Misschien is het tijd om weer eens een paar oude schoenendozen over de kop te halen. Wie weet wat daaruit naar boven komt...
Alvast een begin.
gr. Harry
De Wilhelmina van Tonnis Smid, in 1948 in Charlestown.
Unitas, Van Bruggen.
nog niet zo'n oude foto, de Vesta van Klaas Beck, in 1978 op de werf in Delfzijl gefotografeerd.
"Golden Oldies" KHV
"Golden Oldies" KHV
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Hier nog een fraai jacht...
CONFID
IMO nr. 5044609
Gebouwd in 1931 bij G.J. van der Werf - Hoogezand (--)
BRT = 249 DWT = 330 Loa x br. x holte = 39,22 x 6,95 x 2,75
4T 3 cil. App.Brons (240x360) 150 rpk bij 8 knopen.
Te water als GIER.(NTMD)
In 1933 KALBA (PFGP), H.Bakker.
In 1935 CONFID (PDLF), H.Kajuiter.
In 1937 nieuwe motor: 2TE 4 cil. App.Brons (240x360) 195 rpk bij 9 knopen.
In WO II in geallieerde dienst.
In 1952 COMBINATIE (PDLD).
In 1953 METRANS (PFZA).
In 1955 MARIE LOUISE (PFUT), Vorstenberg-Delfzijl.
In 1957 naar Duitsland als BINA.
In 1966 PETER WILFRIED.
In 1972 in Hamburg gesloopt.
CONFID
IMO nr. 5044609
Gebouwd in 1931 bij G.J. van der Werf - Hoogezand (--)
BRT = 249 DWT = 330 Loa x br. x holte = 39,22 x 6,95 x 2,75
4T 3 cil. App.Brons (240x360) 150 rpk bij 8 knopen.
Te water als GIER.(NTMD)
In 1933 KALBA (PFGP), H.Bakker.
In 1935 CONFID (PDLF), H.Kajuiter.
In 1937 nieuwe motor: 2TE 4 cil. App.Brons (240x360) 195 rpk bij 9 knopen.
In WO II in geallieerde dienst.
In 1952 COMBINATIE (PDLD).
In 1953 METRANS (PFZA).
In 1955 MARIE LOUISE (PFUT), Vorstenberg-Delfzijl.
In 1957 naar Duitsland als BINA.
In 1966 PETER WILFRIED.
In 1972 in Hamburg gesloopt.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
- Locatie: Noord-Griekenland
- Contacteer:
Mooi plaatje van de Corsica, Douwe. Dat brengt mij op de volgende vraag. Onderstaande foto is ook de Corsica en wat mij daar biij opvalt is die enorm hoge boeiing, of verschansing , hoe je het maar noemen wilt. Alles wel mooi in proporties tot de rest van het schip. Maar als je nu de door mij geplaatste foto ziet dan valt pas op hoe hoog die verschansing is. Het lijkt wel of er een plateau achter de bolders zit om op te staan. Zo te zien had dat dek rustig wat hoger gekund en had je meer het idee van een 'bak'. Zou dit zo geconstrueerd zijn om de meting zo klein mogelijk te houden? Wie weet daar meer van?
gr. Harry
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."