"Golden Oldies" KHV

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Ben »

Kor Heidinga schreef:Ik heb weer enkele negatieven gescand die ik met jullie wil delen
@Kor, mooi dat je deze eigen foto's met ons willen delen.
We hebben er een tijdje op moeten wachten :wink: , maar ik herinner me nog dat jij net als Harry, Leo, Olddutchmate en ondergetekende de scheepsfotograven in en rondom de stad Groningen waren.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Ben »

Keizersgracht - 1946.
Afbeelding
Foto: collectie J.A. Ideler.
George Robinson
Berichten: 1199
Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
Locatie: HULL U.K.
Contacteer:

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door George Robinson »

BOTTENVIKEN 1977 Amels, Makkum (361)

Afbeelding

and as REGULUS

Afbeelding

and as ARPA SUN

Afbeelding
Groeten
George in Hull
George Robinson
Berichten: 1199
Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
Locatie: HULL U.K.
Contacteer:

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door George Robinson »

All photos by Charlie Hill, Goole

BOUNTY 1955 Coops, Sappermeer (207)

Afbeelding

BRINIO 1952 Sander, Delfzijl (192)

Afbeelding

... and as BOEKANIER in the Trent

Afbeelding
Groeten
George in Hull
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Bothniaborg in Groningen, moet 1972 of 1973 geweest zijn.

Afbeelding
Calvijn bij Offeringa...

Afbeelding
Bosco, opleggen in Delfzijl...

Afbeelding
De noordelijke scheepsspotters maakten een reisje naar Rotterdam, de Borax Trader

Afbeelding
Boreas, je ziet hoe lang dat geleden is...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Fluks »

Afbeelding
Maluca Thuishaven Rotterdam ,bouwjaar 1960, 497 brt, 692 dwt,600 pk Industrie
1964 verkocht naar Skaerhamn,Zweden.
Groeten,Arie.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Fluks »

Afbeelding
La Paloma eig. Hampton Springs Inc.,Panama.
499 brt , 1065 dwt , 750 pk Deutz
Ex Marag Sea, Denemarken , ex Lady Vibeke , ex Lady Elizabeth.
Groeten,Arie.
Kor Heidinga
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:51
Locatie: Raalte

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Kor Heidinga »

Vanwege de mooie woorden van Ben een vervolg:

Afbeelding
geen beste foto van de Secunda van Delfzijl op 27 april 1975 bij Sander te Farmsum

Afbeelding
Louise van Groningen op 6 mei 1975 te Groningen

Afbeelding
Harma van Panama op 23 mei 1975 te Groningen

Afbeelding
Ursa Minor van Panama op 28 juli 1975 bij Sander te Farmsum

Afbeelding
Twebro van Zwartsluis op 31 mei 1975 bij Sander te Delfzijl

groeten van Kor
Kor Heidinga
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:51
Locatie: Raalte

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Kor Heidinga »

een vervolg:

Afbeelding
Fivelborg van Delfzijl op 31 mei 1975 te Delfzijl

Afbeelding
Fiducia van Hallevik op 31 mei 1975 te Farmsumerhaven

Afbeelding
Farel van Delfzijl op 29 mei 1975 te Groningen

Afbeelding
Apollonia III van Peiraeus op 1 juli 1975 bij Sander in Farmsum
ex Liesbeth 1975 - Zephyr 1969

Afbeelding
Antarctica van Groningen

groeten van Kor
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door Theo Horsten »

Kor Heidinga schreef:Fivelborg van Delfzijl op 31 mei 1975 te Delfzijl
Is er soms iemand die een mooie foto van de Fivelborg heeft met de mast er nog op? Die mis ik nog in mijn collectie "Schepen waar ik op voer". :wink:
En dat terwijl ik toch heel bijzondere herinneringen aan de Fivelborg heb. :shock:
Daar gebeurde in de korte tijd dat ik er als aflosser op voer van alles en nog wat.
Ben je druk aan het manoeuvreren, heb je plotseling het blinkend gepoetste wieltje van de regulateur in je hand.
We kregen weet ik hoeveel meter verhaaldraad van een binnenschipper in de schroef waardoor we in het Westerdok terechtkwamen.
De hoofdwerktuigkundige was oorspronkelijk horlogemaker en een man die absoluut geen drank kon verdragen en dat ook ruiterlijk toegaf: "Kapitein, verstrekt u mij, zo ik u er al om mocht vragen, vooral geen fles sterke drank. Doet u dat wél, dan drink ik hem achter elkaar leeg met als gevolg dat ik volledig onbekwaam ben en dat geeft natuurlijk geen pas."
Zo praatte die overigens bovenste beste brave kerel.
Om een of andere vreemde reden was de vloer van het stuurhuis te laag - anders kan ik het niet zeggen. Daardoor stond het kompas veel te hoog en moest je op een bankje achter het wiel staan. Voor de kaartentafel gold hetzelfde. De kaarten lagen trouwens beneden en daar stond ook de radiotelefonie.

Kom je op een koude, winderige, regenachtige nog donkere ochtend de Staalhaven uit. Iedereen - nou ja, die anderhalve man en een paardenkop - druk bezig de mast en alle andere spul weer op te zetten. Dit met uitzondering van de hoofdwerktuigkundige die tóch de hand had weten te leggen op... Nou ja, laat maar. :)
Geen VHF. Voordat je de Staalhaven verliet, belde je het "Sluiscommando" dat je eraan kwam. Telefoon 02550-11744.
Vervolgens voer je in de richting van het middelste sluiseiland en kreeg daar dan door een luidspreker te horen naar welke sluis je moest. Als teken dat je het had begrepen, gaf je dan even een korte stoot op de fluit.
Zo ook die donkere, winderige, koude, regenachtige morgen.
In je eentje boven.
Kruip door sluip door onder de bruggen door en het Noordzeekanaal op.
Naar het sluiseiland.
"Fivelborg! Middensluis!"
Korte stoot...
Blijft de fluit hangen!
Maar dat is iets verschrikkelijks, zeg. En wat moet je? Schreeuwen om de hoofdwerktuigkundige om er iets aan te doen, helpt dus niet en door die brullende fluit hoort niemand je geschreeuw trouwens. Aan dek ook niet. Die kijken alleen maar kwaad naar boven.
En dus kun je maar één ding doen: de hele handel op die koude, donkere, winterige, regenachtige morgen gewoon midden op het Noordzeekanaal laten drijven en zelf als de donder naar beneden om de lucht af te zetten en struikelend over je eigen poten weer naar boven.

Those were the days, my friends, op de "Golden Oldies". :)
Plaats reactie