Dit even terzijde

van: www.kustvaartforum.com
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Dit even terzijde

Bericht door Jan Stolp »

Toevallig kwam ik er net achter dat op 30 December 2004 dit forum werd in zijn huidige vorm werd gestart.
Een felicitatie waard voor allen die ,veelal achter de schermen,dit mogelijk hebben gemaakt.
De beheerders,moderatoren en allen die bijdrages hebben gemaakt!!!

Dank hiervoor :D

Groeten
Jan
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Dit even terzijde.

Bericht door Evert Sikkema »

Ik probeer zo weinig mogelijk naar de reclame te kijken op TV, want dan wordt er een aanslag gedaan op je heldere verstand.
Je moet namelijk van zorgverzekeraar wisselen want de ene vergoedt wel de tandartskosten van je hoektanden en de andere weer juist van verstandskiezen. Energievoorziening kan voordeliger, een telefoonabonnement met zoveel minuten zus of zo voor slechts € 29 in de maand, je bent een dief van je zelf als je niet een andere auto least met slechts een bijtelling van 14% (dat voor mij trouwens abracadabra is) voor € 193,- in de maand.
Je moet je autoverzekering oversluiten volgens die gekken die in een bibliotheek komen binnen scheuren, want dat lever € 23, - voordeel per JAAR op, zonnepanelen op het dak zou ook eigenlijk moeten. Als iedereen straks van die lelijke dingen op zijn dak heeft zal er wel weer wat anders komen, aardwarmte of zo, eigen winning van aardgas of drinkwater of draadloze stroom of nog iets gekkers.
Je poep opslaan in een silo in de tuin en zo biogas produceren enz. enz. enz.
En dan nog steeds die marktwerking omdat dat zo fijn is voor de consument. Marktwerking in het openbaar vervoer bijvoorbeeld.
Ik wil alleen maar van A naar B en ik wil niet onderweg 10 keer uit- en inchecken omdat het ondertussen weer en ander bus of treinmaatschappij is geworden.
Ik wil helemaal niet kiezen wie mijn (nog weinige) brieven bezorgd. Ik wil helemaal niets kiezen, alleen dingen die ik mooi vind.
En als ik wel kies dan doe ik soms maar wat.
Wat te zeggen van die Senseo pads. Bij ons staan 3 aanbiedingen in de kast, een zak met 36 van die dingen gekocht bij de supermarkt om de hoek, een zak met 48 pads bij de supermarkt in het centrum en een zak met 54 pads in een altijd voordelige drogisterij.
En je TV of wasmachine moet je in een bepaalde winkel kopen omdat je toch niet gek bent? Een ander heeft lage prijzen en hoge service en zo kan ik nog wel een bladzijde doorschrijven, maar dat doe ik niet, want ik moet ondertussen al weer nieuwe keuzes maken, ga ik naar het Kustvaartforum of naar het Binnenvaartforum.
Nee, ik ga eerst thee drinken, want bij die koffiepads moet ik eerst nog even met de rekenmachine aan de slag welke kop senseokoffie het voordeligst is, die uit die zak van 54, 48 of 36 stuks.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: Dit even terzijde.

Bericht door Harrie »

Afbeelding

Voor Evert...
No woman no cry.
Afbeelding
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Dit even terzijde.

Bericht door Fluks »

Evert,blijf lachen om al die kolder.Als ik alles moet geloven zou ik toch op latere leeftijd nog schatrijk kunnen worden.Alleen al zou ik door te besparen veel geld van van ENECO kunnen terug krijgen i.p.v.van te betalen.Dit geld gaat dan weer weg aan het energie-label,omdat door de overheid bepaald is,dat mijn appartement uit 1950 is en er geen enkele verbetering is aangebracht.Het gebouw is echter uit 1965.De realiteit is,dat ik € 12.000 heb uitgelegd aan dubbele beglazing(maar dat moet 3 dubbel zijn).Bovendien hebben we collectief pas € 150.000. uitgegeven aan de meest moderne kachels en isolatie van verwarmingsleidingen.Al met al hebben we het geluk,dat de overheid,(wie is dat?) steekproeven wilt doen in enige woningen,om de verbeteringen te controleren.Dit alles a raison van 69 x € 150.Als het niet zo tragisch was zou men zich bijna door lachen en er een eind zou komen aan,mijn vroeger,veel belovende leven.
Groeten,Arie.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Dit even terzijde.

