Ben schreef:IDNo: 5265916 Year: 1957 Name: OSBORNE QUEEN Flag: GBR Tons: 1424 DWT: 1730 Length overall: 73.2 LPP: 68.6 Beam: 11.0 Builder: Ardrossan DY
Subsequent History: 72 NEFELI Disposal Data: fire & wrecked Dollar Cove, Land's End 5.11.72 [Garston-Antwerp, ballast]
"Even Apeldoorn bellen".
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: "Even Apeldoorn bellen".
Mooie foto Ben, Hij zit daar lekker, er zal wel geen bodemplaat meer in zitten. Je had dit schip al eens eerder geplaatst vanuit een andere hoek:
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: "Even Apeldoorn bellen".
cruiseship Seabourne Encore broke free from its moorings...
Zie het filmpje:
https://felixstowedocker.blogspot.co.uk ... -free.html
mvg
Leo
Zie het filmpje:
https://felixstowedocker.blogspot.co.uk ... -free.html
mvg
Leo
Re: "Even Apeldoorn bellen".
Theo Horsten schreef: ↑19 jan 2014 08:44
Die klus is destijds geklaard door de toen beroemde firma "Taucher Ottar Harmstorf & Söhne".
deventer05 schreef: ↑19 jan 2014 11:51
Bedankt Theo voor de research . Grappig hoe hierdoor nu een klein voorval uit m'n jeugd weer in detail naar boven komt. En dat ook de omstandigheden 57 jaar na dato nog uitvoerig toegelicht kunnen worden....
Je kunt op de foto zien dat de Achilles helemaal op het strand ligt. Alleen bij het achterschip staat nog wat water. Ik kon -en met mij nog meer kwajongens- op de zijkant van het stuurhuis klimmen door een lichtschakelaar aan de achterkant als opstapje te gebruiken. Alleen toen ik er weer af wilde was die schakelaar afgebroken en heb ik me maar op goed geluk naar beneden laten glijden. En kwam in die plas bij het achterschip terecht. Hij ziet er op de foto niet zo diep uit maar hij was diep genoeg om me bijna koppie onder te laten gaan.
Maar afijn, we hebben ondanks m'n natte pak onze fietstocht voortgezet. Het was gelukkig prachtig weer en in Vlissingen aangekomen was ik al weer aardig droog. Thuis heeft er dan ook nooit een haan naar gekraaid...
Gr. Hotze.
Re: "Even Apeldoorn bellen".
De " CSCL Jupiter " door mechanische storing in Nauw van Bath aan de grond gelopen.
Re: Oude haven foto's, ansichtkaarten, papieren e.d.
Is dat omslaan in een dok typisch iets voor vissers ?
Jan van der Pluijm
groetenJan van der Pluijm
Re: "Even Apeldoorn bellen".
De Asad Addin in problemen in de Golf van Aden, zij werd als Nederlandse Embla in 1961 gebouwd bij N.V. Scheepswerf 'De Waal', Zaltbommel.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: "Even Apeldoorn bellen".
Hij is ook een anker kwijt, zie ik.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: "Even Apeldoorn bellen".
Het tijverschil is daar maar 55 cm, dus hij zakt zo te zien wel snel weg in het zand.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: "Even Apeldoorn bellen".
Een zandkust kan erg verraderlijk zijn.
Een schip kan zelfs binnen een etmaal helemaal verdwenen zijn. Zie hiervoor een Grieks schip dat in augustus 1971 bij De Koog op Texel in één nacht na de stranding volledig bedolven was.
Wel wat meer tij verschil dan 55 cm. natuurlijk, maar toch...................
m.v.g., Roy
Een schip kan zelfs binnen een etmaal helemaal verdwenen zijn. Zie hiervoor een Grieks schip dat in augustus 1971 bij De Koog op Texel in één nacht na de stranding volledig bedolven was.
Wel wat meer tij verschil dan 55 cm. natuurlijk, maar toch...................
m.v.g., Roy