Hallo Eric,
Dat zal niet mee gaan vallen om met de huidige bemanningsoverschotten een baan te gaan vinden
Groet Harry
Waarom ben jij gestopt met varen?
Bemanningsoverschotten?????????
Ik ben er absoluut niet bang voor niet aan de slag te kunnen.
Ik heb lang genoeg gevaren, en m'n S-1 met vaartijd op zak.
M'n vaarbevoegdheid is nog twee jaar geldig, dus ook dat moet geen problemen opleveren.
Liefst weer bij m'n oude baas, maar anders kan het ook bij een ander, of zelfs onder buitenlandse vlag.
Dat laatste maakt toch niets meer uit, als je kijkt naar de gemengde bemanningen van tegenwoordig.
Mvg,
Eric
Ik ben er absoluut niet bang voor niet aan de slag te kunnen.
Ik heb lang genoeg gevaren, en m'n S-1 met vaartijd op zak.
M'n vaarbevoegdheid is nog twee jaar geldig, dus ook dat moet geen problemen opleveren.
Liefst weer bij m'n oude baas, maar anders kan het ook bij een ander, of zelfs onder buitenlandse vlag.
Dat laatste maakt toch niets meer uit, als je kijkt naar de gemengde bemanningen van tegenwoordig.
Mvg,
Eric
Is allemaal politiek, ze varen liever met oost-Europianen. En maar adverteren met: Nederlandse officieren gevraagd, kunnen ze aantonen dat die niet willen, terwijl er zat op die advertenties gereflecteerd wordt, ik heb al menig keer op een Nederlandse vlag schip een RUSSISCHE kapitein aangetroffen. Misstanden.
Een verbolgen Harrie.
Een verbolgen Harrie.
Waarom ben jij gestopt met varen
In 67 na het behalen van het Mulo diploma meteen aan boord van de
Capella, had in voorgaande schoolvakanties al als licht en og gevaren).
Prachtige tijd, weekje hout laden in Finland, idem bij het lossen in
Europa. In 69 tijdelijk eraf vanwege m'n vader en naar de Abel Tasman
voor m'n 3de rang. Januari 72 weer a/b als stuurman. Wat was er al
veel veranderd.Paketten ipv plankje voor plankje etc. 7 uur 's morgens
met 2 gangs laden en om 4 uur 's middags zeeklaarmaken.
Tot 74 volgehouden, inmiddels getrouwd en kind op komst. 's Morgens
voor de kant bij W&Bterminal en 's avonds vol zout weer op de Eems.
Kon niet eens naar huis en woonde in Delfzijl. Dus gesolliciteerd bij
het Korps Rijkspolitie en toen het schip in 74 verkocht werd a/d wal
gebleven en in oktober 74 als kersverse vader naar de politieschool
in Apeldoorn. Opleiding van 1 jaar en daarna als wachtmeester naar
Spijkenisse, zomers achter speedboten aan op het Brielse Meer en in
de winter op de Oude Maas. Na vier jaar naar de RPtW Delfzijl, met de
oude RP19 op de Eems en wad. Zeehondjes terugbrengen etc.
In 1986 een vacature voor de nieuw op te richten Kustwacht.
Gesolliciteerd en aangenomen. Van november 86 tot november 2001
in het Kustwachtcentrum te IJmuiden, ondergebracht bij PCH oftewel
Scheveningen Radio. In 2001 naar Den Helder in een gloed nieuw
gebouw bij de Marine. Het Kustwachtcentrum viel nl sinds 1996 onder
Defensie. Heb dus wel altijd affectie met zee gehouden.
Als ik zo het verhaal van Eric lees kan ik het me wel voorstellen dat je
terug wil, maar het zal vast nog wel tegenvallen. Wat dat betreft geef ik
Harry gelijk. We moeten af en toe communiceren met een Nederlandse
vlag schip en krijgen dan te doen met een Oost-europeaan die amper
enges spreekt laat staan nederlands. Het zal lijkt me wel heel erg wennen zijn.
Jack
Capella, had in voorgaande schoolvakanties al als licht en og gevaren).
Prachtige tijd, weekje hout laden in Finland, idem bij het lossen in
Europa. In 69 tijdelijk eraf vanwege m'n vader en naar de Abel Tasman
voor m'n 3de rang. Januari 72 weer a/b als stuurman. Wat was er al
veel veranderd.Paketten ipv plankje voor plankje etc. 7 uur 's morgens
met 2 gangs laden en om 4 uur 's middags zeeklaarmaken.
Tot 74 volgehouden, inmiddels getrouwd en kind op komst. 's Morgens
voor de kant bij W&Bterminal en 's avonds vol zout weer op de Eems.
