Wie herkent dit schip?

van: www.kustvaartforum.com
Roland
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 dec 2017 13:47

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Roland »

Hi all,

I have been wondering for years what is the name of the ship of the attached coaster lines plan, any clue ?

Roland
Bijlagen
Unknown motor coaster.jpg
Unknown motor coaster.jpg (80.59 KiB) 2146 keer bekeken
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door p.arendz »

Think you're right Leslie! They didn't know anything about the photo apart from the obvious location.
Thanks,
---Peter.
Bert-V
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2017 17:14

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Bert-V »

Neil schreef: 20 nov 2011 22:00 Hello Ben

Looks to me very similar to the SVENDBORGSUND (IMO no. 6421921) which I photo'd in Birkenhead on May 30th 1976, but whereas there are many similarities, there are also some differences.

Built at Frederikshavn in 1964 as Ebba Victor, she became Svendborgsund in 1974, then Nettelil in 1977 and reverted to Ebba Victor in 1979. According to Miramar she was also converted in the same year to a "training ship". Possibly the differences in appearance came about as a result of this conversion.

Afbeelding

Hope this helps towards answering your question,

Best Regards, Neil
Hallo,

Van het bovenstaande schip - de "Ebba Victor" - ben ik aan het proberen deze - via een ooit eerder verkregen bouwpakket van de Mercantic - op schaal na te bouwen.

Op het Modelbouwforum hou ik hiervan een bouwverslagje bij waarin, voor de mogelijk geïnteresseerde, ook wat meer van de voortgang te zien en te lezen is:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/bo ... ic.254394/

Via Google heb ik al een groot gedeelte van haar geschiedenis terug kunnen vinden en zo weet ik o.a. dat het schip een aantal jaren dienst heeft gedaan als opleidingsschip voor de Zweedse Stad Härnösand.
Ik heb er voor gekozen om de Ebba Victor in deze uitvoering van opleidingsschip na- en verder af te willen bouwen.

Afbeelding

In deze uitvoering had het schip op het (bakboord)hoofddek o.a. een paar vrij grote davits of lanceer inrichting staan. Deze waren vrijwel zeker bedoeld voor een sloep of ander reddingvaartuig en om daarmee veiligheidsacties te trainen.
Op Google heb ik al redelijk wat foto's gevonden maar tot op heden laat nog niet één foto zien wat voor soort of model boot er op dat dek of in die davits hoort te hangen.

Wie weet waar ik deze foto's of verdere informatie nog zou kunnen vinden? Misschien een linkje naar een Scandinavisch Kustvaartforum, of iemand met nog een privé mapje o.i.d.?
Alle informatie over dit schip is van harte welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Groet en alvast hartelijk bedankt, Bert

================================================================================================================================================================================================================================================================

Goedemorgen, middag, avond (of nacht?) beste forumleden,

Inmiddels is het al weer even geleden dat ik hier op dit forum bovenstaande oproep deed met een aantal vragen over het Zweedse opleidingsschip Ebba Victor.
Dit schip ben ik dus in de schaal 1:50 aan het nabouwen.
Gelukkig kreeg ik na mijn oproep een aantal reacties waar ik echt iets mee kon en nog steeds zeer dankbaar voor ben!
Aansluitend heb ik daarna nog wat instanties in o.a. Zweden benaderd waarvan de één totaal niet en de ander juist wel en heel enthousiast reageerde. De laatstgenoemde bezorgde mij wederom een aantal zeer welkome foto's.

Mijn hoofdvraag lag toen vooral bij de sloep en davits van het middendek.
Inmiddels heb ik dat stukje om kunnen zetten naar schaalwaarde en met de onderstaande foto's vond ik het wel zo gepast om jullie hiervan het voorlopige resultaat te laten zien.

Afbeelding
De foto die ik van iemand uit Zweden toegestuurd kreeg.
Hier ligt de Ebba Victor - met sloep - voor een dokbeurt in het Zweedse Gustavsviks Docka (oktober 2006).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog lang niet klaar, maar er begint van lieverlee lijn en vorm in te komen :D


Groet, Bert
Roland
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 dec 2017 13:47

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Roland »

Hi Bert,

I think I have detailed photos of that ship taken by a friend of mine while she was detained in BREST, I will have a look at the folder and revert to you soon.

Roland
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door maarpol »

Groeten Martin

Roest rust nooit.
Roland
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 dec 2017 13:47

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Roland »

Hi Bert,

Have a look at you mail box, trust you will enjoy.

Roland
Bert-V
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2017 17:14

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Bert-V »

Roland schreef: 06 mar 2018 16:51 Hi Bert,

Have a look at you mail box, trust you will enjoy.

Roland
Hi Roland,

I Have see it and i'm verry happy.

Best regards and thanks again for the beautiful photos,
Bert
Bert-V
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2017 17:14

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Bert-V »

maarpol schreef: 06 mar 2018 13:53 https://www.balticshipping.com/vessel/imo/6421921: Ebba Victor
Hoi Martin,

Hartelijk dank voor je linkje.

Groet, Bert
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door maarpol »

Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie