Hallo,
De Coral Pavona bouwjaar 1995 , 12-08-2018 t.h.v Velsen Zuid onderweg naar het ankergebied.
Groetjes , Marcel
Anthony Veder & Co. N.V.
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Na 8 jaar trekt dit mijn aandacht. Een schip dat bij de IJsselwerf vooruit te water wordt gelaten. Dat valt op, kan mij alleen van de twee kleine Coral's herinneren dat ze vooruit de helling af gingen.
Maar tevens lijkt de hele romp eerder al in het water gelegen te hebben. Zie de afzettingslijn, net boven de bulb. Ik heb het niet na kunnen lezen, maar zat daar een verhaal aan vast?
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Ik weet niet beter dan dat de "Prins Frederik Hendrik" in enen gebouwd en tewater gelaten is Ron.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Denk het ook Roy, maar het blijft een rare weerspiegeling/ afzetting/ lasnaad of wat dan ook. Pagina 4 van dit topic toont er nog een paar foto's van.
Eerder, mogelijk in de laatste paar jaar van YVC Capelle, bouwden ze daar ook een chemicalientankertje af. Dacht dat die in Denemarken in aanbouw was (Frederikshaven?), werf ging daar failliet en het halve casco kwam in een paar moten naar Capelle en ging alsnog compleet de helling af. Ben de naam even nog kwijt.
Eerder, mogelijk in de laatste paar jaar van YVC Capelle, bouwden ze daar ook een chemicalientankertje af. Dacht dat die in Denemarken in aanbouw was (Frederikshaven?), werf ging daar failliet en het halve casco kwam in een paar moten naar Capelle en ging alsnog compleet de helling af. Ben de naam even nog kwijt.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Ron, In het boek Varen in de Lijn van Oranje staat een kleuenfoto van de tewaterlating van de Prins Frederik Hendrik. Daarop lijkt het dat de antifouling aan de bovenkant iets vekleurt. De Prins Philips Willem en Prins Maurits gingen op dezelfde manier te water. Ook bij de Maurits die verkleuring, maar daarbij is te zien dat die verkleuring wordt veroorzaakt door een witte (gespoten) onderlaag van het bovenwater gedeelte. De antifouling zal er in het droogdok op zijn gezet. Gr. Klaas.
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Logisch verhaal eigenlijk. Bedankt.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 aug 2008 19:50
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Re: Anthony Veder & Co. N.V.
Het vooruit tewaterlaten had te maken met het feit dat op de helling reeds de gastanks geplaatst werden. Deze konden niet over het dekhuis hen getild worden. Als je andersom zou bouwen kon je pas later het achterschip en dekhuis plaatsen waardoor de helling langer bezet zou blijven.
Niets mooier dan een schip