Ruud Burgers schreef: ↑28 feb 2019 13:03 MERWESTROOM Imo 9840192 Bouwjaar 2018 RWS Multipurpose Vessel bij Damen Shiprepair Harlingen op he droge
Dit schip zal wel nooit aan de grond lopen, enne de ankers zullen ook wel voor de leut zijn.
Of zouden ze hem gebruiken om niewe geulen te baggeren?
Met ander woorden wat is hier de bedoeling van?
gr.geert
Harlingen "vandaag"
Re: Harlingen "vandaag"
Re: Harlingen "vandaag"
Ruud van de Merwestroom zijn de foto's van het achterschip.het schip vaart volledig electrische.
-
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17 dec 2018 12:29
Re: Harlingen "vandaag"
Beste /geert Hier even een reactie betr. het ontwerp van de Merwestroom van R.W.S
Bij werken met veiligheids lijnen geeft dat en extra risico van ee lijn in een schroef. Daarom zijn de schroeven onder het voorschip geplaatst. Bovendien hebben ze een draaicirkel van 360 graden in combinatie met stuurroosters aan het achterschip kan het schip manoevreren in alle richtingen.
Gr Ruud
Bij werken met veiligheids lijnen geeft dat en extra risico van ee lijn in een schroef. Daarom zijn de schroeven onder het voorschip geplaatst. Bovendien hebben ze een draaicirkel van 360 graden in combinatie met stuurroosters aan het achterschip kan het schip manoevreren in alle richtingen.
Gr Ruud
Re: Harlingen "vandaag"
[/quote]
Dank je dat is al iets duidelijker.
gr.geert
Dank je dat is al iets duidelijker.
gr.geert
Re: Harlingen "vandaag"
gr.Herman,wtk RWS
Re: Harlingen "vandaag"
Ik geloof je enne op het plaatje staat aanzicht sb zijde.
Dan ga ik er van uit dat dit het 1e schip is wat ik zie met de thuis haven op de kop geschilderd.
gr.ger
-
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17 dec 2018 12:29
Re: Harlingen "vandaag"
Dit staat geschreven in het nieuwsbericht RWS . dus het brengt nu wel wat verwarring mee , de project manager zei ook dat de schroeven op het voorschip waren geplaatst , net zoals de 2 ankers. de Waddenzee en de Nieuwe diep zijn ook voor survey op de werf, en zal het nog even navragen
gr Ruud
Multifunctioneel door slim ontwerp
Behalve innovatief moet de nieuwe vloot van de Rijksrederij ook multi-inzetbaar zijn. De Merwestroom combineert diverse functies zoals vaarwegmarkering, patrouilleren, meten en visserijonderzoek op één schip. De Goffau: ‘Normaal gesproken bevinden de schroeven zich op het achterschip onder het werkdek. Bij werken met veiligheidslijnen geeft dat een extra risico van een lijn in de schroef. Daarom zijn de schroeven onder het voorschip geplaatst. Bovendien hebben die een draaicirkel van 360 graden. In combinatie met stuurroosters aan het achterschip kan het schip manoeuvreren in alle richtingen.’
gr Ruud
Multifunctioneel door slim ontwerp
Behalve innovatief moet de nieuwe vloot van de Rijksrederij ook multi-inzetbaar zijn. De Merwestroom combineert diverse functies zoals vaarwegmarkering, patrouilleren, meten en visserijonderzoek op één schip. De Goffau: ‘Normaal gesproken bevinden de schroeven zich op het achterschip onder het werkdek. Bij werken met veiligheidslijnen geeft dat een extra risico van een lijn in de schroef. Daarom zijn de schroeven onder het voorschip geplaatst. Bovendien hebben die een draaicirkel van 360 graden. In combinatie met stuurroosters aan het achterschip kan het schip manoeuvreren in alle richtingen.’
-
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17 dec 2018 12:29
Re: Harlingen "vandaag"
m/s WADDENZEE RWS RIJSWIJK
Bij Damen Shiprepair Harlingen voor survey
====================================================
Bij Damen Shiprepair Harlingen voor survey
====================================================
-
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17 dec 2018 12:29
Re: Harlingen "vandaag"
m/s NIEUWE DIEP RIJSWIJK RWS
Imo. 8900799 Bouwjaar 1990 L.38.17 m/. Br. 8.70 m. Voortstuwing 2 x 577 pk Deutz
=======================================================================
Imo. 8900799 Bouwjaar 1990 L.38.17 m/. Br. 8.70 m. Voortstuwing 2 x 577 pk Deutz
=======================================================================
-
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17 dec 2018 12:29
Re: Harlingen "vandaag"
m/s EENDRACHT GLOBAL SEATRADE URK
Imo no. 9512783 Brt.2981 t. dwt.3394 t. L.105m x Br. 15.60m Bouwjaar 2009 snelh. 15.6 kn
bij Damen Shiprepait voor survey
================================================================================
Imo no. 9512783 Brt.2981 t. dwt.3394 t. L.105m x Br. 15.60m Bouwjaar 2009 snelh. 15.6 kn
bij Damen Shiprepait voor survey
================================================================================
- Bijlagen
-
- 01-DSC_0681.JPG (145.55 KiB) 2890 keer bekeken
-
- 02-DSC_0691.JPG (82.92 KiB) 2890 keer bekeken
-
- 03-DSC_0692.JPG (123.96 KiB) 2890 keer bekeken
-
- 04-DSC_0694.JPG (91.52 KiB) 2890 keer bekeken
-
- 05-DSC_0695.JPG (102.13 KiB) 2890 keer bekeken
-
- 06-DSC_0696.JPG (104.75 KiB) 2890 keer bekeken