De net even wat anders maritieme foto's

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Ben »

joop 1 schreef:die zwarte zee 3 vind ik wel een van de mooiste sleepboten aller tijden ik heb er div modellen van die had in Maassluis moeten liggen dit schip was wereld beroemd gr joop
Voor Joop nog een keer de Ierse Zee ex Zwarte Zee met daar achter de Loire in Maassluis:

Afbeelding
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door joop 1 »

wat een mooi schip ik kan er geen genoeg van krijgen ligt misschien ook wel dat mij hobby begonnen is met het album zwervers op zee waar de 3 zo mooi op het kaft stond samen met een muller kuster wij lagen vroeger in Maassluis met ons binnenscheepje haagenaar van 60 ton toen mijn vader stoker was op de maas en later op de tyne in de mach kamer als olieman ik speelde als 3 jarig jochie op de haven toen lagen er soms 3 boten te gelijk aan de kade waarvan ook de 3 dat was in mijn ogen een inmense grote sleepboot ik was er niet bij weg te slaan vandaar mijn passie voor de zw zee 3 gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
ColinV

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door ColinV »

Zonsopgang in de haven van Delfzijl, gezien vanaf de MV Sea Shannon

Afbeelding
The Lighthouse
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 jan 2005 23:32

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door The Lighthouse »

Ik zag de drie boeien op een rij, en ik dacht, dat is een leuke foto.
Maar toen ik de foto gemaakt had, zag ik dat de veerboot VLIELAND op de achtergrond te zien was.

Afbeelding
Vriendelijke groet,
Arn Hagen

www.arnsfotografie.com
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding

Afbeelding
Vorige week donderdag fotografeerde ik de Grande Atlantico en toen kreeg ik er gratis deze vogel bij.
Heeft iemand een idee wat voor vogel dit is?
Het lijkt op een ekster (hoewel ik geen wit zie), maar een ekster nestelt hoog in een boom en deze vogel is met zijn nestmateriaal op weg naar de grond.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Roy »

Ik denk toch een kraai of misschien wel een raaf Evert.
Alhoewel, ik meen dat een raaf een wat krommere snavel heeft..................
Dat de vogel naar de grond vliegt kan te maken hebben met het in stukken krijgen van dit takje. :?: :roll:

m.v.g., Roy
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
oeps, sorry
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Frans de Lijster
Berichten: 5308
Lid geworden op: 01 mar 2006 15:04
Locatie: 's-Gravenzande

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Frans de Lijster »

Dat is een echte Pluym.

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een paar weken geleden waren we in Bangkok, waar ik dit schip, de Harintransport 14, fotografeerde.
Na wat grasduinen op internet zag ik dat iemand dit schip (gebouwd in 1979) al in 2010, liggend op dezelfde plek, gefotografeerd had.
Het zal wel opgelegd wezen of misschien 'aan de ketting'.

Links op de eerste foto zie je een sleepboot die met 4 grote 'barges', zoals op foto 3, stroomopwaarts vaart. De sleepbootjes hebben er een hele hijs aan. Op foto 1 zie je rechts ook nog de achterste 'barge' van een sleep.

Wij waren in een hotel aan de rivier, waarbij foto 3 ons uitzicht was. De sleepboten met 'aanhang' passeerden de hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Ik denk dat er per uur zeker 4 of 5 slepen stroomafwaarts en een zelfde aantal stroomopwaarts voer.
Op foto 3 zie je ook een boot van de Chao Pryha Express. Dze boten deden 33 'haltes' aan. We zijn zeker een keer of 4 / 6 met zo'n boot mee geweest. Eivol, dat wel, maar in onze Westerse ogen (en met ons inkomen) spotgoedkoop, n.l. ongeveer 30 eurocent en dan maakt het niet uit of je 1 halte mee vaart of 33 haltes.
Op de 3e foto is zo'n halte (in dit geval een hele luxe met dat blauwe dak) te zien.

groeten
Evert Sikkema

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: De net even wat anders maritieme foto's

Bericht door Evert Sikkema »

Op 3 maart bezochten wij het scheepvaartmuseum in Bangkok.
De boten / sloepen die daar te zien zijn, zien er wel heel anders uit dan wij gewend zijn. Daarbij vergeleken is de Nederlandse Koninklijke sloep maar een 'gewone' roeiboot.
Op één van de foto's zie je een TV scherm met daar boven een tekst hoe de Nederlanders zo'n 300, 400 jaar geleden Thailand ervaren hebben.
Hier kun je er wel iets over lezen (Engels): https://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Barge_Procession
En als je op Youtube : Royal Barge procession intikt komen er heel wat filmpjes tevoorschijn, o.a. deze: https://www.youtube.com/watch?v=2HG98T8TCD8

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Plaats reactie