Recessie in de scheepvaart en de gevolgen.

van: www.kustvaartforum.com
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
"JOHN J. BOLAND"

Afbeelding
"YANKANUCK"
"E.M.FORD"

Cleveland, OH.

With the nation’s steel mills cutting production and banking blast furnaces, iron ore shipments on the Great Lakes fell significantly in November. The trade totaled 4.9 million net tons, a decrease of 11 percent compared to both a year ago and November’s 5-year average.

Shipments will erode even further in December. Since mid-November, 10 U.S.-Flag lakers have laid up early, including a 1,000-footer that is dedicated to the iron ore trade. In total, 12 U.S.-flag lakers have been withdrawn from service, and at least two others are slated to end their seasons in the next few days.


Afbeelding
"ADAM E. CORNELIUS"

Afbeelding
"MICHIPICOTEN"
opgelegd en niet om dat het vaarseizoen bijna over is
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
richard

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door richard »

mearsk gaat ook ook 5 of 6 schepen opleggen tot en met maand 6 of 7 2009.
Gaat volgernd zeggen om rond de 42000 teu

groeten richard
pluijm

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door pluijm »

In Harlingen liggen alweer een pikheetje de AJA en de AASHEIM.
Opleggers of lastige werfklus?
groeten
Jan van der Pluijm
marten

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door marten »

De Aasheim heeft een machinekamer ombouw om zuiniger te kunnen varen, en aan de Aja zal ook worden gewerkt door een werf.

Groeten,
Marten.
pluijm

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door pluijm »

Bedankt Marten. Ik heb het idee, dat ze er al ruim een maand liggen. Het lijken me dus geen haastklussen en dat strookt dan wel weer met dit topic en zal de reders niet ongewelvallig zijn.
groeten
Jan van der Pluijm
N.B. Heb je al contact met Bob gehad=
marten

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door marten »

Hoi Jan,

Het zou goed kunnen dat bijvoorbeeld de Aasheim deze verbouwing doet vanwege de crisis. Ze bouwen een nieuw systeem in de machinekamer zodat ze op zwaardere (veel goedkopere) brandstof kan varen. Wat betreft de Aja weet ik niet, hier zal ik nog eens naar vragen. Dat de Aasheim al voor lange tijd in Harlingen ligt kan wel kloppen, het is een aardig ingrijpende verbouwing.

Groeten,
Marten.

PS: Ik zal je een pb'tje sturen over Bob :wink:
schokker

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door schokker »

De Aja is van Abis Shipping. Het schip is voor Duitse rekening gebouwd in China en tussentijds overgenomen door Abis.
Om onder NLD vlag te komen schijnt er het een en ander te moeten gebeuren. Electrische doorvoeren waren niet goed en er was water in de accomodatie gekomen onder de vloeren enz. piping in de machinekamer van de hfo lekt en er schijnt asbest in het schip te zitten. Een waslijst met problemen dus om op te lossen.

Gr
Henk
marten

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door marten »

Oke Henk, bedankt voor de info! Ik had al gehoord dat Abis iets zou doen met dit schip. Volgend jaar gaat Abis Shipping trouwens schepen afbouwen in Harlingen. Dit aan de kade voor Daalimpex. Sorry voor offtopic :oops: .

Groeten,
Marten.
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door Huug »

Wie goed AIS / Shipplotter volgt kan zien dat er bepaalde ankergebieden zijn waar het langzaam vol stroomt en nu dus ook met tankers, dus ook daar slaat de malaise nu toe.

Wat mij bijzonder interesseert is de manier waarop de werkgevers hier mee om zullen gaan springen. Lost de personeelsschaarste zich vanzelf op??? Zal de roep naar nieuw en goed personeel verstommen??? Hoeveel bezuinigingen krijgen de zeevarenden voor hun kiezen???

We zullen het nauwlettend volgen! :shock:
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Recessie in de scheepvaart en opleggers.

Bericht door Ben »

De Engelse kustvaartrederij Coastal Bulk Shipping zet door de recessie een punt achter haar activiteiten, gelezen in Lloyd's List.
De website van deze rederij met bekende scheepsnamen als Hoo Swift, etc.: https://www.coastalbulkshipping.co.uk/index.asp?fleet
Plaats reactie