Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

van: www.kustvaartforum.com
deschipperuitgrave
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 aug 2009 20:46
Locatie: Grave
Contacteer:

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door deschipperuitgrave »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op 4 en 5 juni lag de Lianne en St. Johns te lossen in Delfzijl.
No more excuses, only results!
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door Ben »

Een foto van december 1964 met de Nederlandse Alberta van 1940 en rechts een stukje van de Duitse Traude van 1956.

Afbeelding
visje

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door visje »

Ben schreef:De Duitse kustvaarder Herm in de 60.er jaren in de Oosterhaven, zij werd in 1941 gebouwd bij de Noord Nederlandsche Scheepswerven, Groningen.

Afbeelding
Foto: collectie L. Johannes.
achter de kuster de risico van mijn vader Valkema gebouwd in Winsum
gr marten
peelander
Berichten: 1783
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door peelander »

visje schreef: achter de kuster de risico van mijn vader Valkema gebouwd in Winsum
gr marten
Deze Risico Marten?

Afbeelding

Afbeelding


groeten
Jan van der Pluijm
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

Wrijfhout schreef:.....de Plancius van Haveman uit Kampen. Dat schip kwam in de zeventiger jaren vaak bij Offringa om te laden........
Afbeelding
©H. de Groot
Deze foto van de Calvijn zal in de 60.er jaren gemaakt, Offringa had nog maar één silo.

Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door Wrijfhout »

Die tjalk in Frankrijk is de Risico II wel van Marten z'n vader maar niet het schip in de Oosterhaven. Dat is de steilsteven die nog altijd in Paterswolde ligt.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door R.Konigers »

Vanmiddag is de Eems Star bij scheepswerf Pattje , Waterhuizen aangekomen , ze kwam van Port Sutton Bridge....de Triton (bok) ligt er ook.....secties laden ???....morgenvroeg maar eens gaan kijken
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
Helaas...de Eems Star was vanmorgen om 8.00 alweer vertrokken , die ging om 9.00 door de Gideonbrug..ze hebben gisteravond/vannacht geladen bij de werf. Ik heb wel nog een foto kunnen nemen van de kranen , die waren net de boel "aan het inpakken".
Groeten Roelof.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Voor het gemak reken ik Ruischerbrug ook maar tot Groningen. Hier fotografeerde ik begin jaren zeventig het m/s Fencer Hill uit New Castle.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Bericht door Ben »

Wrijfhout schreef:...........Hier fotografeerde ik begin jaren zeventig het m/s Fencer Hill uit New Castle.
@Harry, dank zij een foto van Leo word je geheugen weer opgefrist :wink: , het was in 1979. Je stond samen met Leo te fotograveren getuige onderstaande foto.
Fencer Hill_ex Stevnsnaes_bj 1968 Husumer Schiffswerft Husum_W.A.S. Dursley Ltd. Newcastle_Id 6819453_foto Eemskanaal Ruischerbrug 1979_ © Leo Johannes.jpg
Fencer Hill_ex Stevnsnaes_bj 1968 Husumer Schiffswerft Husum_W.A.S. Dursley Ltd. Newcastle_Id 6819453_foto Eemskanaal Ruischerbrug 1979_ © Leo Johannes.jpg (41.47 KiB) 2309 keer bekeken
en als "toetje" onder de naam Northumbria Lass.
northumbria lass 1968 ex mary h ex northumbria lass ex fencer hill ex stevnsnaes husumer schiffswerft husum - kopie.jpg
northumbria lass 1968 ex mary h ex northumbria lass ex fencer hill ex stevnsnaes husumer schiffswerft husum - kopie.jpg (79.09 KiB) 2309 keer bekeken
Plaats reactie