N.V. Scheepvaartbedrijf "Poseidon".

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:Vlootlijst 2002 :
1 - Almenum '92 R.Switynk , Harlingen
Afbeelding
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Bedankt voor je bijdrage Ben...
eind 2003-begin 2004 werd het aantal schepen van 14 stuks weer gehaald
door de nieuwkomer ms.Osiris '85 van Red.Osiris , Den Helder...
Afbeelding
In het jaar 2004 :
De Almenum '95 op Ben zijn foto werd in maart 2004 verkocht aan Kustvaart Harlingen als Vliehors (EP-Shipping). Poseidon maakt zich op voor zijn 50e bestaan 4 mei 2004...een vrolijke boel zal het wel niet geweest zijn...meerdere reders gaven al aan hun schip te verkopen...
Fam.Damhof verkochten hun Empire en ook R.Scherpenisse verkocht zijn Gerarda en Gebr. de Vries verkochten hun Tendo...
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De Blue Sky van 2003 van Blue Star , Lemmer (Tristar BV) was de eerste van een serie van 3...waarmee de eigenaar een contract met Poseidon had afgesloten...
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

In 2004 waren er ook nog 2 mutatie's binnen Poseidon...
De Aquarius '96 van Red.Aquarius (Damhof) werd verkocht aan VoF Marianne , Vreeswijk en werd omgedoopt in Nekton...
dit waarschijnlijk omdat dhr.J.&H Damhof sr.dat jaar beiden kwamen te overlijden.
De Donau '93 van CV Donau (vd Veen),Zwartsluis werd verkocht aan J.de Koning-Gans , Hasselt als Hendrika Margaretha...
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Op de valreep waren er ook nog een paar nieuwkomers :
Doordat vd.Veen de Donau hadden verkocht , werd de aangekocht Alblas
ook nog bij Poseidon in bevrachting geplaatst.
H.Steenstra uit Genemuiden kwam met zijn net aangekochte Anne S '79
(ex Elan '04) erbij....en tenslotte het nieuwbouwschip Blue Star (deze laatste is voor mij al twijfelachtig..of Poseidon hier nog iets te maken had).
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
Het ms.Alblas '96 van Red.Albas , Zwartsluis...
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De Anne S '97 (ex Elan '04) van H.Steenstra , Genemuiden.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Van de kleine overgebleven vloot waarin moeizamer schepen bijkwamen dan er weg gingen...want op de verkooplijst stonden nog een paar schepen en de Tristar schepen was toch ook maar een tijdelijke klus...
dit lijkt mij financieel toch moeilijk rondkomen voor een bevrachtingskantoor..dat moet waarschijnlijk dhr.WT.Sleeboom toch ook gedacht hebben...eind 2004 maakte hij bekend dat hij, onder het mom van gebrek aan opvolgers , ging stoppen..."zijn" Seabreeze werd verkocht
op 7 december 2004 als RMS Beeck...en per 31-12-2004 werden de deuren van Poseidon gesloten. De werknemers dhr.vd.Velde en dhr.Fekkes besloten voor zichzelf te beginnen met VF-Shipping te Delfzijl
en namen de bevrachting van dhr. Damhof met zijn Daniel mee en de contacten met de Tristar schepen. Een 2 jaar lange overblijfsel van Poseidon was dan nog een papieren rederij Seabreeze (welke waarschijnlijk gebruikt werd voor afwikkeling van de lopende zaken)..

een laatste vlootlijst volgt nog en waar de schepen terecht zijn gekomen.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
Met dit overzichtlijstje sluiten we af...op het lijstje is te zien naar
welk kantoor de schepen zijn gegaan...tenminste zover
ik het heb kunnen vinden...tevens is erachter vermeld
welke schepen de komende 2 jaren alsnog zijn verkocht....
om even een beeld te schetsen hoe het Poseidon zou zijn
verlopen als ze niet waren gestopt...(dit klinkt wat negatief omdat ik natuurlijk niet weet welke schepen weer bij Poseidon zouden komen).

Nu ben geen Poseidon expert...het kantoor heb ik altijd langs de zijlijn gevolgd...ook mijn kennis van de kustvaartvloot na 1990 is niet erg bijzonder...dus er zal best hier en daar een foutje zitten...(zie dit maar een basisverhaal).. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan...ik hoop dat we nog wat mensen op deze topic mogen tegenkomen die wat meer inside informatie hebben over Poseidon en aanvullende informatie en verbeteringen zijn altijd welkom...rest mij de mensen te danken die hier hun bijdrage hebben geleverd..
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:Dhr. J. & D. Damhof verkochten in 1982 de 15 jaar oude Empire aan dhr. Timmer in Harlingen en werd omgedoopt in Piet Hein.
De Empire opgelegd in mei 1982 in Delfzijl:

Afbeelding
Plaats reactie