De ANNLEEA U 1959.
Dit schip was de voormalige DAHOMEYKUST.
Het schip heeft van 1972 tot 1977 voor Uiterwyk gevaren.
Groet
Jaap
Rederij Jan C. Uiterwijk.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:34
Re: Jan C Uiterwijk
Jan,
eigenlijk is de Dina U, bij Scheepswerf Friesland te Lemmer gebouwd, en die was deels eigendom, in 1968, van Amels, Vd Werff enz
gr
aant
eigenlijk is de Dina U, bij Scheepswerf Friesland te Lemmer gebouwd, en die was deels eigendom, in 1968, van Amels, Vd Werff enz
gr
aant
Re: Jan C Uiterwijk
Dat klopt helemaal ,in Makkum hadden ze ook geen langshelling.
Groet Jan
Groet Jan
Re: Jan C Uiterwijk
Van boven naar beneden de Tampa ex Steenbergen, Florida als Huijbergen en Cornelia B1.
Zij voeren eind zestiger jaren voor Jan C.Uiterwijk in het Caribische gebied tussen hoofdzakelijk New Orleans en div Caribische en Pacific havens.
Re: Jan C Uiterwijk
Dat AZTA LINES stond ook op de verschansing bij die DvdH schepen welke bij Uiterwijk in T/C voeren.
Kan mij alleen niet meer herinneren waarvoor AZTA stond.
Groeten,K.Brouwer.
Kan mij alleen niet meer herinneren waarvoor AZTA stond.
Groeten,K.Brouwer.
Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.
De Arnhem werd in 1957 gebouwd bij de "IJsselwerf" Bijker, Gorinchem voor C.A. Jansen, Arnhem,, mgrs. Oceaanvaart, Rotterdam en werd in 1967 als Maria-A verkocht aan W. in 't Veld, Rotterdam.
In 1968 kocht Uiterwijk Shiping Ltd. haar en zonder naamsverandering kwam zij onder Panamese vlag, in 1970 door Uiterwijk herdoopt in Maria-U en in 1974 in Geraldine-S.
In 1975 aan andere eigenaren in Panama als Dimitrios-M en onder deze naam zonk zij op 3 maart 1978 zo'n 180 mijl uit de kust van Malta.
In 1968 kocht Uiterwijk Shiping Ltd. haar en zonder naamsverandering kwam zij onder Panamese vlag, in 1970 door Uiterwijk herdoopt in Maria-U en in 1974 in Geraldine-S.
In 1975 aan andere eigenaren in Panama als Dimitrios-M en onder deze naam zonk zij op 3 maart 1978 zo'n 180 mijl uit de kust van Malta.
Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.
Vandaag deze site gevonden via Google, zoekende naar Uiterwyk Corporation info.
Heb hier dus werkelijk interessante gegevens en foto's kunnen vinden, vooral uit de beginperiode
(met de coasters) van Jan C.Uiterwyk Inc.
Ik heb jaren bij deze club ( Cowboy Rederij genaamd ) gevaren als gezagvoerder op de grote
reefers, welke waren overgenomen van R.A.Oetker ( Hamburg Sued ) en weer langjarig terug ge-
charterd waren door OFO ( Overseas Freezer Operations ) welke de reeferpool was van R.A.O.
Het betrof hier de fameuze serie van zes zusterschepen ( met de dubbele schoorstenen!) der Polar
klasse, t.w. Polar Ecuador, P.Argentina, P.Paraguay, P.Uruguay, P.Colombia & P.Brazil.
OFO vercharterde deze z.g. Pool schepen aan alle grote koel/vries operators van de wereld, maar in
hoofdzaak aan (o.a.) Salen ( Stockholm) en Standard Fruit & Steamship Co. ( NoLa= New Orleans,
Louisiana) welke laatste zeer bekend is van het fruitmerk <Dole>.
Ik zal eens verder in mijn files zoeken naar foto's en meer gegevens van deze club.
Met Vriendelijke Groeten,
VarAway
Heb hier dus werkelijk interessante gegevens en foto's kunnen vinden, vooral uit de beginperiode
(met de coasters) van Jan C.Uiterwyk Inc.
Ik heb jaren bij deze club ( Cowboy Rederij genaamd ) gevaren als gezagvoerder op de grote
reefers, welke waren overgenomen van R.A.Oetker ( Hamburg Sued ) en weer langjarig terug ge-
charterd waren door OFO ( Overseas Freezer Operations ) welke de reeferpool was van R.A.O.
Het betrof hier de fameuze serie van zes zusterschepen ( met de dubbele schoorstenen!) der Polar
klasse, t.w. Polar Ecuador, P.Argentina, P.Paraguay, P.Uruguay, P.Colombia & P.Brazil.
OFO vercharterde deze z.g. Pool schepen aan alle grote koel/vries operators van de wereld, maar in
hoofdzaak aan (o.a.) Salen ( Stockholm) en Standard Fruit & Steamship Co. ( NoLa= New Orleans,
Louisiana) welke laatste zeer bekend is van het fruitmerk <Dole>.
Ik zal eens verder in mijn files zoeken naar foto's en meer gegevens van deze club.
Met Vriendelijke Groeten,
VarAway
Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.
Jan C. Uiterwijk had ook een lijndienst tussen Canada en rotterdam, hiervoor charterde hij in de zomermaanden een aantal schepen zoals de northern Frost en northern Ice.
Deze schepen voeren in de jaren 70 tussen Canada en Harwich als eerste loshaven, gevolgd door Rotterdam en Bremen.
Stuwadoor in rotterdam was Deka Hanno op Katendrecht.
Ik zal nog eens verder zoeken want er waren nog andere schepen. De Johanna u is trouwens overgedragen aan Uiterwijk aan de Parkkade in 1975.
Deze schepen voeren in de jaren 70 tussen Canada en Harwich als eerste loshaven, gevolgd door Rotterdam en Bremen.
Stuwadoor in rotterdam was Deka Hanno op Katendrecht.
Ik zal nog eens verder zoeken want er waren nog andere schepen. De Johanna u is trouwens overgedragen aan Uiterwijk aan de Parkkade in 1975.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.
Ik kan mij de schepen herinneren varend op de Detroit River, op- en afvarend in de jaren '80
Northern Frost.
Northern Frost.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet