Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
@Leslie, thanks for your comment and the history of all these coasters can be read on www.marhisdata.nl.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
nr. 7 H.A.S.T. 3 als Deense Marion en citaat marhisdata: 1989 zware schade opgelopen tijdens een orkaan. Het schip zo na de orkaan gesloopt zijn ?? Staat echter 06.2006 nog in Lloyd’s. In 06.2011 laat LR de registratie vervallen omdat het nog bestaan van het schip twijfelachtig is.
Maar in april 2015 wordt een Marion gespot in Colon die met verbouwd achterschip wel eens dezelfde Marion kan zijn.
nr. 8 Midas vaart sinds 1991 als Griekse Skopelos, wordt nog wel vermeld bij Lloyd's en het I.S.R. maar zonder eigenaar en vlag.
Nog actief?, twijfelachtig.
nr. 9 Toni wordt nog vermeld bij Lloyd's als Lucrecia Angue III, haar ex naam Tonsund die zij kreeg in 1960, is nog duidelijk zichtbaar.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
Citaat marhisdata: Lloyd's Suppl. 1995/96 laat de registratie vervallen omdat het nog bestaan van het schip twijfelachtig is. (Dit wordt in Lloyd's Suppl. 2000/2001 teruggedraaid.) Het schip lag in december 2000 onder arrest te Vigo, Spanje. In 12-2016 nog in Equasis.
Ook haar kunnen we na 17 jaar opleggen wel afschrijven.
nr. 11 Sungei Panai, zij wordt nog steeds vermeld bij Equasis met als vlag Maleisie.
nr. 12 Brinio heeft sinds 2005 de naam My Dream en wordt nog steeds bij Equasis en I.S.R. vermeld als "actief".
nr. 13 Madjoe II werd na een jaar herdoopt in Madjoe, in 1981 kreeg zij de Efthimios M en bij Equasis wordt zij
nog steeds vermeld als "in de vaart" onder Griekse vlag.
nr. 14 Schokland wordt nog steeds in Equasis (Lloyd's)als Lisa J II vermeld: In Service/Commission. Last update: 01/12/2016.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
Zij wordt nog vermeld zonder vlag bij Equasis en I.S.R., maar ligt sinds 2012 opgelegd. Einde van de ex Meuse?
nr. 16 Fiona werd in juni 2012 als Finse Victoria te koop aangeboden, de vraagprijs was € 58.000,--. Na verkoop vaart zij weer onder
haar eerst naam Fiona in de zandvaart en staat nog geregistreerd bij Equasis en I.S.R.
nr. 17 Liberté staat nog vermeld bij Equasis en I.S.R. sinds 2008 als Parandeh Abei onder Iraanse vlag.
nr. 18 Swift werd in 1969 naar Noorwegen verkocht als Elkon en na diverse naamsveranderingen kreeg zij in 2002 de naam Jasmina, vlag Comoren.
Zonder vlag wordt zij nog vermeld bij Equasis en Internet Scheepsregister (I.S.R.).
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
nr. 20 Tiny, na vele verkopen en andere namen wordt zij als Agia Efrosini met thuishaven en eigenaar vermeld in Equasis en I.S.R.
nr. 21 Alcetas werd in 1954 gebouwd bij E.J. Smit. Na 28 jaar ging zij naar Griekenland als Etas, na 6 naamswisselingen en diverse verbouwingen staat zij als Kaptan Salih nog in Eaqusis en I.S.R. met eigenaar en thuishaven. Actief, ik betwijfel het want sinds 2009 zie ik bij Shipspotting geen foto's meer van haar.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
23. Ella, in 1962 verkocht als Vlieree en in april 1982 werd zij na verkoop door Scheepswerf Welgelegen in Harlingen omgebouwd tot zandzuiger. Met ca. 20 meter verlengd, ca. 2 meter verbreed en het schutdek verwijderd. Onder de naam Vlieree is zij onder Panamese vlag nog steeds in de vaart.
24. Leuvehaven, na haar verkoop naar Panama in 1972 kreeg zij velen namen w.o. Behrmann Express en als laatste Sea Class Voyager. Zij wordt met eigenaar en vlag vermeld bij LLoyd's en I.S.R.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
Bij de Henriette Sand is geen twijfel mogelijk of zij nog steeds actief is getuige deze recente foto's van haar in de haven van Rudkøbing.
Foto's: © K.B. Hansen.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
Een update over deze 9 schepen:Ben schreef: ↑11 mei 2017 22:10 Onderstaand een lijst met kustvaarders die voor 1956 zijn gebouwd en nog geregistreerd zijn bij Lloyd's en/of Internet Ships Register.
Ook voor deze lijst geldt dat de werkelijke status, of ze nog "actief" is, onbekend is.
V.l.n.r. nr., bouwjaar, oorspronkelijke naam, huidige naam, land van registratie en Imonr.
Gebouwd voor 1950:
1. 1901 Vier Gebroeders - Dide - vlag Duitsland - Imonr. 6613586
2. 1928 Volente - Henriette Sand - vlag Denemarken - 7829235
3. 1931 Geziena - Sunland - geen vlag - 5409689
4. 1935 Setas - Alonnisos, vlag Griekenland - 5236343
5. 1938 Libra - Thiella-S - vlag Honduras - 5207744
6. 1939 Nezo - Miss Reanna - vlag Gyuana - 5002651
7. 1939 H.A.S.T. 3 - Marion - vlag Tanzania - 5421247
8. 1948 Midas - Skopelos - geen vlag - 5234321
9. 1949 Toni - Lucrecia Angue III - vlag Equatorial Guinea - 5364736
De nrs. 1, 2 en 3 zijn nog altijd actief getuige o.a. deze recente foto van nr. 3 als Sunland .
Nr. 4 Alonnisos ligt als wrak, waarschijnlijk al voor 1997, in de baai van Peristera Island, Griekenland.
Nr. 5 Thiella-S strandde op 28 januari 1994 in Lakki, Griekenland, totall loss verklaard en in 2005 vlot getrokken.
Onder de naam Hellas arriveerde zij op sleeptouw in Aliaga om gesloopt te worden. Op pagina 1 schreef Leslie eral over.
Nr. 6 Miss Reanna werd voor het laatst gefotografeerd eind 2014 in Georgetown. Nog aktief?, ik denk van wel.
Nr. 7 Marion, haar laatste foto is van april 2015 en hoewel er twijfels zijn of zij wel de Marion van 1940 is vermeld ik haar nog als actief.
Foto's bij het topic "Gespot in de Caribics": viewtopic.php?f=1&t=2789&p=438023#p438023
Nr. 8 Skopelos werd in 2002 verwijderd uit het Griekse scheepsregister en sindsdien niets meer van gehoord.
Nr. 9 Lucrecia Angia, haar laatste foto is van 10 jaren geleden. Zij wordt nog steeds in het Internet Shipsregister vermeld als "in service".
Het traceren van schepen in West Afrika is al heel lang een nachtmerrie.
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
nr. 10 Anita werd in 1995 door Lloyd's uitgeschreven "continued existence in doubt", er was sinds 1985 niets meer haar vernomen.Ben schreef: ↑11 mei 2017 22:10
Onderstaand een lijst met kustvaarders die voor 1956 zijn gebouwd en nog geregistreerd zijn bij Lloyd's en/of Internet Ships Register.
Ook voor deze lijst geldt dat de werkelijke status, of ze nog "actief" is, onbekend is.
V.l.n.r. nr., bouwjaar, oorspronkelijke naam, huidige naam, land van registratie en Imonr.
10. 1950 Flevo - Anita - vlag Panama - 5101914
11. 1951 Sungei Panai - Sungei Panai -vlag Maleisië - 5344891
12. 1952 Brinio - My Dream -geen vlag - 5052046
13. 1952 Madjoe II - Efthimios M - vlag Griekenland - 5216707
14. 1952 Schokland - Lisa J. II - geen vlag - 5315436
In 2000 werd zij weer opgevoerd, er was een Anita in Vigo, Spanje gearresteerd wegens drugssmokkel, later bleek het te gaan om een Ghanees vissersschip en nu is zij weer doorgehaald. Nr.10 kan dus van de lijst af.
nr. 11 Sungei Pannei werd in 2012 nog vermeld op de website van de regering van Maleisië, maar haar bestaan wordt in twijfel getrokken.
Ook zij kan doorgehaald worden.
nr. 12 My Dream had "geen vlag", maar dit is veranderd in de vlag van Haiti. Wel betwijfel ik is wel "actief" is.
nr. 13 Efthimios M sinds 1990 is er niets meer van haar vernomen en door Lloyd's uitgeschreven. Kan van de lijst af.
nr. 14 Lisa J II kan ook verwijderd worden want "her continued existence is in doubt".
Re: Kustvaarders voor 1956 gebouwd en nog geregistreerd.
nr. 15 Pernat ligt sinds 2011 opgelegd bij de Brodogradiliste "Cres" Shipyard in Cres, Kroatië en werd daar recentelijk nog gezien.Ben schreef: ↑11 mei 2017 22:10 Onderstaand een lijst met kustvaarders die voor 1956 zijn gebouwd en nog geregistreerd zijn bij Lloyd's en/of Internet Ships Register.
Ook voor deze lijst geldt dat de werkelijke status, of ze nog "actief" is, onbekend is.
V.l.n.r. nr., bouwjaar, oorspronkelijke naam, huidige naam, land van registratie en Imonr.
15. 1953 Meuse - Pernat - vlag Croatie - 5233688 - cement tanker - opgelegd
16. 1953 Fiona - Victoria - vlag Finland - 5115379
17. 1953 Liberté - Parandeh Abei - vlag Iran - 5209429
18. 1953 Swift - Jasmina - vlag Comoros - 5346904
nr. 16 Victoria werd in 2012 gesloopt in Tallinn.
nr. 17 Parandeh Abei in 2010 nog geregistreerd bij een niet geclassificeerd registratiebedrijf, daarna niets meer vernomen. Wordt gedeleted.
nr. 18 Jasmina kan doorgehaald worden, de laatste jaren geen rapporten meer ontvangen door Lloyd's.