Het nieuws van 2018.

van: www.kustvaartforum.com
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Rotterdam - Duikers van de Douane hebben zondag 11 november een partij drugs opgedoken. De drugs zaten verstopt onder een zeeschip.

Duikers vinden grote partij marihuana onder zeeschip
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Oscar
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 feb 2012 00:49

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Oscar »

Dank voor je toelichting Mart. Velen zullen een mening hebben over de toedracht van dit ongeval. Ik zal mijn mening voor me houden......maar ik ben niet onder de indruk van deze performance! Het zou me niet verbazen indien de Noorse onderzoekers later tot een aantal conclusies komen die eerder ook door de Amerikanen werden getrokken n.a.v. de ongelukken met hun geleide wapen fregatten in ZO Asia. Je zal ze als stuurman maar tegen komen tijdens je wachtje.....
H.gr. Oscar
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door maarpol »

Oscar schreef: 13 nov 2018 18:19 Dank voor je toelichting Mart. Velen zullen een mening hebben over de toedracht van dit ongeval. Ik zal mijn mening voor me houden......maar ik ben niet onder de indruk van deze performance! Het zou me niet verbazen indien de Noorse onderzoekers later tot een aantal conclusies komen die eerder ook door de Amerikanen werden getrokken n.a.v. de ongelukken met hun geleide wapen fregatten in ZO Asia. Je zal ze als stuurman maar tegen komen tijdens je wachtje.....
H.gr. Oscar
Het laatste nieuws over dir Fregat : Toen dit gebeurde werd er binnen kort tijd contact opgenomen met Ardent Global in Nederland maar na enige heen en weer discussies meende de Noorse Marine dat dit veel te duur werd en daarvoor niet aangenomen . Inplaats daarvoor kreeg Boa in Trondheim een contract om dit schip te bergen . Die zijn 5 uur na datat gebeurde aan het werk gegaan dagen nacht tot gisteren avond laatom het schip met 10 staal draaden te zeekeren . Maar vanmorgen bij daglicht waaren al de draaden die het schip op zijn plaats zouden houden aan het voorschip gebrooken en schip verder afgeborreld . Maar nu is de Noorse Marine weer aan het praaten met Global Ardent in Holland om het schip te bergen . Ik heb 45 jaar hier in Noorwegen gewoond en geleerd zulke dingen zijn tyoisch Noors :evil:

https://www.aldrimer.no/sjoforsvaret-vi ... bergingen/
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Vor fünfeinhalb Jahren hat es in Brunsbüttel den ersten Spatenstich zum Bau der fünften Schleusenkammer gegeben. 300 Millionen Euro sollte damals das Bauvorhaben kosten.

Schleusenprobleme am NOK: Politiker machen sich ein Bild
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

De deurkas is onderdeel van de enorme sluis bij IJmuiden die vijfhonderd meter lang wordt. In het buitenhoofd zal straks de sluisdeur in- en uitrollen.

Mijlpaal bouw sluis IJmuiden: deurkas afgezonken
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Rotterdam De stichting achter het historische schip moet faillissement aanvragen. Ook wil de gemeente Rotterdam het huurcontract niet verlengen.

Bouw replica schip De Delft wordt gestaakt
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

De marine krijgt een nieuw bevoorradingsschip. In 2023 moet het in de haven liggen, de presentatie van het model was al feestelijk.

Nieuw, nog te bouwen schip voor de marine is nú al een feestje waard
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Sleep- en bergingsbedrijf Multraship in Terneuzen heeft gisteravond de belangrijke KVNR Shipping Award gekregen voor de Carrousel Rave Tug,

Met deze innovatieve boot sleepte Multraship een Maritime Award binnen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Circa 20 kilometer ten noorden van Schiermonnikoog zijn donderdagavond omstreeks 22 uur twee schepen met elkaar in aanvaring gekomen.

Update: kustvaarder uit Delfzijl en Turks vrachtschip succevol uit elkaar getrokken boven Schiermonnikoog
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28404
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Het nieuws van 2018.

Bericht door Binnenvaart »

Met een groot gat aan stuurboordzijde vaart het Nederlandse vrachtschip Eems Cobalt op dit moment richting de Eemshaven.

Beschadigd schip met gat in romp aangekomen in Eemshaven (update)
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie