Januari 2015 K13-A Wintershall
Erwin.
Offshore.
Re: Offshore.
Ouwe glory is de industrie haven Den-Helder. De supplier "Bison" en aan de kaai offshore support vaartuig "Barracuda" en de kotter "Pelikaan"de ex KW 88.
Groeten,
Harrie.
No woman no cry.
Re: Offshore.
Bison ziet er uit als een oude OSA boot. Nordertor misschien? Die voeren 30 jaar geleden ook al rond!
Gr. Oscar
Gr. Oscar
Re: Offshore.
Opname is van ,95 denk ik Oscar oh Oscar, kon nog best eens een ouwe Osa boot geweest zijn ja. Rederij Roel Feenstra, die die boten bezat bestaat al niet meer, Roel nog wel maar zn bedrijf is reeds lang verkwanseld...
Groeten,
Harrie.
Groeten,
Harrie.
No woman no cry.
Re: Offshore.
Inderdaad een ex OSA boot, t.w. de "Jonasturm" van 1974.
In 1985 werd het "OSA Friedenstrum".
In 1989 werd het "Roan Eagle".
In 1990 werd het "Wulf Pioneer".
In 1991 werd het "Safe Protector".
In 1996 werd het "Bison".
Nu nog even wanneer het schip verkocht werd, ik gok zo rond 2005.
m.v.g., Roy
In 1985 werd het "OSA Friedenstrum".
In 1989 werd het "Roan Eagle".
In 1990 werd het "Wulf Pioneer".
In 1991 werd het "Safe Protector".
In 1996 werd het "Bison".
Nu nog even wanneer het schip verkocht werd, ik gok zo rond 2005.
m.v.g., Roy
Re: Offshore.
Nou, die vraag stellen we even aan de laatste kapitein van de Bison in Den Helder en die heeft 2003 in de logboeken staan.
Toen was de Bison al van Seaworx - daar Roel Feenstra dingen had gedaan die niet mochten bij NL wet...
De Barracuda is later onder de naam VOS Eastwind als ERRV werkzaam geweest voor Vroon Offshore Services.
Toen was de Bison al van Seaworx - daar Roel Feenstra dingen had gedaan die niet mochten bij NL wet...
De Barracuda is later onder de naam VOS Eastwind als ERRV werkzaam geweest voor Vroon Offshore Services.
Benzine stinkt, diesel niet,
diesel ruikt alleen erg sterk!
diesel ruikt alleen erg sterk!
Re: Offshore.
Van Andoc/ Dunlin A is vanuit de bouwtijd best nog weinig informatie te vinden. Degene die mij nog eens onder informatie kan begraven, ga je gang.
Zo nu en dan nog eens google-en op "Andoc" levert toch wel eens wat op. Ik trof een tweetal filmpjes van de bouw door Andoc, vanaf aanleg bouwdok tot vertrek uit de Rotterdamse haven. Unieke vondst.
Aangezien er nog wat ander filmmateriaal mee gecombineerd is, moet je deze zo'n beetje starten vanaf 9:58:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_0VVhV5Ppo
gevolgd door deze,
https://www.youtube.com/watch?v=yCGseP9T75I
tot ca 15:40.
Zo nu en dan nog eens google-en op "Andoc" levert toch wel eens wat op. Ik trof een tweetal filmpjes van de bouw door Andoc, vanaf aanleg bouwdok tot vertrek uit de Rotterdamse haven. Unieke vondst.
Aangezien er nog wat ander filmmateriaal mee gecombineerd is, moet je deze zo'n beetje starten vanaf 9:58:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_0VVhV5Ppo
gevolgd door deze,
https://www.youtube.com/watch?v=yCGseP9T75I
tot ca 15:40.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Offshore.
MAERSK CHIGNECTO
Geb. Hyundai Heavy Industries Co. Ltd., Usan/1983.
Brt. 2259 Net. 677 drv. 2170 ton.
Afm. 71,76(61,63)x16,51(16,01)x6,26(7,52) mtr.
Verm. 4x 4 tew. 6 Cy. M.A.K. 6M-453-AK (320x420)/10880 PK.
Sn. 15 Kn.
Trkkr. 125 ton.
Foto: Mac Mackay, Tugfax, Halifax, NS.
Info: LR. Tugs 3000 HP and over. Ed. 1995.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Offshore.
TARTAN SEA
Ex. SCOTOIL, THERIOT OFFSHORE IV.
Geb. Todd Shipyards Corp., Seattle, WA./1974.
Brt. 1258 Net. 398 Drv.1697 ton.
Afm. 67,04(65,51)x13,42(133,39)x4,90(5,77) mtr.
verm. 2x 2 tew. 20 Cy. GMC-EMD (230x254)/
Sn. 14 Kn.
Foto: Mac Mackay, Halifax, NS.
Info: LR.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet