Zware lading schepen.
Re: Zware lading schepen.
Subsequent History: 65 NEW ZEALAND VENTURE - 70 BUGA Disposal Data: broken up Split 12.84 [Brodospas]
Re: Zware lading schepen.
28 januari j.l. meldde ze zich bij de monding van de Rio Guadalquivir, met nog ca. vijf uur te gaan naar Sevilla.
Spannend; zou ze voor donker bij Sanlucar de Barrameda zijn, zodat ik nog foto's kon maken en wat zou er op het dek staan?
Ze was op tijd, maar niks op dek en het leek zelfs of ze niks geladen of gelost had. Alleen lag ze voor iets dieper. groeten
Jan van der Pluijm
31 januari zag ik op AIS dat ze uit Sevilla vertrok.Spannend; zou ze voor donker bij Sanlucar de Barrameda zijn, zodat ik nog foto's kon maken en wat zou er op het dek staan?
Ze was op tijd, maar niks op dek en het leek zelfs of ze niks geladen of gelost had. Alleen lag ze voor iets dieper. groeten
Jan van der Pluijm
Re: Zware lading schepen.
Haar geschiedenis lees je opRe: Zware lading schepen.
Hallo,
De Eris J bouwjaar 2010 , 26-09-2016 t.h.v. Velsen Zuid onderweg naar de Amerikahaven.
Groetjes , Marcel
De Eris J bouwjaar 2010 , 26-09-2016 t.h.v. Velsen Zuid onderweg naar de Amerikahaven.
Groetjes , Marcel
Re: Zware en buitengewone lading.
Huug schreef: Gloria Maris, in 1957 door de Groot en van Vliet opgeleverd aan Reederij Gloria Maris V.O.F // C.Holscher,s Scheepvaartbedrijf NV - Rotterdam
In 1968 bij de bouwwerf verbouwd . Ze werd 2 meter breder en uitgerust met zwaar laadgerei. 1 laadboom van 125 ton en 6 laadbomen van elk 3 ton.
In 1973 ging ze met behoud van naam onder Panamese vlag. In 1983 nieuwe eigenaren die haar de naam Gloria Carib gaven.
In 1983 weer verkocht en vernoemd Multi Service 125. In 1990 naar de Verenigde Arabische Emiraten met behoud van naam.
2003 voor dezelfde eigenaren omgedoopt in Veesham 48. Onder voornoemde naam ging zij in in 2003 naar de sloop te Mumbai.
Re: Zware lading schepen.
Vier jaar geleden: viewtopic.php?f=1&t=6555&p=325579&hilit=Multi#p325579
Re: Zware lading schepen.
- Foto: ©C. Hill.
Re: Zware en buitengewone lading.
B. van der Laan kocht in 1965 de Erasmus en liet haar verbouwen tot zware lading schip, zij kwam in de vaart als Marijke Irene.
.
De levensloop van de Marijke Irene:
Year built: 1952 Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR) IMO number: 5105037
Nat. Official Number: 10644 Z ROTT 1960
Type: General Cargo Type Deck: Shelterdeck closed
Masts: Three masts Rig: 6 winches, 7 derricks
Lift Capacity: 1 x 90, 2 x (3-5-10) and 4 (2-3) ton each
Shipbuilder: T. van Duijvendijk's Scheepswerf C.V., Lekkerkerk, Netherlands
Yardnumber: Z 51 Launch Date: 1952-08-30 Delivery Date: 1952-10-05
Engine Manufacturer: Werkspoor N.V., Amsterdam, Netherlands
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting Number of Cylinders: 8 Power: 1100
Eng. additional info: Werkspoor Type (390x680)
Speed in knots: 12.00 Number of screws: 1
Gross Tonnage: 1324.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 722.00 Net tonnage
Deadweight: 1500.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 89000 Cubic Feet
Bale: 79000 Cubic Feet
Length 1: 71.59 Meters Lenght overall (Loa)
Beam: 10.86 Meters Breadth, moulded
Depth: 4.74 Meters Depth, moulded
Draught: 3.23 Meters Draught, maximum
1965-00-00: Bij Boele, Bolnes verlengd en verbreed tot zwaar lading schip en voer sindsdien als open-schutdekker: Brt 1050/1324, Nrt 514/722, Dwat 1670. Loa 84,51 Ll 79,00. Grain 87191, Bale 77660.
