Recessie in de scheepvaart en de gevolgen.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
"JOHN J. BOLAND"
"YANKANUCK"
"E.M.FORD"
Cleveland, OH.
With the nation’s steel mills cutting production and banking blast furnaces, iron ore shipments on the Great Lakes fell significantly in November. The trade totaled 4.9 million net tons, a decrease of 11 percent compared to both a year ago and November’s 5-year average.
Shipments will erode even further in December. Since mid-November, 10 U.S.-Flag lakers have laid up early, including a 1,000-footer that is dedicated to the iron ore trade. In total, 12 U.S.-flag lakers have been withdrawn from service, and at least two others are slated to end their seasons in the next few days.
"ADAM E. CORNELIUS"
"MICHIPICOTEN"
opgelegd en niet om dat het vaarseizoen bijna over is
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
mearsk gaat ook ook 5 of 6 schepen opleggen tot en met maand 6 of 7 2009.
Gaat volgernd zeggen om rond de 42000 teu
groeten richard
Gaat volgernd zeggen om rond de 42000 teu
groeten richard
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
In Harlingen liggen alweer een pikheetje de AJA en de AASHEIM.
Opleggers of lastige werfklus?
groeten
Jan van der Pluijm
Opleggers of lastige werfklus?
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
De Aasheim heeft een machinekamer ombouw om zuiniger te kunnen varen, en aan de Aja zal ook worden gewerkt door een werf.
Groeten,
Marten.
Groeten,
Marten.
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
Bedankt Marten. Ik heb het idee, dat ze er al ruim een maand liggen. Het lijken me dus geen haastklussen en dat strookt dan wel weer met dit topic en zal de reders niet ongewelvallig zijn.
groeten
Jan van der Pluijm
N.B. Heb je al contact met Bob gehad=
groeten
Jan van der Pluijm
N.B. Heb je al contact met Bob gehad=
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
Hoi Jan,
Het zou goed kunnen dat bijvoorbeeld de Aasheim deze verbouwing doet vanwege de crisis. Ze bouwen een nieuw systeem in de machinekamer zodat ze op zwaardere (veel goedkopere) brandstof kan varen. Wat betreft de Aja weet ik niet, hier zal ik nog eens naar vragen. Dat de Aasheim al voor lange tijd in Harlingen ligt kan wel kloppen, het is een aardig ingrijpende verbouwing.
Groeten,
Marten.
PS: Ik zal je een pb'tje sturen over Bob
Het zou goed kunnen dat bijvoorbeeld de Aasheim deze verbouwing doet vanwege de crisis. Ze bouwen een nieuw systeem in de machinekamer zodat ze op zwaardere (veel goedkopere) brandstof kan varen. Wat betreft de Aja weet ik niet, hier zal ik nog eens naar vragen. Dat de Aasheim al voor lange tijd in Harlingen ligt kan wel kloppen, het is een aardig ingrijpende verbouwing.
Groeten,
Marten.
PS: Ik zal je een pb'tje sturen over Bob
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
De Aja is van Abis Shipping. Het schip is voor Duitse rekening gebouwd in China en tussentijds overgenomen door Abis.
Om onder NLD vlag te komen schijnt er het een en ander te moeten gebeuren. Electrische doorvoeren waren niet goed en er was water in de accomodatie gekomen onder de vloeren enz. piping in de machinekamer van de hfo lekt en er schijnt asbest in het schip te zitten. Een waslijst met problemen dus om op te lossen.
Gr
Henk
Om onder NLD vlag te komen schijnt er het een en ander te moeten gebeuren. Electrische doorvoeren waren niet goed en er was water in de accomodatie gekomen onder de vloeren enz. piping in de machinekamer van de hfo lekt en er schijnt asbest in het schip te zitten. Een waslijst met problemen dus om op te lossen.
Gr
Henk
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
Oke Henk, bedankt voor de info! Ik had al gehoord dat Abis iets zou doen met dit schip. Volgend jaar gaat Abis Shipping trouwens schepen afbouwen in Harlingen. Dit aan de kade voor Daalimpex. Sorry voor offtopic .
Groeten,
Marten.
Groeten,
Marten.
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
Wie goed AIS / Shipplotter volgt kan zien dat er bepaalde ankergebieden zijn waar het langzaam vol stroomt en nu dus ook met tankers, dus ook daar slaat de malaise nu toe.
Wat mij bijzonder interesseert is de manier waarop de werkgevers hier mee om zullen gaan springen. Lost de personeelsschaarste zich vanzelf op??? Zal de roep naar nieuw en goed personeel verstommen??? Hoeveel bezuinigingen krijgen de zeevarenden voor hun kiezen???
We zullen het nauwlettend volgen!
Wat mij bijzonder interesseert is de manier waarop de werkgevers hier mee om zullen gaan springen. Lost de personeelsschaarste zich vanzelf op??? Zal de roep naar nieuw en goed personeel verstommen??? Hoeveel bezuinigingen krijgen de zeevarenden voor hun kiezen???
We zullen het nauwlettend volgen!
Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.
De Engelse kustvaartrederij Coastal Bulk Shipping zet door de recessie een punt achter haar activiteiten, gelezen in Lloyd's List.
De website van deze rederij met bekende scheepsnamen als Hoo Swift, etc.: https://www.coastalbulkshipping.co.uk/index.asp?fleet
De website van deze rederij met bekende scheepsnamen als Hoo Swift, etc.: https://www.coastalbulkshipping.co.uk/index.asp?fleet