De net even wat anders maritieme foto's

van: www.kustvaartforum.com
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Roy »

Tja, dat klopt mijn verhaal dus niet Evert............ :cry:
In het verleden stond op hun site een komplete doklijst, maar die zie ik nu niet meer.
Inmiddels heeft men als museumdok blijkbaar zo'n 230 schepen droog gehad.
Misschien kan je ze een mailtje sturen, met je foto en datum erbij, zodat ze h.e.e.a. na kunnen trekken.
Ideetje. :idea: :wink:
Voor alle zekerheid: www.drookdok.nl

m.v.g., Roy
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door peelander »

Evert Sikkema schreef:Maar die foto van de klipperaak heb ik al op 3 mei genomen.

Groeten
Evert Sikkema
Instinkertje dus Evert :oops: :oops: :oops:
groeten
Jan van der Pluijm
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding
Beeld van de bakboordcamera aan boord van de Tharsis (16 juli 2014)

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op veel Plaatsen in Zwitserland, net als in Nederland, zijn Kringloopwinkels.
Sommige winkels daar zijn in het leven geroepen om een 'goed doel' te financieren, andere winkels verkopen spullen die verkregen worden uit het opkopen van inboedels of het leegruimen van woningen.
De meeste van deze winkels heten Brockenstube of Trödelmarkt.
In Goldswil, vlakbij Interlaken, is zo'n Trödelmarkt gesitueerd in een heel oud hotel, dat naar mijn idee al heel wat keren aangepast was aan 'het moderne leven", maar blijkbaar in 2008 niet meer de moeite waard was om het nog eens te moderniseren.
Het is een gebouw met zo'n 40 kamers, die per kamer of paar kamers ingericht zijn met min of meer bij elkaar horende spullen.
Zo zijn er kamers met tweede hands kleding, meubelen, elektrische apparaten, oude militaire spullen, glas, potten en pannen, poppen enz. enz.
Je kunt er bijvoorbeeld ook wel flessen wijn kopen die zo'n 20 of 30 jaar bij iemand in de kast gestaan hebben. Ik ben wel eens van plan geweest om zo'n fles wijn te kopen voor omgerekend € 5 tot € 7, maar als dat spul niet meer te drinken is, is het weggegooid geld. Dus het is er nog nooit van gekomen.
Op de zolder, waar ik nog een heel klein opvouwbaar visstoeltje vond dat nergens meer in Nederland te koop is, stonden ook deze 2 koffers van Captain Baumann.Het zou natuurlijk een piloot geweest kunnen zijn, maar ik denk toch eerder aan een kapitein op een zeeschip.
PS Ik zie op internet dat het huis van de kapitein nog te koop staat voor Sfr 1.250.000,- (zo'n € 1.000.000,-)

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Harrie »

Afbeelding
Oud ijzer, scrap dus. Laden in Glasgow.


Groeten,

Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door R.Konigers »

Nou zeg..met 3 van die snelle kranen was je zo vol zeker ?
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Harrie »

Ja dat ging flitsend Roelof. We schoten zondag aan en begonnen maandag morgen met laden, maandag middag de vracht en gaan.
Afbeelding
Bestemming Sevilla of Valencia, die 2 haal ik net als, Swansea en Cardif, door elkaar, zal de leeftijd wezen.. :shock: Lossen met een immense polyp knijper, schip van 2 jaar oud zo martelen :mrgreen:

Groeten,

Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door henk-j »

Ahoy Harrie,

Anno 2014(15) dat dit nog op deze manier moet gebeuren is erg vreemd, misschien wel erg simpel gedacht maar dat er niet zoiets bestaat als een zeecontainer zonder dak deze versterken aan de binnenzijde met (een) buizen(constructie), voor het uitzakken van de zijkanten en zo met container het schip in, dit scheelt een hoop schade en onnodig (extra)onderhoud van het schip :wink:
De containers vullen op de kade scheelt ook een hoop troep en ruimte op de kades.
Maar misschien is e.e.a. wel te gemakkelijk bedacht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvg. Henk-J :wink:
Mvg. Henk-J
Afbeelding
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Harrie »

Wij hebben 1 keer scrap vervoer op de luiken met de "Lenie" van ome Gerben dacht dat t 1994 was, moesten toen laden in de Moerdijk en ondanks t bestellen van een sloopkogel om die gummie te pletten ging de verwachtte 1200 ton er niet in, 2 containers daar moest de rest in, denk dus niet dat dat de oplossing is Henk Jan?

Afbeelding
Ouwe liefde van me..

Groeten,

Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding
King Seaways, ruim veertien dagen geleden, gezien vanaf de Noordpier en achter het Forteiland.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Plaats reactie