Nog ff terug naar de Procyon,
Heb nog een blaadje van Conoship met daarin de Procyon.
Omdat ik destijds voor Moerman heb gevaren had m'n vader het blad voor me bewaard.
Later heb ik nog ongeveer een jaar op de Procyon gevaren toen was ze reeds verlengd.
mvg Henk
"Golden Oldies" KHV
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV.
Elise
geb. bij Lucas Melchior Scheepswerf, te Hoogezand in 1909 voor Kapt. Johann von Ahn uit Abbenfleth.
afm. 30x5,09. 185 Tn.
In 1929 uitgerust met een 29 PK diesel. Nog later werd er een 95 PK. MD 36 MAK motor geplaatst.
uit: MAK Toplanterne, februari 1982
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: "Golden Oldies" KHV.
De Njord, rederij Erven Wering te Norg, thuishaven Groningen, kantoor Kamps.
Ik was er 2e wtk op dit mooie schip met mooie reizen, van 06/08/1964 tot 08/06/1965.
We maakten 4-weekse rondreizen Londen ( Op de rivier, Poplar Wharf, onder de stoomkraantjes, daar kwam een stoker 2 uur voor werkbegin stoomdruk maken ). Daar een volle lading eruit en weer een volle erin, Spaans charter, en dan de hele Spaanse en Portugese kust rond, inclusief de Balearen, met stukgoed en fruit.
Als 1e wtk hadden we Herrebout uit Rotterdam, een prima man.
Hij werd afgelost door de Hr. Vader.
Hem maakte ik 1 reis mee, daarna ging ik 1 reis om persoonlijke redenen met verlof.
Tijdens dat verlof gebeurde het onderstaande.
De uitgebrandde hutten en gang zijn pas bij de volgende werfbeurt gerepareerd.
De Hr Wening had het schip naar eigen idee laten bouwen, een mooie shelterdecker.
Ging je bij de kapitein door de buitendeur naar binnen, dan had je links in de hal een trap naar beneden. Daar waren 2 ruime extra hutten waar de 1e en ik verder ons verblijf hadden.
Dagelijks gingen we door de uitgebrandde gang naar de machinekamer.
Volgens horen zeggen aan boord heeft het gesmeuld en gerookt tot de brandweer van Barcelona de poort van de hut insloeg en er zuurstof bij kwam. Toen ontstond een uitslaande brand.
Groet--Zout.
Ik was er 2e wtk op dit mooie schip met mooie reizen, van 06/08/1964 tot 08/06/1965.
We maakten 4-weekse rondreizen Londen ( Op de rivier, Poplar Wharf, onder de stoomkraantjes, daar kwam een stoker 2 uur voor werkbegin stoomdruk maken ). Daar een volle lading eruit en weer een volle erin, Spaans charter, en dan de hele Spaanse en Portugese kust rond, inclusief de Balearen, met stukgoed en fruit.
Als 1e wtk hadden we Herrebout uit Rotterdam, een prima man.
Hij werd afgelost door de Hr. Vader.
Hem maakte ik 1 reis mee, daarna ging ik 1 reis om persoonlijke redenen met verlof.
Tijdens dat verlof gebeurde het onderstaande.
De uitgebrandde hutten en gang zijn pas bij de volgende werfbeurt gerepareerd.
De Hr Wening had het schip naar eigen idee laten bouwen, een mooie shelterdecker.
Ging je bij de kapitein door de buitendeur naar binnen, dan had je links in de hal een trap naar beneden. Daar waren 2 ruime extra hutten waar de 1e en ik verder ons verblijf hadden.
Dagelijks gingen we door de uitgebrandde gang naar de machinekamer.
Volgens horen zeggen aan boord heeft het gesmeuld en gerookt tot de brandweer van Barcelona de poort van de hut insloeg en er zuurstof bij kwam. Toen ontstond een uitslaande brand.
Groet--Zout.
Re: "Golden Oldies" KHV.
De Ceresio is een kuster, die haar leven begon als trawler en beëindigde als hulk. Haar levensloop van 74 jaren volgens Miramar:Fluks schreef: ..foto.. Ceresio.
IDNo: 5067481 Year: 1915 Name: JELLICOE Type: Trawler Flag: GBR Tons: 338 LPP: 42.8 Country of build: GBR Beam: 7.7 Builder: Cook, Welton & Gemmell, Beverley
Subsequent History:[1948 cv to cargo ship] - 15 RUCHCOE - 19 JELLICOE - 19 CERESIO - 76 KELVIN AND CLYDE Disposal Data: hulked Port of Spain 31.10.83, broken up 1989.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV.
Ja, dat had ik gisteravond ook al bekeken.De Ceresio is een kuster, die haar leven begon als trawler ... 1948 cv to cargo ship
Wat ik het meest frappante vind, dat is dat ze pas na 33 jaar werd omgebouwd tot vrachtschip!
Maar al met al heeft ze toch maar mooi krap 70 jaar een werkzaam leven geleid.
Zout, jij zorgt na 45 jaar ook nog voor een verrassing.Hij werd afgelost door de Hr. Vader
Die machinist Vader heb ik een poosje een boord gehad op een 500-tonner van Wagenborg, ik meen op de Scheldeborg.
Nooit geweten dat hij op die manier aan zijn eind is gekomen.
Re: "Golden Oldies" KHV.
Theo,
Hij kwam uit een van de Drecht-steden, en niet Dordrecht, dus Zwijndrecht of Papendrecht.
Ik was bij aanmonsteren 19 jaar oud, hij mogelijk het dubbele.
Groet--Zout.
Hij kwam uit een van de Drecht-steden, en niet Dordrecht, dus Zwijndrecht of Papendrecht.
Ik was bij aanmonsteren 19 jaar oud, hij mogelijk het dubbele.
Groet--Zout.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV.
Nu je het zegt: ja. Uit Zwijndrecht.