Offshore.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Offshore.
LADY ALEXANDRA
Geb. Allied Shipbuilders Ltd., North Vancouver, BC./1974.
Brt. 1075 Net.273 Drv.1196 ton.
Afm. 58,27(54,13)x13,14(12,79)x5,11(6,00)mtr.
Verm.4x 4tew 6Cy. Polar Diesel F26R-8 (250x300)/4200 PK.
Sn. 14 Kn.
Trkkr. 45 ton.
Foto: eig.coll.
Info: LR.
Algemeen Plan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Offshore.
OCEAN fOXTROT
Ex. POLAR SHORE, CANMAR SUPPLIER VII,
Geb. Cochrane & Sons Ltd., Shelby/1971.
Brt.700 Net.293 Drv.778 ton.
Afm. 56,27(50,78)x12,02(11,75)x4,69(5,11)mtr.
Verm. 2x 4tew 12Cy. K.H.Deutz. SBV 12M628/7083 PK.
Sn.
Trkkr. 72 ton. uitgerust met 2 Ruston Paxman motoren samen 5230 PK bij nieuwbouw.
Foto: eig.coll., Mac Mackay.
Info: LR.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Offshore.
Als je een schip waar op je leeft en werkt eens een beetje in de verf zet en uit de roest is het toch veel prettiger vertoeven aan boord, ik zou mij onbehagelijk voelen aan boord en ik zou mij er voor schamen om aan boord te zijn.
gr.gerrit
gr.gerrit
Re: Offshore.
Dat gevoel bekruipt mij ook nogal eens Gerrit !.
Het ligt er natuurlijk wel aan waar je klimatologisch gezien vaart, dan wel in welk jaargetij.
Een binnenvaartschip b.v. zal er gelijk na de winter minder fris uitzien dan gelijk na de zomer !. Dat neemt niet weg dat een goed onderhouden schip relatief makkelijker bij te houden is dan dat je op een roestbak moet beginnen...….
m.v.g., Roy
Het ligt er natuurlijk wel aan waar je klimatologisch gezien vaart, dan wel in welk jaargetij.
Een binnenvaartschip b.v. zal er gelijk na de winter minder fris uitzien dan gelijk na de zomer !. Dat neemt niet weg dat een goed onderhouden schip relatief makkelijker bij te houden is dan dat je op een roestbak moet beginnen...….
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Offshore.
Gedurende een bezoek aan een onder nederlandse vlag varende tanker hier in Hamilton maakte ik enkele foto's van de bemanning die aan het bikken en bijplekken waren.
Deze foto's plaatste ik op facebook,
Kreeg van de eerste stuurman een e.mail of ik a.u.b. de foto's wilde verwijderen want het kantoor laat niet toe dat er gebikt , geverfd of wat ook voor onderhoud aan dek gedaan wordt terwijl het schip in een haven ligt.
De reden daar achter begrijp ik wel met de tegenwoordige wetten enz. over vervuiling van water en wat alniet meer.
En met een minimaal bemanning is er gedurende een oversteek van 7-10 dagen of nog langer niet veel tijd over.
Over korte reizen maar niet te spreken.
Ook hier op de meren wordt er geen onderhoud gedaan, ook al niet om dat het korte reizen zijn. Ook zijn de kantoren doods benauwd dat er een druppel verf of schilver in het water terecht komt. Gewwon om de vier jaren op de werf gedurende het grote onderhoud krijgt alles en beurt van boven tot onder.
Hartelijke groet,
Jan.
Deze foto's plaatste ik op facebook,
Kreeg van de eerste stuurman een e.mail of ik a.u.b. de foto's wilde verwijderen want het kantoor laat niet toe dat er gebikt , geverfd of wat ook voor onderhoud aan dek gedaan wordt terwijl het schip in een haven ligt.
De reden daar achter begrijp ik wel met de tegenwoordige wetten enz. over vervuiling van water en wat alniet meer.
En met een minimaal bemanning is er gedurende een oversteek van 7-10 dagen of nog langer niet veel tijd over.
Over korte reizen maar niet te spreken.
Ook hier op de meren wordt er geen onderhoud gedaan, ook al niet om dat het korte reizen zijn. Ook zijn de kantoren doods benauwd dat er een druppel verf of schilver in het water terecht komt. Gewwon om de vier jaren op de werf gedurende het grote onderhoud krijgt alles en beurt van boven tot onder.
Hartelijke groet,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Offshore.
Jan dat groot onderhoud = is dat een paar klappen met een grote hamer op dek en dan de verfspuit er op, of stralen en dan een paar goede lagen?Jan van der Doe schreef: ↑30 okt 2019 17:53 Gedurende een bezoek aan een onder nederlandse vlag varende tanker hier in Hamilton maakte ik enkele foto's van de bemanning die aan het bikken en bijplekken waren.
Jan.
Als ik kijk naar de vissersvloot, die lopen ook niet de gehele dag met een stof doekje rond en door de bank genomen zien die er behoorlijk goed uit.
Bij de straler vandaan zien ze er na vier jaar nog best redelijk uit,waar de kettingen van de netten het schip raken enz kijk ik niet naar het zijn werkschepen.
gr.gerrit
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Offshore.
MALLARD
Geb. Masterboats Building Inc.,Bayou La Batre, AL/2007.
Brt.97 Net.66 ton.
Afm. 62,48x14,02x3,84(4,75)mtr.
Verm. 2x Caterpillar 3512B/3150 PK.
Sn. 13,5 Kn.
Foto: Piet Sinke
Info: Masterboats Inc., Offshore Supply and Support Vessels, 2018
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Offshore.
THEBAUD SEA
Geb. Halter Marine Moss Point Yard, Escatawpa,Miss./1999.
Brt. 2594 Drv. 3406 ton.
Afm. 81,38x16,46x5,00 mtr.
Verm. 6xCaterpillar 3516B/15000 PK.
Sn.
Foto: Mac Mackay, www.shipspotting.com
Info: Tugfax
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Offshore.
Ik kwam deze Neso II tegen en ja Nigeria in 2012 gebouwd nu opgelegd en zo te zien uit gevaaren en wel eeuwig zonde
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.