Nieuw(s) van de werven

van: www.kustvaartforum.com
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Bert »

Afbeelding

Afbeelding

De "EXEBORG" werd vanmorgen uitgebracht door werf Kon Niestern Sander te Delfzijl, naar de Wagenborg terminal buitenhaven.

Bert.Romeling.
Joff

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Joff »

De "Procyon" ging vandaag te water bij Barkmeijer in Stroobos:
Afbeelding
Simon Marrink
Berichten: 1009
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Simon Marrink »

Vandaag vindt om 11.00 uur de tewaterlating plaats van bouwnummer 416 van Ferus Smit in Westerbroek, het motorschip Helge.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Simon
Simon Marrink
Berichten: 1009
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Simon Marrink »

Na een vertraging van een paar uur en een champagnefles die pas bij de derde poging kapot sloeg tegen het schip hier het resultaat.

Afbeelding

Groeten,

Simon
rd77
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2013 11:24

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door rd77 »

Goedemorgen allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier, maar volg al jaren de Nederlandse scheepsbouw met veel interesse, en de Noordelijke werven in het bijzonder. In het kader van mijn werk houd ik ook opleveringen bij van de Nederlandse werven. Nu zag ik dat er bij VEKA (Bijlsma) een binnenvaartschip is opgeleverd begin deze maand voor een opdrachtgever uit Paraguay. Kan iemand mij aan bouwnummer, naam van het schip en indien mogelijk ook de bouwwerf van het casco helpen? Ik kan deze zaken nergens vinden. Alvast bedankt!

Het gaat om dit schip, ligt duidelijk in Lemmer voor de kant: https://www.veka-group.nl/nl//eerste_bin ... aguay.html

Groeten,
Ralph
Simon Marrink
Berichten: 1009
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Simon Marrink »

Vanmorgen vertrok het door Koninklijke Niestern Sander gebouwde nieuwbouwschip Exeborg vanuit haar thuishaven voor de proefvaart op de Eems.

Afbeelding

Groeten,

Simon
Roy
Berichten: 4743
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Roy »

Tja Ralph, dan zal je toch naar Bijlsma / Veka in de Lemmer moeten bellen.
Ik zou er dan ook niet te lang mee wachten anders weten ze het daar ook niet meer.....
Het casco zal zeer waarschijnlijk ergens uit het Oostblok komen, Roemenië of zo.
Veka bouwd weinig casco's in Nederland, maar sleept ze wel hierheen en bouwt / installeerd ze hier wel af.
Uit China zal het casco niet komen. Het is m.i.z. al weer te lang geleden dat er een transport met casco's uit China in Nederland aankwam. ( Soms komen ze helemaal niet aan ). :roll: :idea: :wink:
Veka in Werkendam zou het ook kunnen weten. Dat is per slot van rekening het moederbedrijf.
Voor het geval je het uitgevoegeld hebt, laat het het hier dan weten ook ?.

m.v.g., Roy
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Ron H »

Ralph,

Twee opties:
-achter in de gedrukte editie van het blad Holland Ship Building staat/stond altijd een overzicht van schepen per werf in aanbouw/ afbouw. Hierbij stond ook het bouwnummer. Geeft mogelijk wat houvast voor een google-actie.
-heeft Veka een facebook waarop iets eerder gemeld is of als reactie uitgelokt kan worden?
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door Ron H »

En google eens op Dona Magda. Moet hem zijn.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
rd77
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2013 11:24

Re: Nieuw(s) van de werven.

Bericht door rd77 »

Ron, dank voor de hulp. Die DOÑA MAGDA, dat is 'm inderdaad!

https://www.tugspotters.com/site/content ... -paraguay/

Ik volg Veka al op Facebook, ga wel 'ns kijken of ik daar wat meer kan uitvinden.
Plaats reactie