N.V. Scheepvaartbedrijf "Poseidon".

van: www.kustvaartforum.com
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Scheepvaartbedrijf Poseidon B.V.

Bericht door Jan Stolp »

Afbeelding

Afbeelding

Mijn scanner heeft wat kuren Ben,ik zal proberen de kwaliteit wat te verhogen.
Wel leuk een foto waarbij hij min of meer door je achtertuin vaart :D :D

Groet
Jan

Maartje in het van Harinxmakanaal met op de achtergrond Leeuwarden de voorstad van Goutum 8)
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Scheepvaartbedrijf Poseidon B.V.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Scheepvaartbedrijf Poseidon B.V.

Bericht door jan de waard »

wat een "plaatje' die Maartje. Jammer dat ze gesloopt is.
Volgens mij heb ik er wel eens mee in de sluis van Kornwerderzand gelegen. Had ze niet een direct omkeerbare motor?

grt Jan
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

Iedereen bedankt voor de foto's van de Maartje n.a.v. mijn vraag of er geen grotere foto's van haar zijn en zelfs één :shock: "waarbij hij min of meer door je achtertuin vaart"
R.Konigers schreef:In 1983.......In dat jaar kwamen de volgende schepen aan kantoor :.......Deo Volente (ex Marant '83,Gret.Holwerda '81) Hartman & Koelink,Kampen....
Afbeelding
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Scheepvaartbedrijf Poseidon B.V.

Bericht door R.Konigers »

Topic Poseidon is gelukkig weer een beetje nieuw leven ingeblazen , alle overzichten en de meeste foto's zijn weer opnieuw ingeladen.
Zelfs hier en daar nog extra foto's toegevoegd , ik hoop dat u weer opnieuw lust hebt om alles weer eens door te lezen , veel lees en kijk plezier.
Groeten
Roelof
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

@Roelof, bedankt voor het herplaatsen van je foto's, ik heb de Poseidon BV in de titel van het topic nog even omgezet :wink: in een N.V.
R.Konigers schreef:...... In de zomer van 1983 was het erg beroerd voor de fam.Damhof...het enige schip wat nog in de vaart was , was de Ketelmeer.
De rest van de vloot lag verspreidt in Delfzijl..t.w..bij scheepswerf Sander ,in de Farmsummerhaven en het osterhornkanaal en nog 1 of 2 in Harlingen.
De opleggers waren..: Schildmeer , Hoop , Antares , Wendy , Daniel , Twee Gezusters , Imke , Geziena , Barok en de IJsselmeer......
In september 1985 lagen in Harlingen nog 3 Damhof schepen opgelegd, links de Wendy en IJsselmeer en in het dok de Barok.

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:Even een overzichtje van de groeiende vloot van Poseidon.. In 1980 waren dit :............. Latona'65 (ex Petrel '78) de Groot & Veenstra.......
Afbeelding
De Latona gespot in november 1982:

IDNo: 6520894 Year: 1965 Name: PETREL Flag: GBR Tons: 496 DWT: 536 Length overall: 48.9 LPP: 43.6 Beam: 8.9 Builder: J.Bolson & Son, Hamworthy
Subsequent History: 78 LATONA Disposal Data: deleted 24.8.12 - existence in doubt
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:........ J. Damhof kocht een schip over van Noordlijn..nl. de Norbotten '77 en werd omgedoopt in IJsselmeer.
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: N.V. Scheepvaartbedrijf "Poseidon".

Bericht door Ben »

Ik heb de site www.marhisdata.nl laten zoeken op Poseidon en dan manager/eigenaar en daar is onderstaande lijst uitgekomen.
Van de met rood aangegeven namen ontbreken nog de foto's. Wie doet de aftrap :wink: .

Poseidon B.V. vlootlijst.JPG
Poseidon B.V. vlootlijst.JPG (124.96 KiB) 1389 keer bekeken
Roy
Berichten: 4743
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: N.V. Scheepvaartbedrijf "Poseidon".

Bericht door Roy »

Dan is die lijst beslist niet kompleet !.
Ook de "Waddenzee", thuishaven Harlingen, eigendom van H.J. te Siepe uit Zwolle werd door Poseidon bevracht.
Poseidon was ook de vertrouwensmakelaar voor J.& Engelsman met de sleepboten "Eos" en "Diana".

m.v.g., Roy
Plaats reactie