Rederij Flinter B.V.
-
- Berichten: 5308
- Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: Rederij Flinter B.V.
Vanmiddag op de Waterweg:
Flinterbay
Frans
Flinterbay
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
-
- Berichten: 5308
- Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: Rederij Flinter B.V.
Vanmiddag op de Waterweg:
Flinterboreas
Frans
Flinterboreas
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
Re: Rederij Flinter B.V.
Mooie foto frans,
Ben in ieder geval blij dat de eigenaar van de Flinterboreas zich inzet voor zijn bemanning met zon V-sat installatie en de modernste ecdis app. aan boord. Kunnen meer rederijen een voorbeeld aan nemen.
Of je vaart met russen of Nl'ers het is maar net wat je betaald. (kan nog steeds in de kustvaart, kijk maar naar deze eigenaar)
Ben in ieder geval blij dat de eigenaar van de Flinterboreas zich inzet voor zijn bemanning met zon V-sat installatie en de modernste ecdis app. aan boord. Kunnen meer rederijen een voorbeeld aan nemen.
Of je vaart met russen of Nl'ers het is maar net wat je betaald. (kan nog steeds in de kustvaart, kijk maar naar deze eigenaar)
Re: Rederij Flinter B.V.
Dat kan je ook anders zien.
het kan ook zijn dat het bittere noodzaak is, want als ze het niet doen krijg je helemaal geen mensen.
Je ziet nu bij al meer rederijen dat ze nu ook eens aan de mens denken vroeger wat het maar noodzaak dan had je een lap van een boot en dan oh ja er moet ook nog een verblijf op
dan had je zo een plat flatgebouw achterop staan met weing ruimte.
En hetzelfde met douche en wc dat heb je nu ook gewoon in je eigen hut,wat ik ook normaal vind
thuis ga je ook niet schijten bij de buren.
groeten richard
het kan ook zijn dat het bittere noodzaak is, want als ze het niet doen krijg je helemaal geen mensen.
Je ziet nu bij al meer rederijen dat ze nu ook eens aan de mens denken vroeger wat het maar noodzaak dan had je een lap van een boot en dan oh ja er moet ook nog een verblijf op
dan had je zo een plat flatgebouw achterop staan met weing ruimte.
En hetzelfde met douche en wc dat heb je nu ook gewoon in je eigen hut,wat ik ook normaal vind
thuis ga je ook niet schijten bij de buren.
groeten richard
Re: Rederij Flinter B.V.
Ook rederij Flinter ontkomt niet aan het minder worden van het vracht aanbod. De Flintercape, waar in
bovenstaand bericht nog werd gesproken over de doop van het schip door mevr. Opstelten, is opgelegd.
Afgelopen vrijdag werd zij, met als voorboot de Gepke III, en als achterboot de Broedertrouw 7, van de
Zeehaven in Dordrecht naar de Heuvemanhaven in 's Gravendeel gesleept.
Foto's: D. Veldman, Dordrecht.
Met vriendelijke groeten,
Bob Heikoop
bovenstaand bericht nog werd gesproken over de doop van het schip door mevr. Opstelten, is opgelegd.
Afgelopen vrijdag werd zij, met als voorboot de Gepke III, en als achterboot de Broedertrouw 7, van de
Zeehaven in Dordrecht naar de Heuvemanhaven in 's Gravendeel gesleept.
Foto's: D. Veldman, Dordrecht.
Met vriendelijke groeten,
Bob Heikoop
-
- Berichten: 5308
- Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: Rederij Flinter B.V.
Afgelopen dinsdag op de Waterweg:
Flinterborg
Frans
Flinterborg
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Re: Rederij Flinter B.V.
Flintercrown gedoopt
Onder het toeziend oog van een grote groep participanten is op donderdag 19 februari het MS Flintercrown gedoopt door mevrouw Yan Wang. Mevrouw Wang is echtgenote van de president van Nantong Mingde Heavy Industry Co., de scheepswerf die de casco's van de serie IHDA 800 TEU containerfeeders heeft gebouwd.
Na het officiele gedeelte was er gelegenheid het schip uitgebreid te bekijken. Trotse participanten konden met eigen ogen zien welke uitstekende kwaliteit door IHDA Shipbuilding is geleverd.
De Flintercrown onderscheidt zich door haar specificaties van concurrerende schepen. Met een draagvermogen van 9.500 ton, 809 stelplaatsen, de mogelijkheid om ca. 500 14-tons containers te vervoeren, 150 aansluitingen voor koelcontainers een snelheid van ruim 18 knopen en de hoogste ijsklasse mogen we de Flintercrown met recht een high spec containerfeeder noemen.
De Flintercrown is het vierde van de serie, na de Flintercarrier, Flintercoast en Flintercape. Voor alle vier de schepen heeft De Vereenigde Compagnie het grootste deel van het eigen vermogen ingewonnen bij voornamelijk particuliere investeerders.
Sinds eind 2007 is de markt voor containerfeeders hard achteruit gegaan. Waar schepen van het type Flintercrown in 2007 nog rond de €9.000 per dag opvoeren, liggen de dayrates nu op ca. 1/3 daarvan, dramatisch slecht. Wij voorspellen dat het einde nog niet in zicht is. De Flintercrown gaat terug naar haar ligplaats in Dordrecht, en daar zal het schip mogelijk enige maanden blijven liggen. Dit om onnodige kosten te voorkomen. Door het schip nog niet definitief te registreren wordt de bouwdatum opgeschoven en blijft het een nieuw schip. Het schip is stand by, zodra onze bevrachting een verantwoorde exploitatie mogelijkheid ziet, zal zij haar werkzame leven aanvangen.
Ook deze crisis gaat weer voorbij en met de Flintercrown hebben wij een degelijk instrument in handen zodat straks weer geprofiteerd kan worden van de economische opleving, welke ongetwijfeld komen gaat.
Bron: Flinter.nl
Onder het toeziend oog van een grote groep participanten is op donderdag 19 februari het MS Flintercrown gedoopt door mevrouw Yan Wang. Mevrouw Wang is echtgenote van de president van Nantong Mingde Heavy Industry Co., de scheepswerf die de casco's van de serie IHDA 800 TEU containerfeeders heeft gebouwd.
Na het officiele gedeelte was er gelegenheid het schip uitgebreid te bekijken. Trotse participanten konden met eigen ogen zien welke uitstekende kwaliteit door IHDA Shipbuilding is geleverd.
De Flintercrown onderscheidt zich door haar specificaties van concurrerende schepen. Met een draagvermogen van 9.500 ton, 809 stelplaatsen, de mogelijkheid om ca. 500 14-tons containers te vervoeren, 150 aansluitingen voor koelcontainers een snelheid van ruim 18 knopen en de hoogste ijsklasse mogen we de Flintercrown met recht een high spec containerfeeder noemen.
De Flintercrown is het vierde van de serie, na de Flintercarrier, Flintercoast en Flintercape. Voor alle vier de schepen heeft De Vereenigde Compagnie het grootste deel van het eigen vermogen ingewonnen bij voornamelijk particuliere investeerders.
Sinds eind 2007 is de markt voor containerfeeders hard achteruit gegaan. Waar schepen van het type Flintercrown in 2007 nog rond de €9.000 per dag opvoeren, liggen de dayrates nu op ca. 1/3 daarvan, dramatisch slecht. Wij voorspellen dat het einde nog niet in zicht is. De Flintercrown gaat terug naar haar ligplaats in Dordrecht, en daar zal het schip mogelijk enige maanden blijven liggen. Dit om onnodige kosten te voorkomen. Door het schip nog niet definitief te registreren wordt de bouwdatum opgeschoven en blijft het een nieuw schip. Het schip is stand by, zodra onze bevrachting een verantwoorde exploitatie mogelijkheid ziet, zal zij haar werkzame leven aanvangen.
Ook deze crisis gaat weer voorbij en met de Flintercrown hebben wij een degelijk instrument in handen zodat straks weer geprofiteerd kan worden van de economische opleving, welke ongetwijfeld komen gaat.
Bron: Flinter.nl