Koks op de kustvaart

van: www.kustvaartforum.com
nimrod

Koks op de kustvaart

Bericht door nimrod »

Wie zijn allemaal kok geweest op de kustvaart.

[IMG]https://imageshack.us/a/img534/6931/scan10004.png[/I

mvg. Harrie Dost
G.H.Hagels

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door G.H.Hagels »

Hallo Harrie,

Nou ik ben ook kok geweest op de kustvaart , op o.a de Wilca en de Regina
beiden uit Delfzijl.

Vr Gr Gerrit H Hagels. :D
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door Theo Horsten »

Koks op de kustvaart.

Ik dacht: daar schrijft vast iemand zoiets van: "Koks op de kustvaart... breek me de bek niet open" :D
Of: "Koks op de kustvaart... waar zijn ze gebleven?"
Of: "Koks op de kustvaart... wat waren dat voor mannen?"
Maar nee, dat bleek dus niet het geval.

Zelf zou ik gaan voor: "Koks op de kustvaart... ik zou er een boekje over kunnen schrijven." :wink:
Hoeveel koks zou ik tussen 1951 en 1994 hebben meegemaakt? Ik durf niet te schatten, maar heel, heel veel.
Sommigen blijven je bij omdat ze heel erg goed of heel erg slecht in hun vak waren, of omdat er iets bijzonders met ze was. Anderen, een paar, blijven je bij omdat je ze tot je persoonlijke vrienden rekende.

Ik heb gevaren met:
  • De oud-bediende van Hendrikus Colijn - tussen 1925 en 1939 vijf keer minister-president. Let wel Colijn, niet die kok :roll: - tijdens zijn internering in Duitsland.
  • Een heilsoldaat
  • een tennisleraar
  • een voormalig wachtmeester van de Rijkspolitie
  • de barkeeper van een bekende Eindhovense bar
  • een dameskapper
  • een kruidenier en een slager, een hele rits bakkers en een paar banketbakkers
Met een bakker zat je altijd goed en met een banketbakker zat je meestal op rozen.
De nepdominee heb ik helaas gemist; die ken ik alleen maar van de verhalen van anderen.
Kijk, daar zitten natuurlijk alzo een aantal mooie verhalen in voor dat boekje. :D