Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

van: www.kustvaartforum.com
Evert Sikkema
Berichten: 3399
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Evert Sikkema »

Ja, Jan, dat is een passagiersschip, maar dat is niet het schip dat ik geschilderd heb.
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.


Evert Sikkema
Berichten: 3399
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Evert Sikkema »

Jan, dit plaatstte Allen op Scheepsschilderijen bij Kombuispraat:
M/S QUEEN OF SHEEBA

Built 1966 by Verolme Dok & Scheepsb., Rozenburg, Netherlands #721
for Ethiopian Shipping Lines S.C., Assab GRT 5182

1996 BANADIR Edelweiss Maritime Co., Ltd. (Delta International Shipping), Kingstown
1997 ZAINAB
1997 Demolition commenced December 20 at Sachana.

Een stukkie krantenknipsel.
Queen of Sheba.JPG
Queen of Sheba.JPG (28.15 KiB) 686 keer bekeken
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Jan van der Doe
Berichten: 7352
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Jan van der Doe »

Ship
Single Ship Report for "6524345"
IDNo: 6524345 Year: 1966
Name: QUEEN OF SHEEBA Keel:
Type: Cargo ship (ref) Launch Date: 11.10.65
Flag: ETH Date of completion: 4.66
Tons: 5182 Link: 3057
DWT: 6550 Yard No: 721
Length overall: 121.0 Ship Design:
LPP: 110.3 Country of build: NLD
Beam: 17.0 Builder: Verolme
Material of build: Location of yard: Rozenburg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-18
Naval or paramilitary marking :
A: *
End: 1997
Subsequent History:
96 BANADIR - 97 ZAINAB

Disposal Data:
BU Sachana 14.12.97 [Sachana Ship Breaking Yard]

Dat klopt beter Evert. De naam onder de foto was met 1 (e) geschreven. Wat een verkeerde spelling een mens op een verkeerd been kan zetten.
Er vaart op de Nijl inderdaad een schip met de naam Queen of Sheba en een jacht onder Engelse vlag.
Maar we zijn er uit.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet

Evert Sikkema
Berichten: 3399
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Evert Sikkema »

Jan, nou breekt mijn klompt, want in het krantenartikel wordt SHEBA ook met 1 E geschreven en op de boeg van het schip heb ik de naam ook met één E geschreven. Zie bijlage.
Queen of Sheba 20140423 detail.jpg
Queen of Sheba 20140423 detail.jpg (152.55 KiB) 682 keer bekeken
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Jan van der Doe
Berichten: 7352
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Jan van der Doe »

Evert ik vermoed dat Miramar een spellings fout heeft gemaakt, want bij Google krijg je met 1 of 2 "e"' dezelfde antwoorden.
Je kan gerust aannemen dat als het al in de oudheid (bijbel) zo geschreven werd dat "Sheba"wel goed is.

En het IMO nummer bracht mij naar de juiste plaats.

Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet

Evert Sikkema
Berichten: 3399
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Evert Sikkema »

Sigli 20180726-02.jpg
Sigli 20180726-02.jpg (160.95 KiB) 616 keer bekeken
In 1949 gebouwd bij vd Giesssen & Zonen te Krimpen a/d IJssel
2 tew 5 cylinder motoren van "De Schelde" in Vlissingen / Sulzer SG, Wintwerthur van 1.300 APK voor een dienstsnelheid van 11,25 knopen
Er was plaats voor 14 passagiers en het aantal bemanningsleden was 56
Verkocht 1n 1968. De naam werd toen Kota Eagle
In 1982 in Karachi gesloopt.
In 1949 was het schip gebouwd voor rekening van de KPM en in 1954 werd het ingebracht in de combinatie KPM / KJCPL.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Jan van der Doe
Berichten: 7352
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Jan van der Doe »

Als altijd Evert een mooie weergave van een mooi schip.

Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet

Evert Sikkema
Berichten: 3399
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Evert Sikkema »

Wonogiri 3.jpg
Wonogiri 3.jpg (130.8 KiB) 542 keer bekeken
Wonogiri - in 1953 gebouwd bij Van der Giessen & zonen in Krimpen a/d IJssel.
brt 7.569 ton (dw 10.811 ton)
Aantal passagiers 12
Snelheid 16 mijl
In 1970 is het schip gaan varen voor de KJCPl (zelfde naam ???).
In 1976 verkocht naar Singapore en in 1981 gesloopt (de naam was toen Kota Megah.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Jan van der Doe
Berichten: 7352
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Jan van der Doe »

Zo als altijd van jou hand Evert, een mooi stuke werk.
Er is meer werkelijkheid in dan wat je soms tegen komt op andere schiderijen.

Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet

Evert Sikkema
Berichten: 3399
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.

Bericht door Evert Sikkema »

Van Linschoten in houten lijst.jpg
Van Linschoten in houten lijst.jpg (125.33 KiB) 397 keer bekeken
De Van Linschoten (3) werd in 1957/58 gebouwd op de werf Gusto in Schiedam
Het schip had een lengte van ongeveer 128 meter, bij ruim 17 meter met een hoogte van ruim 8 meter.
Er was plek voor 12 passagiers.
De voortstuwing bestond uit een Stork dieselmotor van 4.800 rpk wat een dienstsnelheid opleverde van 15 knopen..
Op 1 januari 1967 ging het schip over naar de KJCPL, waanaj het met ongeveer 17 meter werd verlengd.
Het schip werd herdoopt als Straat Luanda, waarna het in mei 1977 over ging naar de Nedlloyd.
Begin 1978 werd het schip verkocht en kreeg het de naam Kota Ratu.
In 1984 is het schip gesloopt.
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.



Plaats reactie