Pagina 1 van 56

Kustvaarders in en rondom de stad Groningen.

Geplaatst: 08 mar 2005 17:48
door Ben
De Oldambt ergens in Groningen bij Houthandel ?

Afbeelding

Foto: collectie B.Th. Gernaat.

Geplaatst: 08 mar 2005 19:11
door Wrijfhout
Volgens mij ligt hij in het Balkengat bij Van Calkar & Penon aan het Reitdiep. De ingang van dit houtstek lag aan de Frieschestraatweg.

gr. Harry

Geplaatst: 11 mar 2005 18:28
door Ben
De Noordstad van 1952, getrokken door de Gruno, door de .... brug in het Verbindingskanaal, op weg naar een plekje tegenover het station voor de overdracht?

Afbeelding
Foto: collectie B.Th. Gernaat

Geplaatst: 31 mar 2005 14:08
door Wrijfhout
Groningen, de Noorderhaven omstreeks 1950. Op de voorgrond ligt de coaster Oostzee, terug gekomen uit de Duitse Marine waar hij als Ostsee dienst heeft gedaan. Wat verderop wordt een kempenaar omgebouwd tot woonschip. Vermoedelijk betreft het hier het internaatschip Prinses Marijke dat later een ligplaats in het oude Winschoterdiep kreeg.

Harry

Afbeelding

Geplaatst: 13 aug 2005 09:29
door Wrijfhout
Alweer een hele tijd geleden, scheepswerf Niestern begin jaren zeventig.

gr. Harry

Afbeelding

Geplaatst: 23 aug 2005 22:22
door Herman
Dit scheepje ligt al een hele tijd in de stad ligt nu te koop,was eerst van een jeugdstichting,als opvangplek voor jongeren.
Afbeelding.
daarvoor heeft het nog als vrachtschip gediend met als thuishaven volgens mij Haren/Ems.gr.Herman

Geplaatst: 24 aug 2005 08:34
door Wrijfhout
Klopt Herman, de Herman was een Haren Emser, misschien is het scheepje iets voor het museum daar.

gr. Harry

Afbeelding

Geplaatst: 24 aug 2005 08:39
door Wrijfhout
Ook al weer heel wat jaren geleden. De Watum bij scheepswerf Niestern, kort na aankoop. De naam moet nog op de kont, het oude Agua is net weggeschilderd.

groet Harry

Afbeelding

Geplaatst: 20 mar 2006 18:33
door Wrijfhout
Om er gelijk maar even een oudje tegenover te stellen: de Plancius van Haveman uit Kampen. Dat schip kwam in de zeventiger jaren vaak bij Offringa om te laden. Ze hadden daar dit schip graag voor de kant omdat hij afgeladen kon worden. De voormalige Wagenborg kusters van vijfhonderd ton konden dat niet, die moesten in de Hunzehaven met auto's worden bijgeladen.

gr. Harry

Afbeelding
©H. de Groot