Een nostalgische kaart van de fruit-carrier Oranjeborg:
Koninklijke Wagenborg.
filmpjes.
Hier wat wagenborg filmpjes.
https://www.youtube.com/watch?v=xkqxqeML ... ed&search=
https://www.youtube.com/watch?v=tlv2T_gO ... ed&search=
https://www.youtube.com/watch?v=MJUQRI0r ... ed&search=
groet richard[/url]
https://www.youtube.com/watch?v=xkqxqeML ... ed&search=
https://www.youtube.com/watch?v=tlv2T_gO ... ed&search=
https://www.youtube.com/watch?v=MJUQRI0r ... ed&search=
groet richard[/url]
Trinitas 5 maart a.s. te water
Bij Damen Shipyards te Okean, Ukraeïne, gaat op 5 maart a.s. het m.s. Trinitas te water.
Opdrachtgevers voor de bouw van dit schip zijn de broers Peter, Jan-Willem en Henk Danser. De Trinitas is, na de op 31 juli vorig jaar aan de familie Drent te Delfzijl opgeleverde Morgenstond I, het derde schip van dit type dat onder de Wagenborgvlag komt. Het tweede schip is de, eveneens voor de familie Drent, in aanbouw zijnde Morgenstond II dat medio maart wordt opgeleverd.
De schepen hebben een lengte over alles van 142,95 meter, loodlijnlengte 134,95 meter, breedte 18,90 meter, holte 10,95 meter, BT/NT 8999/4600, DWT 12000 ton. De containercapaciteit bedraagt 686 TEU, waarvan 374 aan dek. In de machinekamer is een 6000 kW MaK 6M43 geplaatst, die een dienstsnelheid levert van 15,5 knopen. Voorts zijn de schepen uitgerust met twee Liebherr dekkranen, elk met een hefvermogen van 80 ton.
De verwachte oplevering van de Trinitas is in juni a.s.
Bron: Wagenborg.nl
Bij Damen Shipyards te Okean, Ukraeïne, gaat op 5 maart a.s. het m.s. Trinitas te water.
Opdrachtgevers voor de bouw van dit schip zijn de broers Peter, Jan-Willem en Henk Danser. De Trinitas is, na de op 31 juli vorig jaar aan de familie Drent te Delfzijl opgeleverde Morgenstond I, het derde schip van dit type dat onder de Wagenborgvlag komt. Het tweede schip is de, eveneens voor de familie Drent, in aanbouw zijnde Morgenstond II dat medio maart wordt opgeleverd.
De schepen hebben een lengte over alles van 142,95 meter, loodlijnlengte 134,95 meter, breedte 18,90 meter, holte 10,95 meter, BT/NT 8999/4600, DWT 12000 ton. De containercapaciteit bedraagt 686 TEU, waarvan 374 aan dek. In de machinekamer is een 6000 kW MaK 6M43 geplaatst, die een dienstsnelheid levert van 15,5 knopen. Voorts zijn de schepen uitgerust met twee Liebherr dekkranen, elk met een hefvermogen van 80 ton.
De verwachte oplevering van de Trinitas is in juni a.s.
Bron: Wagenborg.nl
Er zit nu een hoofdmotor zonder papieren in, demo ding. Waarschijnlijk voor niks dus. Eventuele verkoop zou dus maar zo kunnen.
Begrijp het wel, oud beestje maar ik vind het een van de mooiste wagenborg schepen!
Zag op internet ook dat ie verkocht is... jammer..
ROERBORG 10345 1990 NETHERLANDS 907 2 X 40t CRANES Werkspoor 11.000.000 USD SOLD TO UNDISCLOSED BUYERS
Begrijp het wel, oud beestje maar ik vind het een van de mooiste wagenborg schepen!
Zag op internet ook dat ie verkocht is... jammer..
ROERBORG 10345 1990 NETHERLANDS 907 2 X 40t CRANES Werkspoor 11.000.000 USD SOLD TO UNDISCLOSED BUYERS
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
HUNZEBORG of 1961
Maybe this one has been shown before, HUNZEBORG ashore for temporary repairs between Dover and Deal on 15/8/1966, had been in collision with DIAMANDIS off East Goodwins on 13/8, refloated and towed to Dover on 18/8.
Groeten
George in Hull
George in Hull