"Golden Oldies" KHV

van: www.kustvaartforum.com
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

En één van die schepen ........., maar dat weet Harry denk ik ook wel! Gr. Klaas.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door Wrijfhout »

p.arendz schreef: 07 jan 2018 20:35 IMO 5387764. Gebouwd als Weser in 1960.
Waar zijn de foto's genomen, Harry?
Hartelijke groet,
---Peter.
Was tussen Paddepoel en de spoorbrug bij Groningen,

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door Wrijfhout »

k-k schreef: 07 jan 2018 22:57 En éěn van die schepen ........., maar dat weet Harry denk ik ook wel! Gr. Klaas.
Je spreekt in raadselen, van jou weet ik het wel Klaas, maar niet van Roy.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door p.arendz »

Ja, Paddepoelsterbrug - vroege vogel :wink: Zelf ook genoeg langsgekomen op fiets.
MVG,
---Peter.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

Harry, Om het raadsel op te lossen. Op je eerste foto herkende ik wel de palen aan de kant, maar wist ze nog geen plek te geven. Op de tweede foto zag ik het brugwachtershuis van de Paddepoelsterbrug en moest gelijk denken aan het voorval dat één van mijn "Hazencollega's" die brug eruit voer. Meen me te herinneren dat het de "Apollo" overkwam. De brug heeft toen voor reparatie een hele tijd bij de Oostersluis op de kant gelegen. Achter het clubhuis van de roeivereniging. Tijdens de afwezigheid van de brug werden de lichten wel bediend, maar er staat me bij dat er toen ook een aanvaring is geweest. Op een of andere manier waren de lichten op groen blijven staan. Allemaal te ver weggezakt om een duidelijk plaatje op te roepen. Heb op het internet gezocht naar deze voorvallen, maar (nog) niets kunnen vinden. Wel gevonden dat de Paddepoelsterbrug al 75 jaar oud is, maar dat is een fabel. De oude brug met ponton onder het opengaande deel is (denk ik) eind 90-er jaren of begin deze eeuw al vervangen door een nieuw exemplaar zonder ponton. Roy kwam daar in de tijd dat hij bij De Haas voer ook wel langs, maar dat moet na 1972 zijn geweest. Van wanneer zijn jouw foto's eigenlijk Harry? Gr. Klaas.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door Wrijfhout »

Die foto's zijn vermoedelijk eind jaren zeventig gemaakt Klaas.
Groningen Paddepoel 01.jpg
Groningen Paddepoel 01.jpg (155.67 KiB) 1271 keer bekeken
Paddepoel voor de 2e wereldoorlog, het kanaal was nog maar een paar jaar in gebruik.

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door p.arendz »

Ik ben ook nog wel mensen tegengekomen die spraken van het nieuwe kanaal
Maar jouw eigen foto's moeten 's morgens vroeg zijn gemaakt, Harry.
MVG,
---Peter.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

Nije kanaal, hadden we het altijd over. Volgens mij is het plaatje rond de middag genomen Peter. De scheepjes liggen met de kop noar Stad, dus in Oostelijke richting. En de schaduw van het roer en helmstok zie je op het achterschip. 's Ochtends zou je recht in de zon kijken. Of zie ik iets over het hoofd. En bedankt voor de jaartallen Harry! Gr. Klaas.
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door p.arendz »

Ik bedoelde Harry's eigen kleurenfoto's Klaas! Voor die zwartwit was hij nog te jong denk ik :wink:
MVG,
---Peter.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

Helemaal gelijk. Peter! Volgens mij zijn Harry zijn foto's ook in zwart-wit, maar dat is maar bijzaak. Zoals altijd van Harry, mooie ploatjes. Gr. Klaas.
Zal hem destijds wat rolletjes hebben gekost. En de energie om te ontwikkelen en af te drukken. Maar je was jong en wilde wat. Gr. Klaas.
Plaats reactie