Bericht door Roy »

Een mens vraagt zich wel eens af: wie of wat is nog te vertrouwen.
De Overheid beslist niet. Het is het meest hebberige jongetje van de klas. Er wordt altijd gezocht naar een manier om nog meer binnen te halen en wat de consequenties voor de burger zijn doet totaal niet ter zake.
En dan de aanbiedingen van de diverse bedrijven en instellingen. De een liegt nog harder dan de ander en de z.g. kleine lettertjes worden al kleiner en venijniger.
Om een folder van de eerste de beste supermarkt goed te kunnen lezen, ( er dus je voordeel mee te kunnen doen ), heb je wel hogere wiskunde voor nodig. Als je niet voldoende prijsbewust bent wordt je al belazerd als je de winkel alleen al binnen stapt.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan, zelfs tot op het persoonlijke vlak aan toe. Volkomen onverwacht en het liefst nergens op slaand worden er pogingen gedaan om je onderuit te schoffelen of publiekelijk voor joker te zetten.
Helaas, ik spreek uit ervaring...............
Af en toe vraag je je wel eens af in wat voor wereld we leven en ben je blij dat je 66 bent en geen 18 meer. Dan moet je je n.l. nog zo lang blootstellen aan al dat achterlijke gedoe !.

Hè, hè, dat lucht even op. :!: 8) :idea: :lol:

m.v.g., Roy
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Dit even terzijde.

Bericht door joop 1 »

roy het word toch alleen maar leuker wij gaan er dit jaar toch weer op voor uit als je die mooie praatjes moet geloven nou heb ik alleen niet maar als 5e klas lagere school gehad maar alles op een rijtje gaan wij er volgen mij behoorlijk op achteruit gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Dit even terzijde.

Bericht door Theo Horsten »

Roy, alweer enige tijd geleden schreef:Een mens vraagt zich wel eens af: wie of wat is nog te vertrouwen
Vanmorgen kreeg ik de volgende mail. Op de nu met geel gemarkeerde plaatsen stond de naam van een bekend forumlid. Zij mailadres klopt met het adres dat ik van hem heb en als ik de eigenschappen en de bron van het bericht bekijk, ziet alles er heel normaal uit. Bij andere oplichtersberichten kom je daar gewoonlijk vreemde namen van vreemde servers tegen, maar in dit geval niet.
Ik trap hier uiteraard niet in, maar het blijft gevaarlijk, dus vandaar deze melding hier. Ik heb het lid wiens naam en mailadres hier wordt misbruikt, gevraagd om even te bevestigen dat het niet van hem afkomstig is.

Afbeelding
ko van dixhoorn
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2009 13:02
Locatie: Terneuzen

Re: Dit even terzijde.

Bericht door ko van dixhoorn »

Inderdaad Theo
Ik heb deze mail ook ontvangen en heb daar me twijfels bij
Grt Ko
velasquez

Re: Dit even terzijde.

Bericht door velasquez »

U heeft deze mail geopend en dat brengt al risico`s met zich mee.
Heeft u inlog gegevens en of wachtwoorden op u computer staan dan zijn die mogelijk gelezen en verzonden.
Dit soort mails wordt geregeld in diverse tv programma`s gewaarschuwd en zijn van een Nigeriaanse bende.

gr.BB
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Dit even terzijde.

Bericht door Theo Horsten »

Uiteraard open ik die mail. Die is afkomstig van iemand die ik ken. Er zitten geen bijlagen bij en geen links waar je op moet klikken, dus ook dat geeft geen reden tot argwaan. Het zal allemaal wel loslopen. Waar het mij om gaat, is het feit dat een gmailaccount klaarblijkelijk vrij gemakkelijk gehackt kan worden. Dit bericht is namelijk werkelijk afkomstig van zijn gmailaccount. Dat bewijzen de eigenschappen en de bron van het bericht. Dat is altijd het eerste dat ik doe bij een verdacht bericht waar ik toch iets meer van wil weten: niet openen, maar de eigenschappen en de bron bekijken. Dan kom jer gewoonlijk vreemde servers in verre landen tegen, maar in dit geval niet; dit bericht komt werkelijk van die afzender zonder dat hij daar ook maar een vermoeden van heeft of iets aan kan doen en dat is zorgelijk.
Plaats reactie