Wie weet?

van: www.kustvaartforum.com
Roland
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 dec 2017 13:47

Re: Wie weet?

Bericht door Roland »

Simon,

Thanks a lot for the link, a couple of additional photos of the same ship before she sank.

Roland
Bijlagen
Oy Trader 2.jpg
Oy Trader 2.jpg (109.4 KiB) 2697 keer bekeken
Oy Trader 3.jpg
Oy Trader 3.jpg (111.29 KiB) 2697 keer bekeken
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Houten Stuurhuis

Bericht door Huug »

Elders op het internet werd mij de vraag gesteld of ik wist of de Gretina Holwerda van 1967 het laatst gebouwde kustvaartuig was met een houten brug. Ik denk dat dat klopt maar wellicht zijn er onder u die dit kunnen bevestigen of hebben nog een latere in de aanbieding.

Zie jullie antwoord graag tegemoet.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Wie weet?

Bericht door Jan Stolp »

De Lumey was ook een late maar de Gretina dus nog later.
Apart eigenlijk dat er toen nog gekozen werd voor hout.Het stond prachtig natuurlijk maar duur in onderhoud en fabricage.
Groeten
Jan
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Wie weet?

Bericht door p.arendz »

Maar er was ook nog de Continent van 1968.
Vriendelijke groet,
---Peter.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Wie weet?

Bericht door Wrijfhout »

Clarissa_1 (03).jpg
Clarissa_1 (03).jpg (154.25 KiB) 2444 keer bekeken
Clarissa van 1967 had ook nog een (deels) houten brug.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Wie weet?

Bericht door hank »

Wat dachten jullie van de:

Elan 1976.
Sandettie. ex Riosal. 1977.
Maas/Stern/Storm. 1983.

Hank,
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Huug »

Het gaat er om dat het een geheel houten stuurhuis is ! Maar zover bedankt. Er zal wellicht nog iets boven water komen .
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Mirjam Breeuwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018 21:13

Re: Wie weet?

Bericht door Mirjam Breeuwer »

Theo Horsten schreef: 11 dec 2012 06:49 Dit is een moeilijke, vrees ik.
Is er iemand die de naam Bram (Abraham) Noë iets zegt in verband met de Groninger kustvaart?
De achternaam wordt op verschillende manieren geschreven: soms simpelweg Noe, maar ook Noë en soms Noé.

Bram Noë zou voor de Tweede wereldoorlog kapitein van een Groninger kuster zijn geweest, mogelijk ook kapitein-eigenaar of mede-eigenaar. Zijn ouders waren vroeger - en nu spreken we dus van vóór 1900 - al bevriend met mijn grootouders Willem en Ytje van Gelderen in Delfzijl.
Zelf ken ik Bram Noë uit de oorlog, toen hij zeer actief was in het (Rotterdamse) verzet en bij de L.O. - L.K.P. zat. Dat was de Landelijke Organisatie voor hulp aan onderduikers met daarnaast de Landelijke Knokploegen. Hij was een van de mensen die distributiekantoren overviel om met de buit aan bonkaarten niet alleen onderduikers, maar ook anderen te helpen. Hij gebruikte ons huis in Overschie als tijdelijk onderduikadres als hij helemaal nergens meer heen kon. Op zijn verzoek voorzag hij mijn moeder en haar zuster van extra bonkaarten. Dat ik in de winter 1944-'45 niet van honger ben omgekomen is dus mede aan hem te danken. Bram Noë was een grote, luidruchtige, goedlachse kerel.

Is hier iemand die zich de naam herinnert en weet met welk schip of met welke schepen of welk kantoor die in verband kan worden gebracht?
Deze vraag over de Ardjoeno is al enkele jaren geleden geplaatst. Afgelopen weekend nam ik met mijn moeder een oud foto-album door. Wij vonden daar een foto van de Ardjoeno, aangemeerd in Penryn (Cornwall). Mijn moeders moeder had het vaak over een oom Abram. Wij weten niet hoe de familie-relatie in elkaar zat, áls hij een echte oom was. Mijn moeders familie woonde in oost Groningen. Ik ga proberen de foto te plaatsen.
ko van dixhoorn
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2009 13:02
Locatie: Terneuzen

Re: Wie weet?

Bericht door ko van dixhoorn »

Even een upje voor misschien iemand die het weet en het niet gezien heeft
Grt Ko
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Westereems deklayout Ko? Gr. Klaas.
Plaats reactie