Kees Touw schreef:Catharina Petronella (eerste naam)
Stevenaak nummer 2. Ook geen foto's in mijn bezit. Groet K.T.
Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Bedankt voor de aanvullende info Gert.
Zo gaan de gegevens toch weer wat meer leven.
m.v.g., Roy
Zo gaan de gegevens toch weer wat meer leven.
m.v.g., Roy
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Bij de afdeling sleep- en duwvaart heb ik het al vermeld dat ik een 4e sleepboot gevonden heb.
Deze boot, gebouwd in 1929 bij Akerboom & van Lent te Kaag, vaart al jaren als "Nellie"in het rond.
Bij de R.K.C. voer ze als "Rokocent III" van 4 maart 1960 tot 27 september 1967.
Dezde info komt bij B.A.S.M. vandaan.
De naam "Rokocent III" is een duidelijke afkorting van ROtterdamsche KOlen CENTrale.
Zullen er meer Rokocent sleepboten geweest zijn ?.
m.v.g., Roy
Deze boot, gebouwd in 1929 bij Akerboom & van Lent te Kaag, vaart al jaren als "Nellie"in het rond.
Bij de R.K.C. voer ze als "Rokocent III" van 4 maart 1960 tot 27 september 1967.
Dezde info komt bij B.A.S.M. vandaan.
De naam "Rokocent III" is een duidelijke afkorting van ROtterdamsche KOlen CENTrale.
Zullen er meer Rokocent sleepboten geweest zijn ?.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Ja Roy,
Ik dacht dat ik klaar was, maar je hebt me met je bijdrage weer op een nieuw spoor gezet. Er waren dus veel meer Rokocent-schepen. Deze heb ik gevonden:
ROKOCENT III (2308378) in 1960 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale Gebouwd in 1929 bij gebr. Akerboom te Leiden
Motorsleepboot, 15,63 x 3,62 x 1,45 – 100 pk Deutz.
Ex- EUGENIE (1929), ex-WIM (1957)
Latere namen: ANJO (1967), NELLIE (1972) zie verder HIER.
ROKOCENT 9 (2309365) in 1955 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale
62,25 x 7,90 x 2,91 – 979 ton
Sleepschip, gemeten op 21 februari 1957 te Rotterdam.
Latere naam JOHANNA
ROKOCENT 10 (2309366) in 1955 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale
Gebouwd te Rouen (FR) in 1913
61,96 x 7,89 x 2,63 – 958 ton
Sleepschip, gemeten op 11 september 1956 te Rotterdam.
Latere namen: ANTONIO, JUSTITIA van G. Breman te Amsterdam
ROKOCENT 11 (2309369) in 1955 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale
45,11 x 7,08 x 2,75 – 703 ton
Sleepschip, gemeten op 13 juni 1956 te Rotterdam
Latere naam BILLY, onder die naam gesloopt.
Benieuwd hoeveel ROKOCENT schepen er zijn geweest?
Ik dacht dat ik klaar was, maar je hebt me met je bijdrage weer op een nieuw spoor gezet. Er waren dus veel meer Rokocent-schepen. Deze heb ik gevonden:
ROKOCENT III (2308378) in 1960 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale Gebouwd in 1929 bij gebr. Akerboom te Leiden
Motorsleepboot, 15,63 x 3,62 x 1,45 – 100 pk Deutz.
Ex- EUGENIE (1929), ex-WIM (1957)
Latere namen: ANJO (1967), NELLIE (1972) zie verder HIER.
ROKOCENT 9 (2309365) in 1955 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale
62,25 x 7,90 x 2,91 – 979 ton
Sleepschip, gemeten op 21 februari 1957 te Rotterdam.
Latere naam JOHANNA
ROKOCENT 10 (2309366) in 1955 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale
Gebouwd te Rouen (FR) in 1913
61,96 x 7,89 x 2,63 – 958 ton
Sleepschip, gemeten op 11 september 1956 te Rotterdam.
Latere namen: ANTONIO, JUSTITIA van G. Breman te Amsterdam
ROKOCENT 11 (2309369) in 1955 aangekocht door de Rotterdamsche Kolen Centrale
45,11 x 7,08 x 2,75 – 703 ton
Sleepschip, gemeten op 13 juni 1956 te Rotterdam
Latere naam BILLY, onder die naam gesloopt.
Benieuwd hoeveel ROKOCENT schepen er zijn geweest?
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
er voeren wat sleepschepen van de RKC R.dam Den Haag vv. Het waren vrij diepe schepen met enigszins afwijkende afmetingen. Het verhaal was dat ze uit Frankrijk (seine) aangekocht waren?. Geladen varend op de Schie waren ze slecht te sturen , op den duur meer deuk dan recht. Ik denk dat het Rokocents waren. Gr
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Nu kan ik geen exacte schoorsteenkleuren van de R.K.C. vinden.
Ik denk dat het zwart, groen en geel geweest is, met een schuine witte band waarin de letters R.K.C. instaan.
Helaas lijkt het af en toe wat af te wijken. Een rederij vlag ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik denk ook dat deze groen met een schuine witte band was. Kan iemand dit bevestigen ?.
Wat betreft de aankoop van binnenvaartschepen uit Frankrijk, dat is hierboven al bevestigd.
Dus dat wat de vaart naar Den Haag betreft zal helemaal juist zijn.
m.v.g., Roy
Ik denk dat het zwart, groen en geel geweest is, met een schuine witte band waarin de letters R.K.C. instaan.
Helaas lijkt het af en toe wat af te wijken. Een rederij vlag ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik denk ook dat deze groen met een schuine witte band was. Kan iemand dit bevestigen ?.
Wat betreft de aankoop van binnenvaartschepen uit Frankrijk, dat is hierboven al bevestigd.
Dus dat wat de vaart naar Den Haag betreft zal helemaal juist zijn.
m.v.g., Roy
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
De Henrica van 1948 met een flinke deklast tonnetjes.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 okt 2012 22:14
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Ik heb inmiddels een foto van een schilderij van de Pieter-S uit 1954 .
Het is een groene schoorsteen met een witte band en zwarte letters.
Ik weet alleen niet meer hoe ik deze op de site moet plaatsen.
Het is een groene schoorsteen met een witte band en zwarte letters.
Ik weet alleen niet meer hoe ik deze op de site moet plaatsen.
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Ja, die heb ik inmiddels ook gevonden.
Toch blijven er in de verhoudingen verschillen zitten. Ik denk dat we dat maar voor lief moeten nemen.
Bedankt voor het meedenken / speuren.
m.v.g., Roy
Toch blijven er in de verhoudingen verschillen zitten. Ik denk dat we dat maar voor lief moeten nemen.
Bedankt voor het meedenken / speuren.
m.v.g., Roy
Re: Rotterdamsche Kustvaart Centrale.
Leo stuurde mij deze foto van het schilderij:leonieuwpoort schreef:Ik heb inmiddels een foto van een schilderij van de Pieter-S uit 1954 .Het is een groene schoorsteen met een witte band en zwarte letters.Ik weet alleen niet meer hoe ik deze op de site moet plaatsen.