Komt de Pavonis van 1951 weer thuis? JA !!!

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Komt de Pavonis van 1951 weer thuis? JA !!!

Bericht door Ben »

Ben schreef:"Still going strong" is de al 60 jaar oude PAVONA.
N.V. Scheepsbouwbedrijf v/h Th.J. Fikkers, Foxhol bouwde haar in 1951 met bouwnr. 79 als PAVONIS voor Rederij "Pavonis" (R.Salomons & T. Wildeman), Groningen.
Na verkoop in 1960 naar Zweden kreeg zij de naam Pavona, in 1961 Carlsö en sind 1973 vaart zij nog steeds als Pavona onder Zweedse vlag.
De Pavona ligt nu in Kungshamn TE KOOP'.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Foto's: ©L. Lööv.
paul
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 jan 2008 22:27
Locatie: den hoorn

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door paul »

Als ik het geld er voor zou hebben kocht ik haar,en zou in het ruim een aantal mooie hutten maken en er dan kleine reisjes mee maken met echte liefhebbers.
Ziet er nog best mooi uit.
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding

De Pavona als Pavonis, rond 1953 / 1955 op het Noordzeekanaal.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
akwanaut
Berichten: 530
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:48
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door akwanaut »

In 's-Gravendeel ligt de Noordborg al jaren weg te kwijnen, waarvan ik me afvraag of ze ooit nog wel eens in Grun te bewonderen zal zijn?
"BINNENVAARTSCHEPEN IN FOCUS" op www.akwanaut.com

Groet Frank

Afbeelding
richard

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door richard »

DE Noordborg kwijnt niet weg op moment dacht dat hij toch aardig opgeknapt was.
Momenteel ligt de motor uit elkaar en als het goed is gaat die ook weer aan de draai.
akwanaut
Berichten: 530
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:48
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door akwanaut »

Alles in een uitermate laag tempo.......... :cry:
"BINNENVAARTSCHEPEN IN FOCUS" op www.akwanaut.com

Groet Frank

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door Ben »

Zou de gemeente Hoogezand-Sappemeer niet in de Pavona geïnteresseerd zijn als museumschip?

Afbeelding
Zomer 1993 in Vejle.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door Evert Sikkema »

Ik lees vandaag in de krant dat overal de gemeentelijke monumenten staan te verpieteren omdat er geen geld is of men er geen geld voor over heeft.
Gemeenten investeren liever in "kristallen paleizen" en hoge gebouwen, dan in monumenten of een oud schip.
In onze gemeente is het al diverse keren gebeurd dat men een gebouw (industrieel erfgoed) zo lang laat verpieteren en verkommeren tot er geen redden meer aan is.
En het lijkt er op dat dat ook de bedoeling is, want dan kunnen er luxe appartementen gebouwd worden (aankoopprijzen tussen de € 800.000,- en € 850.000,- hoewel daar op het ogenblik ook de klad in zit.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door Wrijfhout »

Ben schreef:Zou de gemeente Hoogezand-Sappemeer niet in de Pavona geïnteresseerd zijn als museumschip?
Dat zou helemaal nog niet zo gek zijn. De Hoogezandse burgemeester voert een keihard beleid t.a.v. rondhangende jongeren. Maak die onder leiding van een goede bootsman verantwoordelijk voor het schip en laat ze het schip opknappen en onderhouden. Daarmee haal je zo een mannetje of tien van de straat, die zijn 's avonds te moe om rottigheid uit te halen. Zet vervolgens iedere nacht twee man aan boord als wachtsman, die mogen overdag slapen - ook geen last van - en zo wordt Hoogezand een attractie rijker. Of zie ik het te simpel? :oops:
Blijft overeind: als je jongelui weet te enthousiasmeren en ze ergens verantwoordelijk voor maakt dan kan dat positief uitwerken. Je moet dan wel voor continuïteit zorgen en er geen driemaands projectje van maken dat al snel weer door geldgebrek ter ziele gaat.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: Komt de PAVONA (1951) weer thuis?

Bericht door henk-j »

Ahoy Harry,

Tja denk dat je het (veel) te simpel ziet Harrie,(helaas) :cry: :cry:

Kijk maar de Our World in Groningen het schip dat onder de vlag is van een stichting waar veel op basis van vrijwilligheid wordt gewerkt, oké geef toe dat het er mooi in de verf zit maar hoe lang kan dit nog op deze manier doorgaan? Ze zou wat ik hoorde volgend jaar vertrekken dit werd een jaar of 5 geleden ook al eens gezegd, van mij mag ze de ziel is uit het scheepje een kruising tussen een coaster en een jacht........ brrrrrr jammer.

Kijk naar de Noordborg nog een drama en eerlijk is eerlijk noem me 1 persoon van de gemeente Groningen die het lef heeft om het schip naar de provincie te halen.

Nee niemand die zn vingers durft te branden aan dat soort projectjes domweg omdat het (te veel) geld kost.
Helaas ben ik erg bang dat bovenstaande schepen er over een jaar of 5 niet meer zijn dan wel naar 1 of andere bananenrepubliek verkocht worden en we ze tzt terug zien in dit forum onder miami river met het idee in ons hoofd......... mmmm ze zien er nog goed uit hadden we ze toen maar........ :cry:

En toch begrijp ik nog steeds niet dat onze oosterburen het wel voor elkaar kunnen krijgen, Cap San Diego en meer van dat soort schepen (coasters) :?

Mvg. Henk :wink:
Mvg. Henk-J
Afbeelding
Plaats reactie