Mecklenburg 1922
Veerboten en cruiseschepen wereldwijd.
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 29 mar 2007 16:52
- Locatie: Tzummarum
- Contacteer:
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Een miniatuurversie van de Koningin Beatrix, de huidige Stena Danica, is geplaatst in Madurodam. Ik mis nog wel de schoorsteen en wat andere details:
https://www.telegraaf.nl/binnenland/6694 ... ml?cid=rss
https://www.telegraaf.nl/binnenland/6694 ... ml?cid=rss
'Thuishaven': Harlingen
Golven op zee Fotografie
Golven op zee Fotografie
-
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
- Locatie: Deventer
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
De nieuwe Stena Hollandica superferry is onderweg vanuit Wismar. En Leuk trippie
Langzaam aan voert ze haar snelheid op.
Welkom!
Langzaam aan voert ze haar snelheid op.
Welkom!
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Het zou jammer zijn als elegante ferries als deze Seafrance Moliere van de route Calais/Dover gaan verdwijnen
6 april 2010
SeaFrance 'op sterven na dood'
De Franse veerrederij SeaFrance is door de staking gedurende de Paasdagen, normaal het drukste weekend van het jaar, nu 'op sterven na dood'. Dat hebben zowel de Franse staatssecretaris van transport Dominique Bussereau als directeur Pierre Fa van SeaFrance zelf verklaard.
De dinsdag nog altijd voortdurende staking heeft de rederij volgens Fa zeker 1,25 miljoen gekost. 'Dat kan de doodsteek vormen, zeker gezien het feit dat we al met 800 miljoen aan schulden zitten.'
SeaFrance, dat normaal zestien tot negentien keer per dag tussen Calais en Dover vaart, laat op haar website weten dat de vrijdag spontaan uitgebroken staking tot dinsdag 20.00 uur duurt. De afgelopen dagen is die 'deadline' echter al enkele malen vooruit geschoven. De staking leidde dinsdag nog niet tot grote problemen voor het vrachtverkeer.
Volgens staatssecretaris Bussereau zou de concurrentie op de Kanaalroutes met het mogelijke verdwijnen van SeaFrance meteen een stuk verlicht worden. 'Kijk naar de concurrentie die al bestaat over Het Kanaal, in Bretagne en in België met het verkeer van en naar Groot-Brittannië. Kijk ook naar het bestaan van Eurotunnel. De problemen zullen geregeld worden, omdat SeaFrance gaat verdwijnen.'
en van vandaag:
10 mei 2010
SeaFrance doet aangifte van massale fraude
De Franse veerrederij SeaFrance heeft bij justitie in Boulogne aangifte gedaan van massale fraude bij de verkopen in de boordwinkels. Volgens Franse bronnen gaat het daarbij om honderden miljoenen euro's. Het winkelpersoneel zou vooral hebben gesjoemeld met parfum, sigaretten en whisky die door de klant - al dan niet zogenaamd - weer werd teruggebracht.
Alleen al in 2008 zou voor meer dan 700.000 euro zijn teruggebracht op een totale omzet van 35 miljoen, terwijl niet te achterhalen is waar al die spullen gebleven zijn. Ook zouden zich in de winkels grote kasverschillen hebben voorgedaan. De fraude is aan het licht gekomen tijdens het onderzoek van de 'commissaris van de rekeningen' van SeaFrance.
Het juridisch onderzoek komt op een hoogst ongelegen moment want SeaFrance, een dochter van het Franse spoorbedrijf SNCF, heeft net van de rechtbank bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. In dat kader moet de directie een nieuw bezuinigingsplan maken, waarbij gevreesd wordt dat er veel meer mensen uit moeten dan de tot nu toe geplande 482 ontslagen. SeaFrance is bovendien al maanden aan het steggelen met de bonden over de inkrimpingen, wat onder meer heeft geleid tot een dagenlange staking tijdens de Paasdagen
groeten
Jan van der Pluijm
6 april 2010
SeaFrance 'op sterven na dood'
De Franse veerrederij SeaFrance is door de staking gedurende de Paasdagen, normaal het drukste weekend van het jaar, nu 'op sterven na dood'. Dat hebben zowel de Franse staatssecretaris van transport Dominique Bussereau als directeur Pierre Fa van SeaFrance zelf verklaard.
De dinsdag nog altijd voortdurende staking heeft de rederij volgens Fa zeker 1,25 miljoen gekost. 'Dat kan de doodsteek vormen, zeker gezien het feit dat we al met 800 miljoen aan schulden zitten.'
SeaFrance, dat normaal zestien tot negentien keer per dag tussen Calais en Dover vaart, laat op haar website weten dat de vrijdag spontaan uitgebroken staking tot dinsdag 20.00 uur duurt. De afgelopen dagen is die 'deadline' echter al enkele malen vooruit geschoven. De staking leidde dinsdag nog niet tot grote problemen voor het vrachtverkeer.
Volgens staatssecretaris Bussereau zou de concurrentie op de Kanaalroutes met het mogelijke verdwijnen van SeaFrance meteen een stuk verlicht worden. 'Kijk naar de concurrentie die al bestaat over Het Kanaal, in Bretagne en in België met het verkeer van en naar Groot-Brittannië. Kijk ook naar het bestaan van Eurotunnel. De problemen zullen geregeld worden, omdat SeaFrance gaat verdwijnen.'
en van vandaag:
10 mei 2010
SeaFrance doet aangifte van massale fraude
De Franse veerrederij SeaFrance heeft bij justitie in Boulogne aangifte gedaan van massale fraude bij de verkopen in de boordwinkels. Volgens Franse bronnen gaat het daarbij om honderden miljoenen euro's. Het winkelpersoneel zou vooral hebben gesjoemeld met parfum, sigaretten en whisky die door de klant - al dan niet zogenaamd - weer werd teruggebracht.
Alleen al in 2008 zou voor meer dan 700.000 euro zijn teruggebracht op een totale omzet van 35 miljoen, terwijl niet te achterhalen is waar al die spullen gebleven zijn. Ook zouden zich in de winkels grote kasverschillen hebben voorgedaan. De fraude is aan het licht gekomen tijdens het onderzoek van de 'commissaris van de rekeningen' van SeaFrance.
Het juridisch onderzoek komt op een hoogst ongelegen moment want SeaFrance, een dochter van het Franse spoorbedrijf SNCF, heeft net van de rechtbank bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. In dat kader moet de directie een nieuw bezuinigingsplan maken, waarbij gevreesd wordt dat er veel meer mensen uit moeten dan de tot nu toe geplande 482 ontslagen. SeaFrance is bovendien al maanden aan het steggelen met de bonden over de inkrimpingen, wat onder meer heeft geleid tot een dagenlange staking tijdens de Paasdagen
groeten
Jan van der Pluijm
-
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
- Locatie: Deventer
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Update Stena Hollandica superferry.
Kijk naar haar:
+ hoge snelheid
+ bestemming
+ datum en tijd van aankomst
Kijk naar haar:
+ hoge snelheid
+ bestemming
+ datum en tijd van aankomst
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Stena Line heeft de overdracht van de Stena Hollandica een week uitgesteld, hier https://www.maritimedanmark.dk/?Id=7872 is het artikel in Martime Danmark van zondag 9 mei jl.
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Weer een mooi schip weg.
De Istra van Jadrolinija, ex Mette Mols is wegens vervanging door een jonger schip uit de vaart.
Ze wordt van Šibenik naar Turkije gesleept voor de sloop.
Ze had in 1977 Emden - Delfzijl zullen varen, daar zijn problemen bij ontstaan.
https://www.faktaomfartyg.se/mette_mols_1966.htm
Groet--Zout.
De Istra van Jadrolinija, ex Mette Mols is wegens vervanging door een jonger schip uit de vaart.
Ze wordt van Šibenik naar Turkije gesleept voor de sloop.
Ze had in 1977 Emden - Delfzijl zullen varen, daar zijn problemen bij ontstaan.
https://www.faktaomfartyg.se/mette_mols_1966.htm
Groet--Zout.
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Norland,135x25,2 12.500 grt 1.244 pass.
Groet,Arie.
Groeten,Arie.
Re: Veerboten en cruiseschepen wereldwijd
Nog eentje voor de sloop:zout schreef:Weer een mooi schip weg.
Groet--Zout.
zie hier
https://www.faktaomfartyg.se/djursland_II_1974.htm
groeten
Jan van der Pluijm