Date/Name Ship 1952-10-05 RAMPART
Manager: Ary Shipping Ltd., London, Great Britain
Owner: Ary Shipping Ltd., London, Great Britain
Homeport / Flag: London / Great Britain
Date/Name Ship 1960-05-00 ERASMUS
Manager: J. Vermaas' Scheepvaart Bedrijf N.V. (1974 B.V.), Rotterdam, Netherlands
Owner: N.V. Scheepvaartmaatschappij 'Steven' en N.V. Scheepvaartmaatschappij 'Peter', Rotterdam, Netherlands
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Date/Name Ship 1965-05-00 MARIJKE IRENE
Manager: B. van der Laan, Scheepvaart- en Handelmaatschappij N.V., Schiedam, Netherlands
Owner: Rederij Bernard John, Rotterdam, Netherlands
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Date/Name Ship 1971-12-00 MARIJKE IRENE
Manager: Van der Laan Shipping & Trading Company N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Owner: Sealift 2 N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands
Date/Name Ship 1973-07-01 MARIJKE IRENE
Manager: Big Lift Shipping Company N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Owner: Sealift 2 N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Date/Name Ship 1974-09-00 BAHARI
Manager: P.T. Perusahaan Pelayaran Nusantara 'Bahari Bahtera', Jakarta, Indonesia
Owner: P.T. Perusahaan Pelayaran Nusantara 'Bahari Bahtera', Jakarta, Indonesia
Homeport / Flag: Jakarta / Indonesia
1984-03-09: Final Fate: Begin 1984 voor de sloop verkocht aan Tandiono Joyonegoro, Jacarta. 9 Maart aankomst en vervolgens gesloopt te Tandjong Priok door P.T. Indo Bangun, Surabaya.
Bron: Marhisdata.
.
De levensloop van de Marijke Irene:
Year built: 1952 Classification Register: Lloyd's Register of Shipping (LR) IMO number: 5105037
Nat. Official Number: 10644 Z ROTT 1960
Type: General Cargo Type Deck: Shelterdeck closed
Masts: Three masts Rig: 6 winches, 7 derricks
Lift Capacity: 1 x 90, 2 x (3-5-10) and 4 (2-3) ton each
Shipbuilder: T. van Duijvendijk's Scheepswerf C.V., Lekkerkerk, Netherlands
Yardnumber: Z 51 Launch Date: 1952-08-30 Delivery Date: 1952-10-05
Engine Manufacturer: Werkspoor N.V., Amsterdam, Netherlands
Engine Type: Motor, Oil, 4-stroke single-acting Number of Cylinders: 8 Power: 1100
Eng. additional info: Werkspoor Type (390x680)
Speed in knots: 12.00 Number of screws: 1
Gross Tonnage: 1324.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 722.00 Net tonnage
Deadweight: 1500.00 tonnes deadweight (1000 kg)
Grain: 89000 Cubic Feet
Bale: 79000 Cubic Feet
Length 1: 71.59 Meters Lenght overall (Loa)
Beam: 10.86 Meters Breadth, moulded
Depth: 4.74 Meters Depth, moulded
Draught: 3.23 Meters Draught, maximum
1965-00-00: Bij Boele, Bolnes verlengd en verbreed tot zwaar lading schip en voer sindsdien als open-schutdekker: Brt 1050/1324, Nrt 514/722, Dwat 1670. Loa 84,51 Ll 79,00. Grain 87191, Bale 77660.
Date/Name Ship 1952-10-05 RAMPART
Manager: Ary Shipping Ltd., London, Great Britain
Owner: Ary Shipping Ltd., London, Great Britain
Homeport / Flag: London / Great Britain
Date/Name Ship 1960-05-00 ERASMUS
Manager: J. Vermaas' Scheepvaart Bedrijf N.V. (1974 B.V.), Rotterdam, Netherlands
Owner: N.V. Scheepvaartmaatschappij 'Steven' en N.V. Scheepvaartmaatschappij 'Peter', Rotterdam, Netherlands
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Date/Name Ship 1965-05-00 MARIJKE IRENE
Manager: B. van der Laan, Scheepvaart- en Handelmaatschappij N.V., Schiedam, Netherlands
Owner: Rederij Bernard John, Rotterdam, Netherlands
Homeport / Flag: Rotterdam / Netherlands
Date/Name Ship 1971-12-00 MARIJKE IRENE
Manager: Van der Laan Shipping & Trading Company N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Owner: Sealift 2 N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands
Date/Name Ship 1973-07-01 MARIJKE IRENE
Manager: Big Lift Shipping Company N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Owner: Sealift 2 N.V., Willemstad (NA), Netherlands Antilles
Homeport / Flag: Willemstad (NA) / Netherlands Antilles
Date/Name Ship 1974-09-00 BAHARI
Manager: P.T. Perusahaan Pelayaran Nusantara 'Bahari Bahtera', Jakarta, Indonesia
Owner: P.T. Perusahaan Pelayaran Nusantara 'Bahari Bahtera', Jakarta, Indonesia
Homeport / Flag: Jakarta / Indonesia
1984-03-09: Final Fate: Begin 1984 voor de sloop verkocht aan Tandiono Joyonegoro, Jacarta. 9 Maart aankomst en vervolgens gesloopt te Tandjong Priok door P.T. Indo Bangun, Surabaya.
Bron: Marhisdata.