Wie weet?

van: www.kustvaartforum.com
VinGin
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2019 18:55

Re: Wie weet?

Bericht door VinGin »

Beste Allen, bedankt ! ik was m'n eigen bericht even kwijt, het zit nu dus in deze lijn 'wie weet'
Mijn oom schreef in zijn boekje dat hij de 19e vertrok, dus dat is iets later.
Voor zover ik de naam die hij schrijft kan ontcijferen staat er niet 'Beatrix' , dus voorlopig blijft het een raadsel.
In ieder geval bedankt voor uw hulp !
groeten, Vincent
Zeepaardje
Berichten: 450
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wie weet?

Bericht door Zeepaardje »

DERK BUISMAN 4.jpg
DERK BUISMAN 4.jpg (132.42 KiB) 1945 keer bekeken

Foto uit 1956-1958.
Aan welke loswal ligt binnenvaartschip Derk Buisman?
We dachten eerst aan Harlingen of Meppel, maar dat schijnt het niet te zijn.
Wie helpt ons?

Gr. Zeepaardje.
Zeepaardje
Berichten: 450
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wie weet?

Bericht door Zeepaardje »

Email reactie van H. d. G.:

"De foto van de Derk Buisman is voor mij heel herkenbaar. Het schip ligt in Groningen in het Oosterhamrikkanaal bij de B.I.G. (Beton Industrie Groningen) te lossen, vergelijk maar met bijgaande foto van de Jacob Gzn., die is uit de jaren tachtig. Op die plek vinden geen activiteiten meer plaats, is woningbouw gepland."

Jacob Gzn Oosterhamrikkanaal, Beton Industrie Groningen (BIG), Groningen, 80er jaren.jpg
Jacob Gzn Oosterhamrikkanaal, Beton Industrie Groningen (BIG), Groningen, 80er jaren.jpg (172.34 KiB) 1867 keer bekeken

Hartelijk dank.
Gr. Zeepaardje.
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

blokkade en vage foto's

Bericht door henk-j »

Ahoy......

Al enige tijd verbaas ik me als ik ingelogd ben dan er veel foto's zijn verdwenen of dat er een blokkade op zit zodat je de ze foto's vaag ziet.
Waarom worden deze verdwenen foto's en vage foto's niet in z'n geheel van het forum afgehaald zodat het forum er weer aantrekkelijker uitziet?
Gezien de hoeveelheid verborgen en vage foto's hier op het forum begrijp ik niet helemaal waarom hier geen actie wordt ondernomen door de moderators?
Mvg. Henk-J
Afbeelding
Jan Stolp
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: blokkade en vage foto's

Bericht door Jan Stolp »

Ik ben al wel begonnen om van achteraf de boel op te schonen.Daarbij let ik erop dat het geen invloed heeft op overblijvende tekst.
Echter het is nog een hele klus en ik ben de laatste tijd nogal met andere dingen bezig geweest.
Over een paar weken zit ik weer wat ruimer in de tijd en zal daarmee doorgaan.
Groeten
Jan
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: Wie weet?

Bericht door henk-j »

Ahoy Jan....
Eea. zal dan wat prettiger te lezen zijn👍
Mvg. Henk-J
Afbeelding
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Gedurende en na de tweede wereld oorlog zijn er nog al wat standaard schepen (Liberty, Victory,) gebouwd in Engeland, Canada, de V.S. bij Nederlandse rederijen gekomen.

Mijn vraag is, ook gedurende de eerste wereld oorlog en daarna zijn er standaard schepen gebouwd. Nederland was wel neutraal, maar toch zijn in die periode schepen verloren gegaan.
Zijn er toen ook van de toen gebouwde standaard schepen bij Nederlandse rederijen in de vaart gekomen.

Groeten,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Roy
Berichten: 4730
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Er hebben zeker Britse standaard schepen uit de W.O.I. onder Nederlandse vlag gevaren Jan.
De "Kieldrecht", (2), gebouwd in 1918 bij The Caledon Shipbuilding & Engineering Co. Ltd. te Dundee, is bij Van Ommeren van 1919 tot 1920 bij hen in de vaart geweest. Daarna werd het de "Ridderkerk" bij de V.N.S. tot in 1933 en werd toen naar Griekenland verkocht.
Ze was als "War Roach" gebouwd en van het z.g. "A" type.

Info: British Standaard Ships of World War I.

Vanavond zal ik eens speuren naar meer schepen want denk dat zowel de Halcyon Lijn als de Kon. Holl. Lloyd standaard schepen uit de W.O.I in hun vloot gehad hebben.
We komen er dus nog op terug.

m.v.g., Roy
Roy
Berichten: 4730
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Maar eentje meer kunnen vinden Jan.
De "Stad Maassluis" gebouwd in 1918 bij Harland & Wolff te Belfast als "War Music" van het "N" type.
Voer voor de Halcyon Lijn van 1937 tot in 1950 en werd toen verkocht naar Italië en hernoemd "Francescu".
Ze strandde in het Nauw van Bath op 6 april 1954 en brak in tweeën, is vervolgens geborgen / gesloopt.
Meer kan ik er niet vinden Jan !.

m.v.g., Roy.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Dank je wel Roy voor het antwoord.
Onderstaand boek schrijft in het begin over de convooy vaart gedurende WW 1 en de
toen gebouwde standaard schepen gebouwd in Engeland en de VS.
Dat bracht mij tot mijn vraag.

Afbeelding

Hartelijke groet,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Plaats reactie