Welke haven?

van: www.kustvaartforum.com
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Re: Welke haven?

Bericht door jaap Termes »

Ben,
Het oude Lubeck aan de Trave

Groet,

Jaap
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Welke haven?

Bericht door Ben »

Nog niet de goede haven, een tip: de afstanden die de schepen met deze lading vanuit de gezochte haven aflegden was niet zo lang.
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Re: Welke haven?

Bericht door jaap Termes »

BEn.

DE geest is niet helder,

Szszcehin dan maar.

groet
Jaap
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Welke haven?

Bericht door Roy »

Ik denk dat Jaap nu toch een hint gegeven heeft.
Ik heb het natuurlijk niet herkend maar het zou Geestemunde kunnen zijn.

m.v.g., Roy
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Welke haven?

Bericht door Ben »

Moeilijker dan ik dacht :arrow: tip :arrow: een Nederlandse reder werd tegen wil en dank ook Deense reder :arrow: vee.
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Re: Welke haven?

Bericht door jaap Termes »

Roy,

Nee , joh, Ik heb een paar dagen in bed gelegen dan ben je toch niet meer helder genoeg.

Ik ben nog aan het zoeken.

Het zal wel een klein haventje zijn , maar die kerk
gerard48
Berichten: 208
Lid geworden op: 21 jul 2010 09:26
Locatie: Assen

Re: Welke haven?

Bericht door gerard48 »

Ik ga maar eens voor Schleswig (D)

groeten
Gerard F.H. van de Runstraat
Assen

Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Welke haven?

Bericht door k-k »

Gerard, Had heel Schleswig al afgezocht op contouren van kerken. Ergens had ik het idee, die kerk in het echt te hebben gezien. En zowaar gevonden in Sonderborg, Denemarken waar we in 2012 met vakantie waren. Nu eens kijken of ik daar nog een plaatje van heb. Was even zoeken, maar gelukkig gevonden. Op de dag dat we de foto namen was het op de kop af 18 jaar geleden dat we daar met de zeilboot op weg van Finland naar Nederland passeerden.Gr. Klaas. PS Ben bedankt voor het extra licht. Even later zaten we in een dikke onweersbui.

Afbeelding
edit moderator: de foto van Klaas lichter gemaakt.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Welke haven?

Bericht door Evert Sikkema »

Sønderborg.jpg
Sønderborg.jpg (369.62 KiB) 1786 keer bekeken
Ja, Klaas, ik heb ook al diverse keren naar een foto van Sønderborg gekeken. De kerk lijkt er op, maar is toch net iets anders lijkt mij.
Ruim 30 jaar geleden waren wij o.a. op Als met vakantie en zijn toen diverse keren in Sønderborg aan de haven geweest, maar ik herinner mij een haven (tenminste waar wij waren) met een muur er langs van zo'n 1.50 meter hoog met een soortement dakpannen er op. Maar misschien was dat ook wel net buiten het centrum van de stad.
Maar goed, misschien is het toch deze haven waar toentertijd (ik meen) dagelijks Duitse boten naar toe voeren met passagiers die dan onderweg belastingvrij sigaretten en drank konden kopen.
Wij staan hier naar zo'n boot te kijken.
1982 (035).jpg
1982 (035).jpg (664.34 KiB) 1786 keer bekeken
groeten
Evert
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Welke haven?

Bericht door k-k »

Evert, Je hebt gelijk dat de toren er iets anders uitziet. De "bijtorentjes" bij de grote toren zijn weg. Maar gelukkig heb ik nog een paar foto's van de kade. Op onderstaande foto zie je het huis met de 3 ramen bovenin helemaal rechts. Op jouw foto toevallig ook het meest rechtse huis. Op het oude plaatje net links naast de schoorsteen van de boot.
De twee huisjes er links naast zijn ook oud, maar het 3e huis is verbouwd. Links ernaast is ook nog oud. Hoop dat dit je kan overtuigen.
In het huis met de bank ervoor hebben we lekker zitten eten. Mag graag met vakantie in Denemarken vertoeven. Gr. Klaas.

Afbeelding

Afbeelding
lunch te Sonderborg
Plaats reactie