Wie weet?
Expo 58/1 an ex L.C.T. ship
Hi,
i am looking information about the Expo 58/1,
built as a Landing Craft Tank during WWII.
I'ts IMO during it's civilian life was 6520387,
and and was built in 1942.
The ship was sold in Antwerp the December of 1959 to the next Greek ship owner.
Do you have any information or photographs?
i am looking information about the Expo 58/1,
built as a Landing Craft Tank during WWII.
I'ts IMO during it's civilian life was 6520387,
and and was built in 1942.
The ship was sold in Antwerp the December of 1959 to the next Greek ship owner.
Do you have any information or photographs?
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Hank bedankt voor je antwoord!!
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Sidnik77, I see you have received your answer already at our sister forum: Kombuispraat.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Wie weet?
yes i received an answer,
i didn't know that the two forums are sisters.
i didn't know that the two forums are sisters.
Re: Wie weet?
I'd rather call us neighbours,friendly neighbours that is...
Regards
Jan
Regards
Jan
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 mar 2019 23:57
ferries Mengkara and Djadajat
Hello! some ictures/photos about two small passenger ferries built 1952? by dutch shipyards-the Djadajat and the Mengkara, about 1100 gross tons.
Thanks, from Azores islands.
Thanks, from Azores islands.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet?
These ships were built as a serie of 3 for the Indonesian Government:
The first ship was MENKARA (IMO.5232115). This was a Ro-Ro ferry, built in 1952 at Gebr Pot shipyard at Bolnes.
64,32 x 10,19 mtr, 494 tons DWT, 1094 GRT, 2x 580 pk Stork-Werkspoor Delivery 24 march 1953.
The later name was VARUNA SAKTI
Capacity: 10 first-class, 12 second-class, 16 thrid-class and 140 deckpassagers.
The second ship was DJADAJAT (IMO.5090921). This ship was built at 1953 at IHC Verschure shipyard at Amsterdam.
64,30 x 10,20 x 3,21 mtr. 1132 GRT, 2x 580 pk Stork-Werkspoor. Launch 11 okt 1952.
Capacity: 10 first-class, 12 second-class, 16 thrid-class and 140 deckpassagers. The third ship was BURDJAMHAL (IMO.5055361). This ship was a hydrograph reseach vessel, but a full sister of the first two, built in 1953 at shipyard „De Waal " N.V . te Zaltbommel.
64,5 x 19,19 mtr. 1074 GRT, 2x 580 pk Stork-Werkspoor.
The newbuild of the BURDJAMHAL was painted by J.P. Molenaar in 1958, The painting was sold in a public auction in 2015.
The first ship was MENKARA (IMO.5232115). This was a Ro-Ro ferry, built in 1952 at Gebr Pot shipyard at Bolnes.
64,32 x 10,19 mtr, 494 tons DWT, 1094 GRT, 2x 580 pk Stork-Werkspoor Delivery 24 march 1953.
The later name was VARUNA SAKTI
Capacity: 10 first-class, 12 second-class, 16 thrid-class and 140 deckpassagers.
The second ship was DJADAJAT (IMO.5090921). This ship was built at 1953 at IHC Verschure shipyard at Amsterdam.
64,30 x 10,20 x 3,21 mtr. 1132 GRT, 2x 580 pk Stork-Werkspoor. Launch 11 okt 1952.
Capacity: 10 first-class, 12 second-class, 16 thrid-class and 140 deckpassagers. The third ship was BURDJAMHAL (IMO.5055361). This ship was a hydrograph reseach vessel, but a full sister of the first two, built in 1953 at shipyard „De Waal " N.V . te Zaltbommel.
64,5 x 19,19 mtr. 1074 GRT, 2x 580 pk Stork-Werkspoor.
The newbuild of the BURDJAMHAL was painted by J.P. Molenaar in 1958, The painting was sold in a public auction in 2015.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
WIE kan helpen met een vraag over sluizen..
Dag allemaal,
Vanwege een langdurige interesse in schepen tracht ik me hierin telkens te verdiepen. Ik heb al enige tijd een vraag, die ik niet kan oplossen. Hopelijk weten jullie hier meer over.
Schepen (zeeschepen en binnenschepen) varen sluizen in, en nadien weer uit. Aan de ingang van elke grote sluis (bijvoorbeeld aan de Antwerpse haven) staan er seinborden. Deze kan men onderverdelen in topseinen en nummerseinen. Dit moet schepen informatie geven voor het invaren van de sluis. Ikzelf kan uit deze lichten-combinaties (groen/rood en soms wit) helaas geen betekenis uithalen, waar ik zeer graag wat meer wil over weten. Eveneens kunnen schepen ook contact opnemen met sluispersoneel waarbij op deze manier ook informatie kan worden gegeven bij het invaren van de sluis..
Iemand met kennis of ervaring die mij hierover meer informatie kan geven?
Ik hoor het héél graag!
Vanwege een langdurige interesse in schepen tracht ik me hierin telkens te verdiepen. Ik heb al enige tijd een vraag, die ik niet kan oplossen. Hopelijk weten jullie hier meer over.
Schepen (zeeschepen en binnenschepen) varen sluizen in, en nadien weer uit. Aan de ingang van elke grote sluis (bijvoorbeeld aan de Antwerpse haven) staan er seinborden. Deze kan men onderverdelen in topseinen en nummerseinen. Dit moet schepen informatie geven voor het invaren van de sluis. Ikzelf kan uit deze lichten-combinaties (groen/rood en soms wit) helaas geen betekenis uithalen, waar ik zeer graag wat meer wil over weten. Eveneens kunnen schepen ook contact opnemen met sluispersoneel waarbij op deze manier ook informatie kan worden gegeven bij het invaren van de sluis..
Iemand met kennis of ervaring die mij hierover meer informatie kan geven?
Ik hoor het héél graag!
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: WIE kan helpen met een vraag over sluizen..
Dag Eline,
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet begrijpt. Ik moet er zelf ook altijd een boekje bij hebben. het systeem is ook uniek en voor zover ik weet alleen in België toegepast. Ik verdenk ze ervan dat ze dit ingewikkelde systeem bedacht hebben om het in stand te houden van de loodsplicht te ondersteunen. Dit komt uit de gemeentelijke havenpolitieverordening:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet begrijpt. Ik moet er zelf ook altijd een boekje bij hebben. het systeem is ook uniek en voor zover ik weet alleen in België toegepast. Ik verdenk ze ervan dat ze dit ingewikkelde systeem bedacht hebben om het in stand te houden van de loodsplicht te ondersteunen. Dit komt uit de gemeentelijke havenpolitieverordening:
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Wie weet?
Zag vanochtend een foto van een ijsbreker in de nieuwsbrief van Maritime Maasmond. Wat mij altijd opvalt is de grootte accommodatie, zijn er zoveel bemanningsleden a/b?. Waarschijnlijk hebben ze op de Finse schepen allemaal een hut met sauna .
mvg
Geert
mvg
Geert
- Bijlagen
-
- IJsbreker.jpeg (93.16 KiB) 2492 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)