Rederij Jan C. Uiterwijk.

van: www.kustvaartforum.com
Jaap de Roode RIP
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:34

Re: Jan C Uiterwijk

Bericht door Jaap de Roode RIP »

De ANNLEEA U 1959.
Dit schip was de voormalige DAHOMEYKUST.
Het schip heeft van 1972 tot 1977 voor Uiterwyk gevaren.

Afbeelding

Groet
Jaap
ohvz

Re: Jan C Uiterwijk

Bericht door ohvz »

Jan,
eigenlijk is de Dina U, bij Scheepswerf Friesland te Lemmer gebouwd, en die was deels eigendom, in 1968, van Amels, Vd Werff enz

gr
aant
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Jan C Uiterwijk

Bericht door Jan Stolp »

Dat klopt helemaal ,in Makkum hadden ze ook geen langshelling.
Groet Jan
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Jan C Uiterwijk

Bericht door Huug »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van boven naar beneden de Tampa ex Steenbergen, Florida als Huijbergen en Cornelia B1.

Zij voeren eind zestiger jaren voor Jan C.Uiterwijk in het Caribische gebied tussen hoofdzakelijk New Orleans en div Caribische en Pacific havens.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
K.BROUWER
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jun 2006 04:45

Re: Jan C Uiterwijk

Bericht door K.BROUWER »

Dat AZTA LINES stond ook op de verschansing bij die DvdH schepen welke bij Uiterwijk in T/C voeren.

Kan mij alleen niet meer herinneren waarvoor AZTA stond.

Groeten,K.Brouwer.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door Ben »

De Arnhem werd in 1957 gebouwd bij de "IJsselwerf" Bijker, Gorinchem voor C.A. Jansen, Arnhem,, mgrs. Oceaanvaart, Rotterdam en werd in 1967 als Maria-A verkocht aan W. in 't Veld, Rotterdam.
In 1968 kocht Uiterwijk Shiping Ltd. haar en zonder naamsverandering kwam zij onder Panamese vlag, in 1970 door Uiterwijk herdoopt in Maria-U en in 1974 in Geraldine-S.
In 1975 aan andere eigenaren in Panama als Dimitrios-M en onder deze naam zonk zij op 3 maart 1978 zo'n 180 mijl uit de kust van Malta.

Afbeelding
VarAway

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door VarAway »

Vandaag deze site gevonden via Google, zoekende naar Uiterwyk Corporation info.
Heb hier dus werkelijk interessante gegevens en foto's kunnen vinden, vooral uit de beginperiode
(met de coasters) van Jan C.Uiterwyk Inc.
Ik heb jaren bij deze club ( Cowboy Rederij genaamd ) gevaren als gezagvoerder op de grote
reefers, welke waren overgenomen van R.A.Oetker ( Hamburg Sued ) en weer langjarig terug ge-
charterd waren door OFO ( Overseas Freezer Operations ) welke de reeferpool was van R.A.O.

Het betrof hier de fameuze serie van zes zusterschepen ( met de dubbele schoorstenen!) der Polar
klasse, t.w. Polar Ecuador, P.Argentina, P.Paraguay, P.Uruguay, P.Colombia & P.Brazil.

OFO vercharterde deze z.g. Pool schepen aan alle grote koel/vries operators van de wereld, maar in
hoofdzaak aan (o.a.) Salen ( Stockholm) en Standard Fruit & Steamship Co. ( NoLa= New Orleans,
Louisiana) welke laatste zeer bekend is van het fruitmerk <Dole>.

Ik zal eens verder in mijn files zoeken naar foto's en meer gegevens van deze club.

Met Vriendelijke Groeten,

VarAway
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door Ben »

Tewaterlating Dina-U:

Afbeelding
louwerse

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door louwerse »

Jan C. Uiterwijk had ook een lijndienst tussen Canada en rotterdam, hiervoor charterde hij in de zomermaanden een aantal schepen zoals de northern Frost en northern Ice.
Deze schepen voeren in de jaren 70 tussen Canada en Harwich als eerste loshaven, gevolgd door Rotterdam en Bremen.
Stuwadoor in rotterdam was Deka Hanno op Katendrecht.
Ik zal nog eens verder zoeken want er waren nog andere schepen. De Johanna u is trouwens overgedragen aan Uiterwijk aan de Parkkade in 1975.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door Jan van der Doe »

Ik kan mij de schepen herinneren varend op de Detroit River, op- en afvarend in de jaren '80

Afbeelding
Northern Frost.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Plaats reactie