naar Stru-Jag te Rotterdam als Amie. In 1982 openbare verkoop. De scheepshypotheek bank wordt de gelukkige eigenaar die haar als Vlotter in de vaart brengt bij Maatschappij Ewout April 1983 komt zij in aanvaring met de Baltiskiy 66 en loopt aanzienlijke schade op.
In 1984 verkocht als Otter naar Otter Shipping / Malta
Reactie:Ter aanvulling op wat Huug hierboven schrijft over de OTTER:
1985: Reef Nav. Co., St. Vincent: REEF MOON - 198. Island Shipping Co., St. Vincent: zelfde naam - 12 april 1988 aankomst Gadani Beach voor de sloop.
Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.
@Roy, een krantenartikel over scheepswerf contra scheepswerf Welgelegen met als onderwerp de Vlieree:Roy schreef:Wat de "Vlieree" betreft lag dat erg simpel. Ik woonde gedurende haar ombouw tijd in Zwolle. Die scheepswerf heette Scheepswerf Kunst en lag naast de werf van Poppe. Mogelijk was dat terrein vroeger de werf Van Goor & Spiekman geweest. Maar dat weet ik beslist niet zeker.Hoe dan ook; Scheepswerf Kunst heeft het niet lang volgehouden en is failliet gegaan.
Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.
Leuke bijdrage Ben !.
Het was voor mij destijds een vrij intensieve periode. Hoe het dus uiteindelijk aan z'n eind gekomen is begint me nu een beetje duidelijk te worden.
Heb je het vervolg op dit verhaal ook nog op de plank liggen !?. Ik ben n.l. wel benieuwd hoor...........
m.v.g. Roy
Het was voor mij destijds een vrij intensieve periode. Hoe het dus uiteindelijk aan z'n eind gekomen is begint me nu een beetje duidelijk te worden.
Heb je het vervolg op dit verhaal ook nog op de plank liggen !?. Ik ben n.l. wel benieuwd hoor...........
m.v.g. Roy
Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.
Het "uitvlaggen" naar de goedkope vlag van de Nederlandse Antillen kwam op gang in 1963:
Re: Nostalgia uit plakboeken en tijdschriften.
De Jool werd in 1966 bij scheepswerf Gebr. van Diepen, Waterhuizen gebouwd als MARAG SEA voor Deense rekening.