"Golden Oldies" KHV
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV
Silvaplana in het ijs maar ik weet niet of ik goed herrinnert maar een deel jaaren geleeden aan het zoeken geweest en ik dacht dat de resten van dit schip op een strand in de Caribien ligt
- Bijlagen
-
- Silvaplana.jpg (109.6 KiB) 2637 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV
Op 24-06-1985, tijdens de reis van Puerto de Hierro naar La Guairate, te Guaira met ernstige machine schade opgelegd. (Volgens M.N. 10-1988 B. 615 zou het schip verkocht voor de sloop. 2000 Lloyd's vermeldt dat het schip gesloopt zal worden. Staat 06-2006 nog in Lloyd’s met vermelding: Laid-up. (Tijdens de opleg-periode achterschip totaal uitgebrand.)
2010 uitgeschreven LR.
Groeten,
Jan
2010 uitgeschreven LR.
Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: "Golden Oldies" KHV
Zou het de Maasstroom van 1900 zijn.
Groeten
Jan
Groeten
Jan
Re: "Golden Oldies" KHV
Zie voorgaande xx foto geplaatst door @maarpol @Martin
Het bijschrift bij de foto:
Een Nederlandse boot in de Theems nabij de London Bridge (WW I)
(Un bateau hollandais dans la Tamise près du pont de Londres)
Het bijschrift bij de foto:
Een Nederlandse boot in de Theems nabij de London Bridge (WW I)
(Un bateau hollandais dans la Tamise près du pont de Londres)
Grtn @Allen
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV
Dan zou het deze moeten zijn
Bouwjaar: 1900
Categorie: Cargo vessel
Voorstuwing: Steamship
Type: General Cargo
Type Dek: Full scantling
Masten: Two masts
Material Hull: Steel
Dekken: 2
Construction Data
Scheepsbouwer: Rijkee & Co., Rotterdam/Katendrecht, Zuid-Holland, Netherlands
Werfnummer: 96
Launch Date: 1900-10-03
Delivery Date: 1900-11-08
Technical Data
Engine Manufacturer: N.V. Maatschappij Voor Scheeps- & Werktuigbouw Fijenoord, Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands
Motor Type: Steam, Triple Expansion
Number of Cylinders: 3
Power: 1250
Power Unit: IHP (IPK)
Eng. additional info: 20, 33 & 55-36
Speed in knots: 12
Number of screws: 1
Gross Tonnage: 1034.00 Gross tonnage
Net Tonnage: 529.00 Net tonnage
Deadweight: 1219.00 tons deadweight (1016 kg)
Grain: 62000 Cubic Feet
Bale: 56000 Cubic Feet
Length 1: 228.40 Feet (British) ***Unknown***
Beam: 33.90 Feet (British) ***Unknown***
Depth: 14.70 Feet (British) ***Unknown***
Passengers:
1st 2nd 3rd Steerage Deck Total
10 0 0 0 0 10
Ship History Data
Date/Name Ship 1900-11-08 MAASSTROOM
Manager: N.V. Hollandsche Stoomboot Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Eigenaar: N.V. Hollandsche Stoomboot Maatschappij, Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Shareholder:
Homeport / Flag: Amsterdam / Netherlands
Callsign: PJTK
1900-10-04: NRC 04.10.1900: Rotterdam 3 oktober. Heden is met goed gevolg van de werf der scheepsbouwmeesters Rijkeé & Co te Katendrecht te water gelaten het stoomschip MAASSTROOM in aanbouw voor rekening van de Hollandsche Stoomboot Maatschappij te Amsterdam. De afmetingen van het stoomschip, dat bestemd is voor de dienst van Amsterdam op Londen, zijn 228 voet lang, 33 voet breed en 17½ voet diep.Het schip laadt 1300 ton deadweight bij de grootste diepgang, en wordt voorzien van een triple expansie stoommachine van 1300 ipk, die het schip een 12 mijls vaart zal kunnen geven. De machine wordt vervaardigd aan de fabriek Fijenoord alhier.
1927-03-01: Op 01.03.1927 liggende te Amsterdam voorzien van een nieuw brandmerk: 375 Z AMST 1927
1935-02-00: Final Fate:
De MAASSTROOM is in februari 1935 voor sloop verkocht aan van Heyghen Fréres te Gent (België).
Marhisdata
Groet
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: "Golden Oldies" KHV
Kwam op Koopvaardij - vervlogen tijden de DELFBORG ('61) tegen, kwamen herinneringen boven.....
Mijn vader was enige jaren kapitein ('63 - '66?) op haar en ik voer regelmatig mee.
Gegevens:
DELFBORG
Eigenaar E. Wagenborg's Scheepvaart- & Expeditiebedrijf N.V., Delfzijl
Gebouwd C. Amels & Zn., Makkum / 255
Bouwjaar 2.1961,
Roepletters: PDRE IMO nr. 5087986,
Grt 397, Nrt 229, Dwt 521
LxBxH 48.55 (46,01) x 7.95 x 3.23 (2,99) meter
Vermogen 220 pk (BRONS 4ED), snelheid 8.5 knoop
24 december 1972 verkocht, herdoopt MANTA eigenaar T.J. de Boer, Delfzijl
15 december 1975 verkocht, herdoopt CALVIJN eigenaar R. van Urk, Groningen
24 juni 1977 verkocht Panama, herdoopt Ank van Y. Holzman, Panama / Libra Shipping B.V.
1981 / Freetrade
1990 / Maya
1991 / Misty
1991 / Pirana
1993: bij stranding zwaar beschadigd
1993 / Miss Beholden
1995 / Carmencita
2002 geen vermelding meer in het Lloyd’s Register, bestaan twijfelachtig
Mijn vader was enige jaren kapitein ('63 - '66?) op haar en ik voer regelmatig mee.
Gegevens:
DELFBORG
Eigenaar E. Wagenborg's Scheepvaart- & Expeditiebedrijf N.V., Delfzijl
Gebouwd C. Amels & Zn., Makkum / 255
Bouwjaar 2.1961,
Roepletters: PDRE IMO nr. 5087986,
Grt 397, Nrt 229, Dwt 521
LxBxH 48.55 (46,01) x 7.95 x 3.23 (2,99) meter
Vermogen 220 pk (BRONS 4ED), snelheid 8.5 knoop
24 december 1972 verkocht, herdoopt MANTA eigenaar T.J. de Boer, Delfzijl
15 december 1975 verkocht, herdoopt CALVIJN eigenaar R. van Urk, Groningen
24 juni 1977 verkocht Panama, herdoopt Ank van Y. Holzman, Panama / Libra Shipping B.V.
1981 / Freetrade
1990 / Maya
1991 / Misty
1991 / Pirana
1993: bij stranding zwaar beschadigd
1993 / Miss Beholden
1995 / Carmencita
2002 geen vermelding meer in het Lloyd’s Register, bestaan twijfelachtig
Re: "Golden Oldies" KHV
Foto's DELFBORG
- Bijlagen
-
- delfborg-1961.jpg (124.17 KiB) 2098 keer bekeken
-
- SHDelfborg63.jpg (68.88 KiB) 2098 keer bekeken