Kon niet eens naar huis en woonde in Delfzijl. Dus gesolliciteerd bij
het Korps Rijkspolitie en toen het schip in 74 verkocht werd a/d wal
gebleven en in oktober 74 als kersverse vader naar de politieschool
in Apeldoorn. Opleiding van 1 jaar en daarna als wachtmeester naar
Spijkenisse, zomers achter speedboten aan op het Brielse Meer en in
de winter op de Oude Maas. Na vier jaar naar de RPtW Delfzijl, met de
oude RP19 op de Eems en wad. Zeehondjes terugbrengen etc.
In 1986 een vacature voor de nieuw op te richten Kustwacht.
Gesolliciteerd en aangenomen. Van november 86 tot november 2001
in het Kustwachtcentrum te IJmuiden, ondergebracht bij PCH oftewel
Scheveningen Radio. In 2001 naar Den Helder in een gloed nieuw
gebouw bij de Marine. Het Kustwachtcentrum viel nl sinds 1996 onder
Defensie. Heb dus wel altijd affectie met zee gehouden.
Als ik zo het verhaal van Eric lees kan ik het me wel voorstellen dat je
terug wil, maar het zal vast nog wel tegenvallen. Wat dat betreft geef ik
Harry gelijk. We moeten af en toe communiceren met een Nederlandse
vlag schip en krijgen dan te doen met een Oost-europeaan die amper
enges spreekt laat staan nederlands. Het zal lijkt me wel heel erg wennen zijn.
Jack
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Heeft iemand ooit de verandering in het Wetboek van Koophandel onder ogen gehad waarin wordt geregeld dat nu ook een niet-Nederlander als gezagvoerder op een schip onder Nederlandse vlag kan varen? Ik schrijf met opzet "gezagvoerder" omdat de wet een kapitein van een Nederlands schip nogal wat bevoegdheden toekent. Hoe is dat nu dan geregeld?
Anderzijds is het natuurlijk ook weer zo dat we niet moeten doen of wij de enigen zijn die fatsoenlijk met een schip kunnen varen. Een rederij kan natuurlijk ook proberen om goede buitenlandse officieren te vinden. Maar doen ze daar wel moeite voor? Of zijn ze alleen maar op een koopje uit? Alle waar is naar zijn geld en dat geldt óók voor mensen. Hoe goed zijn Nederlanders - nog? Ik herinner aan het topic "Cowboys?" of een titel waarin dat voorkomt.
Maar, Eric: 35 jaar en S1 plus ervaring... Het moet wel gek gaan als jij niet aan de bak komt. ik zou alleen nooit meer bij een reguliere rederij gaan varen, maar uitsluitend gaan freelancen. Maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
Ik kan me - vooral op jouw leeftijd - heel erg goed voorstellen dat je weer naar zee wilt en ik wens je alle succes.
Anderzijds is het natuurlijk ook weer zo dat we niet moeten doen of wij de enigen zijn die fatsoenlijk met een schip kunnen varen. Een rederij kan natuurlijk ook proberen om goede buitenlandse officieren te vinden. Maar doen ze daar wel moeite voor? Of zijn ze alleen maar op een koopje uit? Alle waar is naar zijn geld en dat geldt óók voor mensen. Hoe goed zijn Nederlanders - nog? Ik herinner aan het topic "Cowboys?" of een titel waarin dat voorkomt.
Maar, Eric: 35 jaar en S1 plus ervaring... Het moet wel gek gaan als jij niet aan de bak komt. ik zou alleen nooit meer bij een reguliere rederij gaan varen, maar uitsluitend gaan freelancen. Maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
Ik kan me - vooral op jouw leeftijd - heel erg goed voorstellen dat je weer naar zee wilt en ik wens je alle succes.
Goedeavond Theo.
Ik ben niet helemaal op de hoogte maar ik weet uit betrouwbare bron dit: Als aangetoond kan worden dat er geen Nederlandse gezagvoerder voor handen is, mag een ander, van wie de Nederlandse staat de bevoegdheden accepteerd, aannemen in dezelfde functie.
Dus adverteren en de reacties wegmoffelen en voila, weer een plek voor een Oost-Europiaan. Ben blijk dat ze er bij Vertom, voorlopig??, niet aan mee doen.
Groeten, Harrie.
Ik ben niet helemaal op de hoogte maar ik weet uit betrouwbare bron dit: Als aangetoond kan worden dat er geen Nederlandse gezagvoerder voor handen is, mag een ander, van wie de Nederlandse staat de bevoegdheden accepteerd, aannemen in dezelfde functie.
Dus adverteren en de reacties wegmoffelen en voila, weer een plek voor een Oost-Europiaan. Ben blijk dat ze er bij Vertom, voorlopig??, niet aan mee doen.
Groeten, Harrie.