Hallo Aadje
Ik heb hier de laatste resten zien verdwijnen van de Black Star LIne. Het hoofdkantoor is gedeltelijk gesloopt en toen opnieuw opgebouwd. Af en toe kom je nog wel eens iemand tegen die voor de Black star heeft gevarenmaar dat is dan ook alles.
Ik denk dat de rederij zoals de meeste Afrikaanse rederijen door gebrek aan Management naar de kloten zijn gegaan. Er moest altijd ruimte zijn voor de prive handel, en daar kun je lading voor laten staan. Opbrengsten werden niet ge-herinvesteerd, dus schip op;geld op , blijft er schroot over! Heel veel zaken zijn nog steeds hetzelfde hier
.
Groeten
Schepen "elders" gespot.
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:21
De Cidade de Vitória is een zgn. FPSO, een "Floating Production, Storage and Offloading Vessel".Johan.A schreef:En een varende kraak instalatie of zo, De Ciudade de Vitoria.
Dit is de voorm. tanker Margaux uit 1976, in 2005 verbouwd tot drijvend productie platform voor SAIPEM.
Op deze manier kunnen kleine olievelden worden ontgonnen, zonder dure permanente constructies.
Interessante foto's uit Afrika, hopelijk volgen er nog vele!
Gr. Jan Willem
Hier een opname van t windmolen park N van IJmuiden, er is over nagedacht, ankerplaats SW van t park,als bij de heersende sw. wind een anker gaat krabben zitten ze in no time in t windmolen park.
De Nassouwborg opvarend op de Schelde.
Zuiger van Jan de Nul, ligt volgens mij op zn merk..
Dutch flag on the Humber, Immingham dus.
Immingham richting sluis en Zeemanshuis.
Gaande houden voor de Golden-Gate Immingham.
No woman no cry.
Re: Scheepsbouw in Tuzla Bay bij Istanboel
ben schreef:Een "Turkse" relatie stuurde mij foto's over de scheepsbouw in Tuzla Bay, waar wel 30 werven bij elkaar liggen:
Koos Goudriaan mailde mij o.a. dit:
Ben, bij het item Tuzla staat een foto, geplaatst 14 november 2005, van een coaster die verdacht veel lijkt op deze Rhapsody in Blue, ex Symphony '97, Capella '95, Condor '94 en Markus '90.
Ik denk, dat Koos het bij rechte eind heeft.
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:21
De eerste serie foto's van Kos en omstreken....
Eviacement 1 lost een lading cement. Op het hele eiland rijden maar 2 vrachtwagens met een silo oplegger, waar het cement in gelost zal worden. Dit schip heeft dus een aantal dagen op Kos gelegen.
Agiantonis op de rede van Kos, wachtend totdat de Eviacement 1 plaats had gemaakt.
Stefamar, één van de vele passagiersbootjes waar toeristen mee naar Turkije worden gevaren.
Een dag later is het schip leeg en vertrekt het weer.
De Agiantonis heeft de vrijgekomen plaats ingenomen om betonijzer te lossen. De vrachtschepen op Kos lossen overigens alleen cement (los of in zakken) en bouwmaterialen.
De Blue Star 2...
... en de Dodekanisos Pride, twee passagierschepen die Kos met de vaste wal van Griekenland verbindt.
De Stefamar, één van de vele passagiersschepen waarmee toeristen naar Turkije worden gevaren.
Evagelistria, het kleinste cementscheepje dat op Kos vaart.
Later meer!
Eviacement 1 lost een lading cement. Op het hele eiland rijden maar 2 vrachtwagens met een silo oplegger, waar het cement in gelost zal worden. Dit schip heeft dus een aantal dagen op Kos gelegen.
Agiantonis op de rede van Kos, wachtend totdat de Eviacement 1 plaats had gemaakt.
Stefamar, één van de vele passagiersbootjes waar toeristen mee naar Turkije worden gevaren.
Een dag later is het schip leeg en vertrekt het weer.
De Agiantonis heeft de vrijgekomen plaats ingenomen om betonijzer te lossen. De vrachtschepen op Kos lossen overigens alleen cement (los of in zakken) en bouwmaterialen.
De Blue Star 2...
... en de Dodekanisos Pride, twee passagierschepen die Kos met de vaste wal van Griekenland verbindt.
De Stefamar, één van de vele passagiersschepen waarmee toeristen naar Turkije worden gevaren.
Evagelistria, het kleinste cementscheepje dat op Kos vaart.
Later meer!
Mark laat het even afweten, dan deze twee er maar tussendoor. Ze zijn genomen door een familielid tijdens vakantie op het Griekse eiland Itaki.
IMO number : 7426045 KEFALONIA Gross tonnage : 3924 Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship Year of build : 1975 Flag : Greece
IMO number : 8969147 IONION PELAGOS Gross tonnage : 492 Type of ship : Passenger Ship Year of build : 1990 Flag : Greece
Foto's: ©S.P. de Graaf.
IMO number : 7426045 KEFALONIA Gross tonnage : 3924 Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship Year of build : 1975 Flag : Greece
IMO number : 8969147 IONION PELAGOS Gross tonnage : 492 Type of ship : Passenger Ship Year of build : 1990 Flag : Greece
Foto's: ©S.P. de Graaf.