Rederij Flinter B.V.

van: www.kustvaartforum.com
container spotter

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door container spotter »

Flintercoast in opvaart naar Antwerpen
Afbeelding
Frans de Lijster
Berichten: 5308
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door Frans de Lijster »

Vanmiddag op de Waterweg:

Afbeelding
Flinterbay

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door Ben »

De Flintercoast op 12 januari jl. op de Tees:

Afbeelding
Foto: ©M. Green.
Frans de Lijster
Berichten: 5308
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door Frans de Lijster »

Vanmiddag op de Waterweg:



Afbeelding
Flinterboreas

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Ragnar

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door Ragnar »

Mooie foto frans,

Ben in ieder geval blij dat de eigenaar van de Flinterboreas zich inzet voor zijn bemanning met zon V-sat installatie en de modernste ecdis app. aan boord. Kunnen meer rederijen een voorbeeld aan nemen. :lol:

Of je vaart met russen of Nl'ers het is maar net wat je betaald. (kan nog steeds in de kustvaart, kijk maar naar deze eigenaar)
richard

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door richard »

Dat kan je ook anders zien.
het kan ook zijn dat het bittere noodzaak is, want als ze het niet doen krijg je helemaal geen mensen.
Je ziet nu bij al meer rederijen dat ze nu ook eens aan de mens denken vroeger wat het maar noodzaak dan had je een lap van een boot en dan oh ja er moet ook nog een verblijf op
dan had je zo een plat flatgebouw achterop staan met weing ruimte.
En hetzelfde met douche en wc dat heb je nu ook gewoon in je eigen hut,wat ik ook normaal vind
thuis ga je ook niet schijten bij de buren.

groeten richard
Bob Heikoop

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door Bob Heikoop »

Ook rederij Flinter ontkomt niet aan het minder worden van het vracht aanbod. De Flintercape, waar in
bovenstaand bericht nog werd gesproken over de doop van het schip door mevr. Opstelten, is opgelegd.
Afgelopen vrijdag werd zij, met als voorboot de Gepke III, en als achterboot de Broedertrouw 7, van de
Zeehaven in Dordrecht naar de Heuvemanhaven in 's Gravendeel gesleept.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's: D. Veldman, Dordrecht.

Met vriendelijke groeten,
Bob Heikoop
Frans de Lijster
Berichten: 5308
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door Frans de Lijster »

Afgelopen dinsdag op de Waterweg:

Afbeelding
Flinterborg

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
George Robinson
Berichten: 1199
Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
Locatie: HULL U.K.
Contacteer:

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door George Robinson »

FLINTERBRISE at Hull today 19/2/2009

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten
George in Hull
Mark

Re: Rederij Flinter B.V.

Bericht door Mark »

Flintercrown gedoopt
Onder het toeziend oog van een grote groep participanten is op donderdag 19 februari het MS Flintercrown gedoopt door mevrouw Yan Wang. Mevrouw Wang is echtgenote van de president van Nantong Mingde Heavy Industry Co., de scheepswerf die de casco's van de serie IHDA 800 TEU containerfeeders heeft gebouwd.

Na het officiele gedeelte was er gelegenheid het schip uitgebreid te bekijken. Trotse participanten konden met eigen ogen zien welke uitstekende kwaliteit door IHDA Shipbuilding is geleverd.

De Flintercrown onderscheidt zich door haar specificaties van concurrerende schepen. Met een draagvermogen van 9.500 ton, 809 stelplaatsen, de mogelijkheid om ca. 500 14-tons containers te vervoeren, 150 aansluitingen voor koelcontainers een snelheid van ruim 18 knopen en de hoogste ijsklasse mogen we de Flintercrown met recht een high spec containerfeeder noemen.

De Flintercrown is het vierde van de serie, na de Flintercarrier, Flintercoast en Flintercape. Voor alle vier de schepen heeft De Vereenigde Compagnie het grootste deel van het eigen vermogen ingewonnen bij voornamelijk particuliere investeerders.

Sinds eind 2007 is de markt voor containerfeeders hard achteruit gegaan. Waar schepen van het type Flintercrown in 2007 nog rond de €9.000 per dag opvoeren, liggen de dayrates nu op ca. 1/3 daarvan, dramatisch slecht. Wij voorspellen dat het einde nog niet in zicht is. De Flintercrown gaat terug naar haar ligplaats in Dordrecht, en daar zal het schip mogelijk enige maanden blijven liggen. Dit om onnodige kosten te voorkomen. Door het schip nog niet definitief te registreren wordt de bouwdatum opgeschoven en blijft het een nieuw schip. Het schip is stand by, zodra onze bevrachting een verantwoorde exploitatie mogelijkheid ziet, zal zij haar werkzame leven aanvangen.

Ook deze crisis gaat weer voorbij en met de Flintercrown hebben wij een degelijk instrument in handen zodat straks weer geprofiteerd kan worden van de economische opleving, welke ongetwijfeld komen gaat.
Bron: Flinter.nl
Plaats reactie