Welke haven?

van: www.kustvaartforum.com
georgevan
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 nov 2011 07:23

Re: Welke haven?

Bericht door georgevan »

IMG_0551.JPG
IMG_0551.JPG (227.12 KiB) 1281 keer bekeken
Enige maanden terug had ik een klein meningsverschil met Katwijkse kapitein, waar ik in 1967-'68 twee jaar mee gevaren heb, met zeer veel plezier.
Dit dispuut is niet verwonderlijk, omdat wij jaartje ouder worden, en ons beider software aan slijtge onderhevig is... 😉

Echter, zoals ik uit mijn tijd op de vaart me goed herinner, mag je een kapitein nooit tegenspreken, en geeft deze functie de goede man het recht, altijd gelijk te hebben.... 😥

Omdat wij beiden gepensioneerd zijn, durfde ik deze keer mijn ex-kapitein wel te verbeteren, zonder het risico te lopen, dat mijn bier op rantsoen gezet gaat worden... 🍻🍻

Kapitein Jaap ging gelijk het bewijs voor zijn recht halen. Hij koppelde zijn caravan aan, en reed naar betreffende streek, om met foto's aan te tonen, dat één van ons beiden gelijk had....!

Omdat ik me niet precies meer herinner, wie van ons in eerste instantie wat heeft verklaard, kan ik ook niet zeggen, wie het bij het juiste eind heeft...🤔🤔🤔

Deze foto hoort volgens mij echt thuis in deze topic..... Welk haventje wordt hier afgebeeld...?
Ik hoop wel, dat het goed afgedrukt wordt...
Vr.gr. George
Roy
Berichten: 4741
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Welke haven?

Bericht door Roy »

Floro, Noorwegen ?.

m.v.g., Roy
georgevan
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 nov 2011 07:23

Re: Welke haven?

Bericht door georgevan »

@Roy : Dat plaatsje kan ik niet. Neen dus....
Je bent overigens al vroeg wakker op de zondag... gr. George
Roy
Berichten: 4741
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Welke haven?

Bericht door Roy »

Goede middag George,

Floro ligt boven Bergen in Noorwegen.
Ja, vroeg er uit............ Niet dat ik inmiddels onzindelijk ben, maar ik verrekte van de kramp in m'n onderbeen................. :(
Tja, we zijn geen showroommodel van 18 jaartje meer............... :idea: :roll:

m.v.g., Roy
georgevan
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 nov 2011 07:23

Re: Welke haven?

Bericht door georgevan »

@ Roy : die ilussie heb ik nooit gehad, zelfs niet op de leeftijd, die jij noemt.... 😉
En eens goed lelijk, dan helpt er geen brave moedertje meer aan... 👺
Die kramp heb ik echter achter mijn middelste been.... 5 keer per nacht, ongeveer... 😏
We moeten overigens niet te ver "off topic" raken....
Want als een van de moderatoren met verkeerde been uit bed is gestapt, zwaait er wat... 😤 gr. George
p.arendz
Berichten: 1124
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Welke haven?

Bericht door p.arendz »

Westkust Engeland, George?
georgevan
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 nov 2011 07:23

Re: Welke haven?

Bericht door georgevan »

@ p.arendz en Roy : Het haventje heette : Requejada, in de buurt van Torrelaviega , ten westen van Gijon, Spanje.
Daar werd toendertijd pyriet geladen, maar ziet er nu ongebruikt uit. De laadpijp zie je nog, links op de foto.

Ik kan met google dit plaatsje niet meer vinden, dus kan met de pyriet vaart ook het haventje verdwenen zijn.
De kapitein vertelde nog wel, dat verder naar binnenland een nieuwe fabriek gebouwd was.
Misschien ook verkeerd gespeld, ik zal er nog eens naar vragen.

Ik heb daar als herinnering een kroegje dicht aan de kade, dat vol hing met voetbal foto's.
O.a. van Real Madrid, dat diezelfde week een Europa Cup wedstrijd zou spelen tegen Ajax.
Omdat wij aan boord ook voetbal fans waren, was dat dankbaar gespreksonderwerp.
Vooral, toen de eigenaar wees op diverse foto's van een jeugdspeler, die zijn zoon bleek te zijn, en die juist op 16 jarige leeftijd een contract had gekregen bij Gijon, en daar was de man erg trots op....
Alweer 50 jaar terug...Waar blijft de tijd...? Hartelijke groet, George
p.arendz
Berichten: 1124
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Welke haven?

Bericht door p.arendz »

Moi George,
Het was wel degelijk Requejada. Die gebouwen zijn op een satellietfoto ook nog te zien.
& wat langer geleden zag het er zo uit.
Hartelijke groet,
---Peter.
La_Requejada_Ría_de_San_Martín_Hinojedo_Asturias.jpg
La_Requejada_Ría_de_San_Martín_Hinojedo_Asturias.jpg (96.6 KiB) 1365 keer bekeken
Schermafbeelding 2017-06-13 om 07.49.06.png
Schermafbeelding 2017-06-13 om 07.49.06.png (395.4 KiB) 1365 keer bekeken
georgevan
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 nov 2011 07:23

Re: Welke haven?

Bericht door georgevan »

@ p.arendz : Hallo Peter, bedankt voor die aanvullende informatie. Dat had je snel opgetrommeld.
Ik heb zelf op het iPad lopen zoeken, in diverse atlassen, en zelfs in oude Browns almanak, maar vond dus niets.

Wel ging ik er van uit, dat bewuste kapitein mij nog nadere info zou geven. -Maar jij bent hem voor... Ook al zo vroeg op de ochtend...???

Ochtendstond, en goud in de mond...? :D
Houwen zo, want hier regent het pijpestelen..., -al bederft dat het humeur niet... Want nu kan de vrouw niet van me verwachten, dat ik buiten de matten ga kloppen... :wink:
Prettige dag verder, vr.gr. George

PS. Wanneer heb jij die eerste foto genomen...??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Welke haven?

Bericht door Ben »

Onderstaande scans komen uit het scheepsdagboek van de kustvaarder Pascholl, alle namen van havens zijn leesbaar maar de haven
Ilanelly kan ik niet lezen/vinden. Iemand een idee?

scheepsdagboek pascholl 1943.jpg
scheepsdagboek pascholl 1943.jpg (96.31 KiB) 1827 keer bekeken
scheepsdagboek pascholl.jpg
scheepsdagboek pascholl.jpg (76.51 KiB) 1827 keer bekeken
Plaats reactie