W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

van: www.kustvaartforum.com
jacques
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:52

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door jacques »

Ik heb nog wel wat ander nieuws over Rederij Nautiek maar zonder enige feedback
heeft eea niet echt veel zin. :mrgreen:
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door Roy »

En waarom dan niet ?.
Dit topic beslaat al 6 pagina's !. Het dunkt me dat dit toch wel leeft, zeker gezien er weinig tot niets over deze rederij gepubliceerd is :idea: .

m.v.g., Roy
jacques
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:52

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door jacques »

Met alle respect maar als je op 'n forum iets schrijft over wat je hebt meegemaakt bij 'n bepaalde rederij, in dit geval
"Nautiek", verwacht je antwoorden tegen te komen van mensen die ervaring hebben bij dezelfde rederij of, beter nog, er zelf bij gevaren hebben in dezelfde periode. Dat zie ik hier niet direct zitten en ja dan wordt het toch 'n beetje eenrichtingsverkeer. Misschien ben ik op dat gebied wel té veeleisend ? :mrgreen:
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door Roy »

Dag Jacques,

Het blijkt in praktijk dat vaak na enige tijd, ja zelfs jaren later, door iemand op een bepaald bericht toch nog gereageerd wordt.
Dit houdt dus in dat berichten, mededelingen en verhalen echt wel gelezen en gewaardeerd worden. Als er niet direct op gereageerd wordt, zou ook eens gekeken moeten worden hoe vaak een bepaalt topic gelezen wordt. Dat werpt direct een heel ander licht op de zaak. Vergeet ook niet dat er weinig over rederij nautiek gepubliceerd is. Dit alleen al is een reden om gewoon door te gaan met wetenswaardigheden, ( in welke vorm dan ook ), wel op dit forum te plaatsen.
En ja, een antwoord eisen, dit kan natuurlijk van niemand verwacht worden, net als een applaus.................
Mare, dat is toch ook de opzet van dit forum niet !?. Wat mij betreft; gewoon doorgaan met verhalen over Böhmer en of haar schepen. :wink:

m.v.g., Roy
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door Jan Stolp »

Leonard Böhmer 1967
Serie van drie schepen gebouwd bij de Z.S.M. in Zaandam
Leonard, Marietje en de Annemarie Böhmer
499 brt 1230 Dw open en 1240 brt met 2210 Dw open.
Bijlagen
leonard Böhmer.jpg
leonard Böhmer.jpg (148.32 KiB) 1701 keer bekeken
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door Jan Stolp »

De Annemarie Böhmer 11 Maart 1967
Ik heb hem te water zien gaan .
Groeten
Jan
Bijlagen
Annemarie Böhmer.jpg
Annemarie Böhmer.jpg (105.31 KiB) 1662 keer bekeken
jacques
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:52

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door jacques »

Roy, bedankt voor je berichtje. Van "eisen" kan natuurlijk géén sprake zijn. Zal kijken wat ik nog kan doen maar ben nog altijd werkzaam in de scheepsbevrachting ook ( als free-lancer van 75j ). Misschien wel leuk om te weten maar de KNSM betaalde in '65 Fl 1.000 pd als huur voor de Wiebold ! Als Supercargo kreeg je 'n working-kopie van de CP mee en daarop werd doorgaans de huur uitgewist. Soms werd dat echter vergeten. Ook werden we 'n keer midden op zee gebeld door Dhr Lichtenauer, Chef Nautische Dienst KNSM, die vroeg hoe het kwam dat er 'n hele kaas, je weet wel van die wagenwielen, zomaar verdwenen was uit 'n gesloten locker. Onze naam was toen echt haas.
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door Theo Horsten »

0
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door Roy »

Kijk, dat is nu eens interessant. Tenminste, dat vind ik. :wink:
Ik heb er wel eens naar geïnformeerd welke schepen er nu eigenlijk in charter bij de Roggebrood gevaren hebben. Welnu, dat was niet bekend !?.
Dit komt op mij erg vreemd over. Het is b.v. wel bekend van de V.N.S. en ook wat destijds voor de H.W.A.L. dienst gecharterd is.
Bovendien, er is vrij veel over de K.N.S.M. gepubliceerd, maar vrijwel nooit over de charter schepen. Je moet er toevallig tegenaan lopen, maar dan is het nog een druppel op een gloeiende plaat. Nu moge het duidelijk zijn dat ik graag zaken tot drie cijfers achter de klinknagel uitgevlooid wil zien. Dat me dit niet gaat lukken bij schepen door de Kroonvlag gecharterd, wordt zo wel pijnlijk duidelijk. :shock:

Enne, wat die Goudse kaas betreft; dat geschraap van de Roggebrood komt me erg bekend voor. :? Persoonlijk heb ik meegemaakt dat een koksmaatbakker bijna de zak kreeg omdat hij een extra eitje voor zichzelf gekookt had............ Ja, ze konden er wat van daar op de Levantkade.
Het heeft ze alleen niet geholpen om te overleven. Te laat in de Nedlloyd gestapt en toen lag de zaak al op z'n gat.
Maar goed, ook de Nedlloyd redde het niet. Op het moment van verkoop aan Maersk waren de aandelen al voor 95% in buitenlandse handen. :roll:

m.v.g., Roy
jacques
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jan 2017 12:52

Re: W. Böhmer, Rederij "Nautiek".

Bericht door jacques »

Klopt helemaal wat je schrijft over de charterschepen Roy. Zal ook wel komen omdat erg veel ex zeelieden geen flauw idee hebben wat 'n charterschip is laat staan hoe dat in z'n werk gaat. Zo heb ik op verschillende charterschepen gevaren die niet in m'n monsterboekje staan vermeld. ( De bootjes van Böhmer staan er wel in ). De KNSM had n.l. de gewoonte om de supercargo om de een of andere reden op de passagierslijst te vermelden, wellicht leverde dat financieel voordeel op ? Als je zoiets vertelt krijg je al gauw de bijnaam Pinocchio.
Plaats reactie