Beste Allen, bedankt ! ik was m'n eigen bericht even kwijt, het zit nu dus in deze lijn 'wie weet'
Mijn oom schreef in zijn boekje dat hij de 19e vertrok, dus dat is iets later.
Voor zover ik de naam die hij schrijft kan ontcijferen staat er niet 'Beatrix' , dus voorlopig blijft het een raadsel.
In ieder geval bedankt voor uw hulp !
groeten, Vincent
Wie weet?
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
Re: Wie weet?
Foto uit 1956-1958.
Aan welke loswal ligt binnenvaartschip Derk Buisman?
We dachten eerst aan Harlingen of Meppel, maar dat schijnt het niet te zijn.
Wie helpt ons?
Gr. Zeepaardje.
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
Re: Wie weet?
Email reactie van H. d. G.:
"De foto van de Derk Buisman is voor mij heel herkenbaar. Het schip ligt in Groningen in het Oosterhamrikkanaal bij de B.I.G. (Beton Industrie Groningen) te lossen, vergelijk maar met bijgaande foto van de Jacob Gzn., die is uit de jaren tachtig. Op die plek vinden geen activiteiten meer plaats, is woningbouw gepland."
Hartelijk dank.
Gr. Zeepaardje.
"De foto van de Derk Buisman is voor mij heel herkenbaar. Het schip ligt in Groningen in het Oosterhamrikkanaal bij de B.I.G. (Beton Industrie Groningen) te lossen, vergelijk maar met bijgaande foto van de Jacob Gzn., die is uit de jaren tachtig. Op die plek vinden geen activiteiten meer plaats, is woningbouw gepland."
Hartelijk dank.
Gr. Zeepaardje.
blokkade en vage foto's
Ahoy......
Al enige tijd verbaas ik me als ik ingelogd ben dan er veel foto's zijn verdwenen of dat er een blokkade op zit zodat je de ze foto's vaag ziet.
Waarom worden deze verdwenen foto's en vage foto's niet in z'n geheel van het forum afgehaald zodat het forum er weer aantrekkelijker uitziet?
Gezien de hoeveelheid verborgen en vage foto's hier op het forum begrijp ik niet helemaal waarom hier geen actie wordt ondernomen door de moderators?
Al enige tijd verbaas ik me als ik ingelogd ben dan er veel foto's zijn verdwenen of dat er een blokkade op zit zodat je de ze foto's vaag ziet.
Waarom worden deze verdwenen foto's en vage foto's niet in z'n geheel van het forum afgehaald zodat het forum er weer aantrekkelijker uitziet?
Gezien de hoeveelheid verborgen en vage foto's hier op het forum begrijp ik niet helemaal waarom hier geen actie wordt ondernomen door de moderators?
Mvg. Henk-J
Re: blokkade en vage foto's
Ik ben al wel begonnen om van achteraf de boel op te schonen.Daarbij let ik erop dat het geen invloed heeft op overblijvende tekst.
Echter het is nog een hele klus en ik ben de laatste tijd nogal met andere dingen bezig geweest.
Over een paar weken zit ik weer wat ruimer in de tijd en zal daarmee doorgaan.
Groeten
Jan
Echter het is nog een hele klus en ik ben de laatste tijd nogal met andere dingen bezig geweest.
Over een paar weken zit ik weer wat ruimer in de tijd en zal daarmee doorgaan.
Groeten
Jan
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Gedurende en na de tweede wereld oorlog zijn er nog al wat standaard schepen (Liberty, Victory,) gebouwd in Engeland, Canada, de V.S. bij Nederlandse rederijen gekomen.
Mijn vraag is, ook gedurende de eerste wereld oorlog en daarna zijn er standaard schepen gebouwd. Nederland was wel neutraal, maar toch zijn in die periode schepen verloren gegaan.
Zijn er toen ook van de toen gebouwde standaard schepen bij Nederlandse rederijen in de vaart gekomen.
Groeten,
Jan
Mijn vraag is, ook gedurende de eerste wereld oorlog en daarna zijn er standaard schepen gebouwd. Nederland was wel neutraal, maar toch zijn in die periode schepen verloren gegaan.
Zijn er toen ook van de toen gebouwde standaard schepen bij Nederlandse rederijen in de vaart gekomen.
Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Wie weet?
Er hebben zeker Britse standaard schepen uit de W.O.I. onder Nederlandse vlag gevaren Jan.
De "Kieldrecht", (2), gebouwd in 1918 bij The Caledon Shipbuilding & Engineering Co. Ltd. te Dundee, is bij Van Ommeren van 1919 tot 1920 bij hen in de vaart geweest. Daarna werd het de "Ridderkerk" bij de V.N.S. tot in 1933 en werd toen naar Griekenland verkocht.
Ze was als "War Roach" gebouwd en van het z.g. "A" type.
Info: British Standaard Ships of World War I.
Vanavond zal ik eens speuren naar meer schepen want denk dat zowel de Halcyon Lijn als de Kon. Holl. Lloyd standaard schepen uit de W.O.I in hun vloot gehad hebben.
We komen er dus nog op terug.
m.v.g., Roy
De "Kieldrecht", (2), gebouwd in 1918 bij The Caledon Shipbuilding & Engineering Co. Ltd. te Dundee, is bij Van Ommeren van 1919 tot 1920 bij hen in de vaart geweest. Daarna werd het de "Ridderkerk" bij de V.N.S. tot in 1933 en werd toen naar Griekenland verkocht.
Ze was als "War Roach" gebouwd en van het z.g. "A" type.
Info: British Standaard Ships of World War I.
Vanavond zal ik eens speuren naar meer schepen want denk dat zowel de Halcyon Lijn als de Kon. Holl. Lloyd standaard schepen uit de W.O.I in hun vloot gehad hebben.
We komen er dus nog op terug.
m.v.g., Roy
Re: Wie weet?
Maar eentje meer kunnen vinden Jan.
De "Stad Maassluis" gebouwd in 1918 bij Harland & Wolff te Belfast als "War Music" van het "N" type.
Voer voor de Halcyon Lijn van 1937 tot in 1950 en werd toen verkocht naar Italië en hernoemd "Francescu".
Ze strandde in het Nauw van Bath op 6 april 1954 en brak in tweeën, is vervolgens geborgen / gesloopt.
Meer kan ik er niet vinden Jan !.
m.v.g., Roy.
De "Stad Maassluis" gebouwd in 1918 bij Harland & Wolff te Belfast als "War Music" van het "N" type.
Voer voor de Halcyon Lijn van 1937 tot in 1950 en werd toen verkocht naar Italië en hernoemd "Francescu".
Ze strandde in het Nauw van Bath op 6 april 1954 en brak in tweeën, is vervolgens geborgen / gesloopt.
Meer kan ik er niet vinden Jan !.
m.v.g., Roy.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Dank je wel Roy voor het antwoord.
Onderstaand boek schrijft in het begin over de convooy vaart gedurende WW 1 en de
toen gebouwde standaard schepen gebouwd in Engeland en de VS.
Dat bracht mij tot mijn vraag.
Hartelijke groet,
Jan
Onderstaand boek schrijft in het begin over de convooy vaart gedurende WW 1 en de
toen gebouwde standaard schepen gebouwd in Engeland en de VS.
Dat bracht mij tot mijn vraag.
Hartelijke groet,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet